• Σχόλιο του χρήστη 'Α.ΒΑΣΙΛΙΚΗ' | 29 Μαΐου 2018, 09:16

    Σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου, οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις θα πιστοποιούν την καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου (αρχικού/ αυξήσεων) με έκθεση Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή ή Ελεγκτικής Εταιρίας. Οι ίδιες εταιρείες (μεσαίες και μεγάλες οντότητες), βάσει της σχετικής νομοθεσίας προσλαμβάνουν Ορκωτούς Ελεγκτές Λογιστές ή Ελεγκτική Εταιρία για τον έλεγχο των χρηματοοικονομικών τους καταστάσεων . Σε αυτό το σημείο προκύπτει αντίφαση. Ο ελεγχόμενος είναι συγχρόνως κι ελεγκτής. Αυτό, κατά την άποψή μου, δεν βοηθά στην τήρηση της νομιμότητας των πράξεων των ανωνύμων εταιριών. Επιπλέον, ακόμη και αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 22 και 25 του ν.4449/2017, ποιος Ορκωτός θα έρθει σε αντιπαράθεση με εταιρία με την οποία συνεργάστηκε και ευελπιστεί να συνεργασθεί εκ νέου, όταν συμπληρωθεί το χρονικό όριο που θέτει η παρ.4 του αρ.42 του ν.4449/2017; Επιπρόσθετα, το κόστος της ανάθεσης σε Ορκωτό Εκλεκτή Λογιστή/ Ελεγκτική Εταιρεία είναι πολλαπλάσιο της ανάθεσης στους Ελεγκτές Ανωνύμων Εταιριών των Περιφερειακών Ενοτήτων, γεγονός που αυξάνει πολλαπλάσια το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης Ακολούθως, στην ίδια παράγραφο -παρ.6 του άρθρου 20 - του προς διαβούλευση νομοσχεδίου, εισάγεται διάταξη με την οποία, η πιστοποίηση της καταβολής του μετοχικού κεφαλαίου (αρχικού/αυξήσεων) στις περιπτώσεις των μικρών ή πολύ μικρών εταιριών, γίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο, χωρίς να υπάρχει η πρόβλεψη για τη διενέργεια ελέγχου καταβολής του. Η πολυετής εμπειρία των υπαλλήλων/ελεγκτών των Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων, έχει αποδείξει ότι η διενέργεια ελέγχου καταβολής μετοχικού κεφαλαίου (αρχικού/αυξήσεων), είναι απολύτως απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την προστασία των δανειστών/πιστωτών της εταιρίας και για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, καθώς: 1. Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις αποτελούν την πλειονότητα των ανωνύμων εταιριών, και μάλιστα πρόκειται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους για οικογενειακές επιχειρήσεις, όπου μέτοχοι και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι γονείς και παιδιά, ή αδέλφια και ένας ή και οι δύο υπερήλικες γονείς. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι τα πρακτικά Δ.Σ. που υποβάλλουν πολλές φορές παρουσιάζουν ασάφειες, καθώς ελάχιστες εταιρίες διαθέτουν νομικούς συμβούλους ή λογιστικά τμήματα με γνώσεις σχετικά με τα πρακτικά των Γ.Σ. ή Δ.Σ. 2. Σε πολλές περιπτώσεις εισφορών σε είδος, οι εταιρείες παραλείπουν ή αμελούν: (α) να μετεγγράψουν τα εισφερόμενα ακίνητα στο Υποθηκοφυλακείο ή (β) να καταχωρήσουν στην άδεια κυκλοφορίας των μεταφορικών μέσων το νέο ιδιοκτήτη. 3. Εταιρείες που, κατά το τρέχον νομικό καθεστώς, θέλουν να προχωρήσουν σε πλασματική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, δεν το κάνουν διότι γνωρίζουν ότι θα διενεργηθεί έλεγχος από τους Ελεγκτές Ανωνύμων Εταιρειών των Περιφερειακών Ενοτήτων. Εάν αυτός ο έλεγχος καταργηθεί, θα μπορούν να το κάνουν χωρίς το φόβο του ελέγχου. Επιπρόσθετα, το κόστος του ελέγχου με τη χρήση των Ελεγκτών των Περιφερειακών Ενοτήτων, είναι μικρό και τέλεια διαχειρίσιμο σε σχέση με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης και τέλος διενεργείται μόνο όταν υπάρχουν νέες εισφορές. 4. Τέλος, ποιος είναι αυτός που θα ανακαλύψει εάν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 176 (περίπτωση α) του νέου νόμου; Η διενέργεια Ελέγχου καταβολής του μετοχικου κεφαλαίου από τους ελεγκτές ανωνύμων εταιριών των Περιφερειακών Ενοτήτων, εξασφαλίζει την πραγματική καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου και κατά συνέπεια την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την προστασία των δανειστών της εταιρίας με το μικρότερο δυνατό λειτουργικό κόστος.