• Σχόλιο του χρήστη 'Μανωλης Γωνιωτακης' | 13 Σεπτεμβρίου 2019, 11:35

    Προτάσεις ενόψει του νέου Αναπτυξιακού Νόμου και ειδικότερα επί του κεφαλαίου Γ’ – απλούστευση διαδικασιών – άρθρο 42, αναφορικά με την απλοποίηση περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων και τη διαβάθμιση-διαχωρισμό τους, σε μικρής και μεγάλης κλίμακας έργα. 1. Σχετικά με τα «τελεφερίκ» (ως συνοδό έργο στα πλαίσια αδειοδότησης θεματικού πάρκου εναλλακτικού τουρισμού) και επειδή στο παράρτημα I κατάταξης της Υ.Α ΦΕΚ 2471/16 καθώς και στο άρθρο 36 Ν.4280/14 αναφέρονται γενικά συρμοί χωρίς να διαχωρίζονται σε επίγειους ή εναέριους, μικρού ή μεγάλου μεγέθους. Σας παρακαλούμε, όπως οι επίγειοι συρμοί μικρού μήκους και ελαφρού τύπου αναβατήρες, που η αφετηρία τους και το τέρμα τους είναι πέργκολες και κατ’ ευφημισμόν τους λέμε «τελεφερίκ» να υπαχθούν στην κατηγορία Β’ κατ’ αντιδιαστολή με τους εναέριους οι οποίοι λόγω των μεγάλων πυλώνων και κτιριακών εγκαταστάσεων αφετηρίας και τέρματος, υπάγονται και δικαίως στην πιο αυστηρή κατηγορία Α’, από άποψη περιβαλλοντικής αδειοδότησης. 2. Ομοίως οι μικρές προϋπάρχουσες, παλαιόθεν, προβλήτες βαρύτητας μήκους μέχρι 20 μέτρων έμπροσθεν ξενοδοχείων (στα πλαίσια αδειοδότησης παραχώρησης χρήσης αιγιαλού) να ενταχθούν για τους ίδιους λόγους όπως και στην προηγούμενη περίπτωση, στην κατηγορία Β’ (καθότι η όποια προσάμμωση – αλλοίωση στην ακτογραμμή έχει ήδη συντελεστεί) και επειδή στο παράρτημα ΙΙΙ κατάταξης της ως άνω Υ.Α δεν αναφέρεται σε μικρές προβλήτες προϋφιστάμενες κάτω των 20μ., κατ’ αντιδιαστολή με τις μεγάλου μήκους προβλήτες βαρύτητας από 50 και μέχρι 100 μ. μήκος που συναντούμε στα μεγάλα ξενοδοχεία, οι οποίες δικαίως, υπάγονται στην πιο αυστηρή κατηγορία Α’ από άποψη περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Οι παραπάνω δύο περιπτώσεις είναι γενικής εφαρμογής και συναντούνται σε όλες τις τουριστικές περιοχές της χώρας μας.