• Σχόλιο του χρήστη 'Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού _ Περιφέρεια Κρήτης' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 08:09

    Προτάσεις για το υπό διαβούλευση Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο – Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Περιφέρειας Κρήτης: 1. Από το 2013 και έως τη δημοσίευση του Ν.4399/2016 και βάσει του αρ. 25, παρ. 4 του Ν. 4146/13, η Υπηρεσία μας ολοκλήρωνε επενδυτικά σχέδια των νόμων 3299/04 και 3908/11, που είχαν υπαχθεί στο Ν.4178/13 και εφόσον γι’ αυτά ίσχυαν όλες οι λοιπές, κατά το νόμο, απαιτούμενες εγκρίσεις, ενίσχυε το κόστος αυτών χωρίς περικοπές και εφόσον το φυσικό αντικείμενο ήταν εγκεκριμένο στην απόφαση υπαγωγής. Σύμφωνα με το Ν. 4399/16 και συγκεκριμένα την παρ. 13.α.ββ, του αρ. 85, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι πλήθος επενδυτικών σχεδίων που δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί πριν από την ισχύ αυτού, δεν θα έχει τη δυνατότητα να ολοκληρωθεί και να ενισχυθεί κατά τον ίδιο τρόπο με τον οποίο ολοκληρώθηκαν και ενισχύθηκαν επενδυτικά σχέδια ίδιων αναπτυξιακών νόμων. Η πρόταση της υπηρεσίας μας, είναι να τροποποιηθεί η παρ. 13.α.ββ, αρ. 85, Ν.4399/13 και να επανέλθει σε ισχύ το αρ. 25 παρ. 4 του Ν. 4146/13 (συμπεριλαμβανομένου & του Ν 4178/2013, 4495/2017) όπως ίσχυε. 2. Προκειμένου να δοθεί ευκαιρία να ολοκληρωθούν επενδυτικά σχέδια που εκκρεμούν και να ωφεληθούν φορείς από το προτεινόμενο αναπτυξιακό νομοσχέδιο θα πρέπει να δοθεί επιπλέον οριζόντια παράταση 1 έτους ή έως 31/12/2020 για τους νόμους 3299/2004, 3908/2011 3. Ειδικά για επενδυτικά σχέδια του Ν.2601/98 που εκκρεμούν θα πρέπει να δοθεί καταληκτική ημερομηνία (έως 31/12/2020) υποβολής των αιτημάτων ολοκλήρωσης επενδύσεων που την 31.12.2013 και σήμερα λειτουργούν παραγωγικά και σήμερα διαθέτουν τις προβλεπόμενες από το νόμο άδειες. Με την εν λόγω νομοθετική ρύθμιση, να δοθεί η δυνατότητα στις κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες να εκδώσουν αποφάσεις ολοκλήρωσης των επενδύσεων αυτών, βάσει των εκθέσεων ελέγχων που έχουν ήδη παραδοθεί (πριν την 31.12.2013) και κατόπιν σχετικής απόφασης της Γνωμοδοτικής Επιτροπής. 4. Σε σχέση με τη προτεινόμενη διαδικασία ελέγχου των επενδυτικών σχεδίων να υπάρξει σαφής αναφορά σε έγγραφη βεβαίωση μέσω ΠΣΚΕ των ελεγκτών (φυσικών ή και νομικών προσώπων) όπως και του φορέα του επενδυτικού σχεδίου, μέσω της οποίας θα διαβεβαιώνουν για τη μη σύγκρουση συμφερόντων, καθώς και τη μη ύπαρξη οποιασδήποτε εμπλοκής του ελεγχομένου με τον ελεγκτή (πχ στα πρότυπα του οδηγού δεοντολογίας των αξιολογητών). Το ανωτέρω να αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από τα μέλη της οριζόμενης επιτροπής στο δειγματοληπτικό έλεγχο και θα βεβαιώνεται σχετικά επίσης μέσω ΠΣΚΕ. 5. Όσον αφορά στην υφιστάμενη λειτουργία του μητρώου ΕΜΠΕ να νομοθετηθεί σχετικά η υποχρεωτική συμμετοχή τουλάχιστον ενός υπηρεσιακού στελέχους στις συγκροτήσεις οργάνων ελέγχου για τους νόμους 3299/2004, 3908/2011, 4399/2016 6. Προσθήκη ΚΑΔ 96.01.19.02 & 96.01.19.03 οι οποίοι αποτελούν υποκατηγορία του κωδικού 96 και αφορούν σε υπηρεσίες μηχανικών πλυντηρίων και Υπηρεσίες πλυσίματος ρούχων. Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες αφορούν βιομηχανικά πλυντήρια ιματισμού ξενοδοχείων και γνωρίζουν σημαντική αύξηση καθώς συνδέονται με την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην Κρήτη