• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΠΑΝΤΙΝΑΚΗΣ' | 15 Σεπτεμβρίου 2019, 20:58

    Κυρίες και Κύριοι, Ως γνωστόν, σύμφωνα με την παράγρ. 2 του άρθρ. 6 του Ν. 4399/2016 “ οι επιχειρήσεις, των οποίων το επιλέξιμο ύψος των επενδυτικών σχεδίων, υπερβαίνει τις 500.000 € και υπάγονται στα καθεστώτα ενίσχυσης του παρόντος, υποχρεούνται να λάβουν την νομική μορφή εμπορικής εταιρείας ή συνεταιρισμού, πριν την έναρξη εργασιών του επενδυτικού σχεδίου.” Ως γνωστόν επίσης, κατά το άρθρ. 44 του Ν. 4172/2013 , “Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων και οντοτήτων” είναι ο φόρος που επιβάλλεται ετησίως στα κέρδη που πραγματοποιούν τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες, κατά, δε το επόμενο άρθρ. 45 του ιδίου νόμου, περίπτωση α', σε φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων υπόκεινται: α) οι κεφαλαιουχικές εταιρείες που συστήθηκαν στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή” Εν όψει των προαναφερθέντων, των διατάξεων του Συντάγματος, περί Δικαιοσύνης, ίσης μεταχείρισης και αναλογίας στα επιβαλλόμενα φορολογικά βάρη, με ποία έννοια δικαίου και λογικής, επιβάλλεται φόρος εισοδήματος και στις Ιδιωτικές Κεφαλαιουχικές Εταιρείες (ΙΚΕ) που συστήθηκαν με μόνο λόγο και με αποκλειστικό σκοπό να υποβάλλουν εμπρόθεσμα, το επενδυτικό τους σχέδιο, στο ν. 4399/2016, ελπίζοντας στην έγκριση του, μετά από μία, σε σύντομο χρόνο (50 ημέρες κατά τον ν. 4399/2016) αξιολόγηση του, πράγμα που χωρίς ευθύνη και χωρίς υπαιτιότητα, των φορέων των επενδυτικών σχεδίων, δεν τηρήθηκε. Συνέπεια, τούτων, ήταν να ανακοινωθούν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης μετά από 400 και πλέον ημέρες από την λήξη της προθεσμίας τεκμηρίωσης των υποβληθέντων επενδυτικών σχεδίων, οι δε ατομικές αποφάσεις υπαγωγής, δημοσιεύθηκαν, πολύ αργότερα, ανάλογα με την Περιφέρεια που ήταν αρμόδια για το υποβληθέν επενδυτικό σχέδιο Οπως είναι αυτονόητο, ουδείς εχέφρων άνθρωπος προέβη στην έναρξη της υλοποίησης του επενδυτικού του σχεδίου, πριν την ανακοίνωση του τελικού πίνακας κατάταξης, τουλάχιστον. Κατόπιν των προεκτεθέντων, είναι άδικη, αντισυνταγματική και αντιαναπτυξιακή η επιβολή φόρου εισοδήματος και στις κεφαλαιουχικές εταιρείες με την μορφή της ΙΚΕ, κατά την διάρκεια υλοποίησης του επενδυτικού τους σχεδίου και πριν την έναρξη της λειτουργίας της επιχειρήσεως τους, αφού δεν ασκούν καμμία επιχειρηματική δραστηριότητα και ως εκ τούτου δεν έχουν κέρδη, αφού δεν έχουν εισπράξεις αλλά μόνον δαπάνες και ενδεικτικά : α) δαπάνες για την υλοποίηση του επενδυτικού τους σχεδίου β) δαπάνες για φόρους συγκέντρωσης κεφαλαίου, είτε για την συμπλήρωση του υποχρεωτικού ποσοστού συμμετοχής του φορέα της επένδυσης που είναι το 25% των επιλέξιμων δαπανών, είτε για την επιτάχυνση της υλοποίησης του επενδυτικού έργου τους εάν και όσο μπορούν γ) δαπάνες για την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, ως τήρηση τριπλογραφικών βιβλίων (Γ΄κατηγορίας) με επαχθείς αμοιβές για τις λογιστικές υπηρεσίες, υποβολή φορολογικών δηλώσεων, υποβολή οικονομικών καταστάσεων στο ΓΕΜΗ και δ) δαπάνες δημοσιότητος στο ΓΕΜΗ, στα Επιμελητήρια, ιστοσελίδας στο internet κλπ, αναλώνοντας έτσι σημαντικό μέρος του επενδυτικού τους εταιρικού κεφαλαίου σε άλλους σκοπούς και όχι για τον λόγο που συνεστήθηκαν και αγωνίζονται να πραγματοποιήσουν, δηλαδή για την υλοποίηση του επενδυτικού τους σχεδίου και την όποια συμβολή τους στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Ως γνωστόν, επίσης, ο ν. 4399/2016, ορίζει ότι, οι επιλέξιμες κτιριακές δαπάνες δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 60% του επενδυτικού σχεδίου. Η διάταξη αυτή, όμως αδικεί όσους προσπαθούν να υλοποιήσουν το επενδυτικό τους σχέδιο σε ειδικές περιοχές του άρθρ. 12, παράγρ. θ, περίπτωση (αα), του εν λόγω νόμου, (ορεινές περιοχές με υψόμετρο 1000 μέτρων) καθόσον δεν λαμβάνει υπ' όψιν την σημαντική επιβάρυνση εκείνων που προβαίνουν σε κατασκευές λιθόκτιστων κτιρίων, για αγορά και μεταφορά ετοίμου σκυροδέματος στην αμοιβή των εργολάβων και υπεργολάβων κατασκευαστών για την μετακίνηση και εργασία στις ορεινές περιοχές, τις πρόσθετες δαπάνες για μεταφορές υλικών κλπ. Ισως, η τροποποίηση της σχετικής διάταξης, με την αύξηση του ποσοστού για κτιριακές δαπάνες στο 65% με 70% του επενδυτικού τους σχεδίου, να προσεγγίσει στην πραγματικότητα. Τέλος, θάπρεπε να επισημανθεί ότι εξακολουθεί να ισχύει η προκαταβολή του 25% της επένδυσης με την υλοποίηση του 25% του φυσικού και οικονομικού μέρους της επένδυσης. Επειδή τα θέματα αυτά δεν αντιλήφθηκα να αντιμετωπίζονται με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, παρακαλώ να επιληφθείτε και να τα ρυθμίσετε δίκαια. ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Μ. ΜΠΑΝΤΙΝΑΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ