• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγι'ωτης Νταντής' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 10:18

    Πριν καν συμπληρωθεί χρόνος 2η διαβούλευση κατά του ραδιοερασιτεχνισμού; Αγαπητοί κύριοι, Θα προσπαθήσω να τοποθετηθώ στη διαβούλευση παρακάτω αφού θυμίσω ότι, μόλις πριν ένδεκα μήνες είχε ξαναγίνει παρόμοια διαβούλευση που προκάλεσε τη μήνη των απανταχού ραδιοερασιτεχνών. Συγκεκριμένα από τα 531 σχόλια της διαβούλευσης τα 299 ανήκαν σε εμάς: http://www.opengov.gr/digitalandbrief/?p=997 Μάλιστα είχαν κάνει παρεμβάσεις επιπλέον και αλλοδαπά σωματεία αλλά και η IARU (βλ. σημ. 6) με αποτέλεσμα να διορθωθούν κάποια πράγματα. Σήμερα ξαναήρθε το ίδιο θέμα δια της διαβουλεύσεως του Αναπτυξιακού Πολυνομοσχεδίου και μας καλεί να σχολιάσουμε εντός ενός πολύ ασφυκτικού χρονικού ορίου μόνο 6 ημερών μεσολαβούντος σ/κ. Υπόψη το σύστημα των διαβουλεύσεων δεν λειτουργούσε για πολλές ώρες το Σάββατο! Για την ιστορία ενημερώνω πλην των δύο τελευταίων διαβουλεύσεων για τον ραδιοερασιτεχνισμό, είχε προηγηθεί μία ακόμη που σε αντίθεση με τις πρόσφατες αυτή κατά γενική ομολογία ήταν θετική και προσπαθούσε να προάγει τον ραδιοερασιτεχνισμό στη χώρα μας: http://www.opengov.gr/yme/?p=348 Αλλά ας έρθουμε στο τώρα. Φοβάμαι πως οι συντάκτες του Αναπτυξιακού Πολυνομοσχεδίου όσον αφορά τους ραδιοερασιτέχνες δεν μελέτησαν εις βάθος το θέμα της υπηρεσίας ραδιοερασιτέχνη (βλ. σημ. 1) και τη σχετική νομοθεσία, κάτι που θα προσπαθήσω να αποδείξω παρακάτω: α) Από την μη εξαίρεση των ραδιοερασιτεχνών από το άρθρο 26 που ασχολείται με επαγγελματίες, παρόχους κλπ., φαίνεται να μην γνωρίζουν ότι η υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη είναι αποκλειστικά ερασιτεχνική απασχόληση και έχει ως σκοπό την αυτοδιδασκαλία, την αλληλοεπικοινωνία, την τεχνολογική έρευνα και την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη επιχειρήσεων βοήθειας σε περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών κλπ. β) Επιπροσθέτως φαίνεται να μην είναι ενήμεροι για το Π.Δ. 98/2017 (βλ. σημ.2) που προσαρμόζει την Ελληνική νομοθεσία στην οδηγία 2014/53/ΕΕ της ΕΕ με την οποία ρητά ο εξοπλισμός των ραδιοερασιτεχνών (κεραίες κλπ.) εξαιρείται από τους αντίστοιχους που κυκλοφορούν στην αγορά επομένως και από όλους τους ραδιοεξοπλισμούς των επαγγελματιών παρόχων για τους οποίους σχεδιάστηκε αποκλειστικά το μητρώο ΣΗΛΥΑ! Προσοχή, η προτεινόμενη αντίθεση με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία θα οδηγήσει κάποιους από τους 10.000 περίπου Έλληνες ραδιοερασιτέχνες να προσφύγουν στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε. γεγονός που θα εκθέσει τη χώρα μας. Ομοίως φαίνεται (οι εισιγητές) να μην γνωρίζουν πως η χώρα μας συμμετέχει στην I.T.U. (βλ. σημ. 4) στην οποία συμμετέχουν και οι Έλληνες ραδιοερασιτέχνες δια της Ε.Ε.Ρ. (β. σημ. 5) μέσω της I.A.R.U. (βλ. σημ. 6). γ) Ενώ αντιγράφουν σε διάφορα σημεία τον Ν. 2801/2000 που αντικαθιστούν, δεν λαμβάνουν υπόψη ότι στην παράγραφο 2 του άρθρου 1 η περίπτωση β’ ρητά εξαιρεί τους ραδιοερασιτέχνες (βλ. σημ. 3). Μήπως κάτι περισσότερο γνώριζαν οι συντάκτες του Ν. 2801 από τους τωρινούς; Όποιος διαβάσει τα όσα παρέθεσα μέχρι τώρα φαντάζομαι εύκολα θα αντιληφθεί ότι στο άρθρο 26 του Αναπτυξιακού Πολυνομοσχεδίου πρέπει να εξαιρεθούν ρητά οι ραδιοερασιτέχνες. Και αυτό επειδή εκτός των παραπάνω, οι ραδιοερασιτέχνες διέπονται από σχετική αποκλειστική νομοθεσία (βλ. σημ. 1). Αλλά ας δούμε και μερικές άλλες υποπεριπτώσεις της παραγράφου 1/γ του υπό διαβούλευση άρθρου 26: 1. “αα) δεν επηρεάζουν δυσμενώς την ασφάλεια της αεροπλοΐας” Αυτό χρειάζεται να διαγραφεί επειδή ήδη καλύπτεται από τη ραδιοερασιτεχνική νομοθεσία και τον Ε.Κ.Κ.Ζ.Σ. όπως γνωρίζουμε! 2. “ββ) χρησιμοποιούν συχνότητες οι οποίες έχουν κατανεμηθεί βάσει του Εθνικού Κανονισμού Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων (Ε.Κ.Κ.Ζ.Σ.) στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη” Και αυτό να διαγραφεί, υπερκαλύπτεται από τη ραδιοερασιτεχνική νομοθεσία εδώ και πολλά χρόνια. 3. “έχει υποβληθεί δήλωση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κεραιοσυστήματος, με ενημέρωση του ΣΗΛΥΑ” Να διαγραφεί επειδή οι συντάκτες αγνοούν ως φαίνεται ότι η ΣΗΛΥΑ αφορά… μόνο επαγγελματίες παρόχους ηλεκτρονικών επικοινωνιών και όχι ραδιοερασιτέχνες: https://spectrum.eett.gr/eSpectrum/home.seam Οι οποίοι (ραδιοερασιτέχνες) ήδη με την άδεια τους έχουν δηλωμένη την περιοχή λειτουργίας του σταθμού τους συνεπώς και την αναπόσπαστη από αυτόν κεραία τους. Με τη φόρα που πήραν και συντάσσουν νομοθετήματα, σε λίγο θα μας ζητήσουν να κάνουμε και έναρξη επιτηδεύματος τηρώντας και λογιστικά βιβλία! Γνωστό στέλεχος του πρώην Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και ραδιοερασιτέχνης, είχε συμβάλλει σημαντικά στη δημιουργία ηλεκτρονικού αρχείου στο Υπουργείο, που περιέχει τα στοιχεία του κάθε ραδιοερασιτέχνη καθώς και τα σημεία (κύρια ή/και δευτερεύουσα κατοικία) στα οποία διατηρεί σταθμό με την απαραίτητη κεραία. Άρα όλα τα στοιχεία αυτή τη στιγμή υπάρχουν ηλεκτρονικά στα χέρια των αρμοδίων αρχών και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ταλαιπωρηθούν οι ραδιοερασιτέχνες και να καταχωρούν στη ΣΗΛΥΑ ξανά τα στοιχεία τους. Ακόμη και δωρεάν αν παρασχεθεί αυτή η υπηρεσία, σύμφωνα με τις παγιωμένες τακτικές του ημεδαπού Δημοσίου φοβάμαι σύντομα θα απαιτηθούν… συνδρομές. Όπως συνέβη πχ και με τους δήθεν προσωρινούς φόρους ΕΝΦΙΑ και Εισφοράς Αλληλεγγύης που αντί να καταργηθούν έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με τους αρχικούς. Ο κ. Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Μπορεί να ζητήσει από τις υπηρεσίες του να τον ενημερώσουν για το συγκεκριμένο ηλεκτρονικό αρχείο ώστε να διαπιστώσει την ύπαρξη του ιδίοις όμμασι. Το μικρό αυτό εγχείρημα δεν θα έχει κανένα κόστος για το Δημόσιο, ενώ αν χρειασθεί κάποια εργασία επικαιροποιήσεως μπορεί να ζητηθεί η εθελοντική συμμετοχή των ραδιοερασιτεχνικών σωματείων. Μετά, το μητρώο αυτό μπορεί να το μεταβιβασθεί στην Ε.Ε.Τ.Τ. και να τοποθετηθεί στην ιστοσελίδα της, σύμφωνα και με την πρόταση της Ε.Ε.Ρ. (http://www.opengov.gr/ypoian/?c=10747). Η Ε.Ε.Τ.Τ. είναι η υπηρεσία που φροντίζει την νόμιμη και απρόσκοπτη λειτουργία των ραδιοσυχνοτήτων και η συμβολή της στην εύρυθμη λειτουργία του χόμπι μας είναι πολύτιμη. Θα έλεγα ότι η υπηρεσία αυτή είναι συνεργάτης και υποστηρικτής των ραδιοερασιτεχνών. Ενώ λοιπόν οι νομοθέτες προτείνουν την υπαγωγή στη ΣΗΛΥΑ των κεραιών των ραδιοερασιτεχνών (οι οποίοι δεν έχουν κανένα έσοδο από την άσκηση του χόμπι τους – μόνο έξοδα έχουν), ΔΕΝ πράττουν το ίδιο με τις κεραίες ειδικών ραδιοδικτύων και βάσης CB (βλ. περ. δ’ και ε’ παρ. 1 άρθρου 26). Εφαρμόζοντας δύο μέτρα και δύο σταθμά. Περίεργο δεν είναι; Καλό θα είναι να κληθούν να αιτιολογήσουν αυτή τους την πρόταση. Τελευταίο και αποκαλυπτικό της άγνοιας του ραδιοερασιτεχνισμού από τους εισηγητές: Προκύπτει να μην γνωρίζουν ότι: α) Οι ραδιοερασιτέχνες σύμφωνα και με την ισχύουσα νομοθεσία (ΦΕΚ Β’ 1969/2011) συχνά μεταβαίνουν σε σημεία εκτός της δηλωμένης έδρας του σταθμού με διάφορες κεραίες (φορητές, ιδιοκατασκευές κλπ) για μικρό χρονικό διάστημα. Τι θα γίνεται θα δηλώνουν στη ΣΗΛΥΑ πχ για 2 ημέρες τις κεραίες και μετά θα της ξεδηλώνουν; Πως θα δηλώνεται μία κεραία αυτοκινήτου που άλλοτε θα τοποθετείται και άλλοτε θα βγαίνει; β) Πως θα δηλώνουν τις κεραίες τους οι τουρίστες που κατακλύζουν τα νησιά μας (τους καλύπτει η νομοθεσία μας) και όχι μόνο κάθε χρόνο; Ή δεν θα τις δηλώνουν με αποτέλεσμα να αδικούνται οι ημεδαποί ραδιοερασιτέχνες; γ) Μια κεραία που λειτουργεί από ένα μπαλκόνι, ένα δώμα ή εντός οικίας δηλώνεται; δ) Κεραία περιέχει και ο φορητός ασύρματος - vhf (σε μέγεθος κινητού τηλεφώνου) αυτός θα εξαιρείται; Κάθε ραδιοερασιτέχνης διαθέτει πάνω από ένα από αυτά να έχετε υπόψη. Κεραία παρόμοια (εσωτερική που εκπέμπει) έχουν και τα κινητά τηλέφωνα αυτά γιατί δεν αναφέρονται; Από τα μόλις παρατεθέντα τεκμαίρεται πως δεν προηγήθηκε σοβαρή μελέτη πριν την προσθήκη των ραδιοερασιτεχνών στο άρθρο 26. Με αποτέλεσμα να εμφανίζονται λάθη και παραλείψεις στη διαβούλευση. Τελικά ο / οι συντάκτες του άρθρου 26 φαίνεται να γνωρίζουν τόσα για τον ραδιοερασιτεχνισμό, όσα γνωρίζουν τα άτομα του παρακάτω βίντεο για τα σήματα μορς: https://www.youtube.com/watch?v=niM0BpSNS3s Επίσης στο πρόσθετο υλικό της διαβουλεύσεως: http://www.opengov.gr/ypoian/wp-content/uploads/downloads/2019/09/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C-%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-1.pdf επαναλαμβάνεται αυτούσιο το άρθρο 26 και δεν παρατίθεται καμία επιπλέον πληροφορία ώστε ο ενδιαφερόμενος πολίτης να αντιληφθεί που βασίζονται και από που πηγάζουν οι προτάσεις, ούτε επισυνάπτεται σχετική αιτιολογική έκθεση. Το δε άρθρο παρατίθεται ανώνυμο αφού λείπουν τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο και επιστημονικοί τίτλοι) του επικεφαλής εισηγητού. Αγαπητοί κύριοι, σε καμία χώρα της Ευρώπης ο ραδιοερασιτεχνισμός δεν καταδιώκεται τόσο όσο τουλάχιστον επιχειρείται με το άρθρο 26 του νομοσχεδίου και αυτό θα το είχατε διαπιστώσει, εάν είχατε φροντίσει πριν τη διαβούλευση να έρθετε σε επαφή με τα στελέχη του πρώην Υπουργείου Επικοινωνιών που χειρίζονται τα σχετικά θέματα, τα στελέχη της Ε.Ε.Τ.Τ. και τα αρμόδια ραδιοερασιτεχνικά σωματεία. Κάτι αντίστοιχο σαν αυτό που πάτε να κάνετε, δεν συμβαίνει σε ολόκληρο τον πολιτισμένο δημοκρατικό κόσμο, αντίθετα οι άλλες χώρες προκειμένου να εξυπηρετείται η κοινωνία από την εθελοντική προσφορά των ραδιοερασιτεχνών στην πολιτική προστασία, αγκαλιάζουν, οργανώνουν και βοηθούν τα ραδιοερασιτεχνικά σωματεία. Ο ραδιοερασιτεχνισμός σήμερα είναι απαγορευμένος μόνο στη Β. Κορέα. Σήμερα (σε αντίθεση με ότι προσπαθεί η παραπάνω πρόταση νόμου) οι προηγμένες χώρες χρησιμοποιούν τον ραδιοερασιτεχνισμό προκειμένου να εμπνεύσουν τα νέα παιδιά και να τα στρέψουν προς της τεχνικές επιστήμες όπως αναφέρεται στην παράγραφο 4 του ECC REPORT 89 της ITU (βλ. σημ. 7). Εμείς δυστυχώς φαίνεται να απέχουμε ακόμη πολύ από αυτές τις χώρες. Από τα ανωτέρω φαίνεται ότι έστω από άγνοια μπορεί να συμβεί μία πρωτόγνωρη επιβάρυνση κατά των ραδιοερασιτεχνών χωρίς κανένα λόγο στη χώρα μας. Βασίζεται δε σε ενέργειες ανθρώπων που όπως προκύπτει δεν λαμβάνουν υπόψη: - Την Διεθνή πρακτική γύρω από το θέμα ραδιοερασιτεχνισμός. - Την ουσία του ραδιοερασιτεχνισμού και έννοιες όπως η εθελοντική προσφορά των ραδιοερασιτεχνών στο κοινωνικό σύνολο. - Της σχετικές νομοθεσίες. - Το ότι οι κεραίες ραδιοερασιτεχνών στην πολύ μεγάλη πλειοψηφία τους είναι απλές συρμάτινες κατασκευές (πχ από ηλεκτρικό καλώδιο διαμέτρου 1-2 χιλιοστών), δεν προκαλούν ούτε καν οπτική όχληση, ενώ λόγω πειραματισμού αλλάζουν συχνά σχήμα. Σε αντίθεση με αυτές πχ του cb που λόγω του αποκλειστικού σχήματος τους (κατακόρυφες) αλλά και της συγκεκριμένης συχνότητας δεν αλλάζουν συχνά. - Την Διεθνή Ένωση Τηλεπικοινωνιών – I.T.U. στην οποία είναι μέλος η χώρα μας και εκπροσωπείτε δια του αρμοδίου Υπουργείου μας! Καθώς και τις συμβάσεις και υποχρεώσεις μας που απορρέουν από αυτή τη σχέση. - Τα δικαιώματα των πολιτών της Ε.Ε. Προκειμένου να σταματήσει η απειλή (δια της υπαγωγής στη ΣΗΛΥΑ) κατά του ραδιοερασιτεχνισμού στην Ελλάδα: Προτείνω οι ραδιοερασιτέχνες να εξαιρεθούν ρητά από το άρθρο 26 της παρούσας διαβουλεύσεως χωρίς υποχρέωση ένταξης τους στο αποκλειστικά για επαγγελματίες παρόχους ειδικό μητρώο ΣΗΛΥΑ. Όπως ισχύει και μέχρι σήμερα με τον Ν. 2801. Με εκτίμηση Π. Νταντής SV1GRN Ειδικευμένος εθελοντής ραδιοερασιτέχνης ενταγμένος στην Περιφέρεια Αν. Αττικής Σημειώσεις: Σημ. 1. ΦΕΚ Β’ 1969/2011 άρθρο 2 παρ. 3: “«Υπηρεσία ερασιτέχνη» ή «υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη»: Υπηρεσία ραδιοεπικοινωνίας που έχει ως σκοπό την αυτοδιδασκαλία, την αλληλοεπικοινωνία, την τεχνολογική έρευνα και την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη επιχειρήσεων βοήθειας σε περιπτώσεις καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και καταστροφών που διεξάγεται από ερασιτέχνες, δηλαδή από πρόσωπα κατάλληλα εξουσιοδοτημένα που ασχολούνται με τη ραδιοηλεκτρική τεχνική αποκλειστικά για προσωπικό σκοπό και χωρίς οικονομικό όφελος. Σημ. 2. ΦΕΚ Α’ 139/2017 - Π.Δ. 98/2017 “ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ I (ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ Ι της Οδηγίας 2014/53/ΕΕ) ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΟΔΗΓΙΑ 1. Ραδιοεξοπλισμός που χρησιμοποιείται από ραδιοερασιτέχνες κατά την έννοια του άρθρου 1 ορισμός 56 του κανονισμού ραδιοεπικοινωνιών της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών (ITU), εκτός αν ο εξοπλισμός είναι διαθέσιμος στην αγορά. Τα παρακάτω στοιχεία δεν θεωρείται ότι καθίστανται διαθέσιμα στην αγορά: α) έτοιμα συστήματα (kits) ραδιοεξοπλισμού προς συναρμολόγηση και χρήση από ραδιοερασιτέχνες. β) ραδιοεξοπλισμός ο οποίος τροποποιείται και χρησιμοποιείται από ραδιοερασιτέχνες. γ) εξοπλισμός που κατασκευάζεται από μεμονωμένους ραδιοερασιτέχνες για πειραματικούς και επιστημονικούς σκοπούς στο πλαίσιο ραδιοερασιτεχνικής υπηρεσίας.” https://www.eett.gr/opencms/export/sites/default/admin/downloads/telec/elliniki_nomothesia/proedrika_diatagmata/FEK_2017_139A.pdf Σημ. 3 ΦΕΚ Α’ 46/2001 Ν. 2801: β) “Οι κατασκευές κεραιών Υπουργείων, πρεσβειών, διπλωματικών αποστολών και ραδιοερασιτεχνών...” Σημ. 4 Διεθνής Ένωση Τηλεπικοινωνιών (ITU) https://www.itu.int/en/Pages/default.aspx Σημ. 5 Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών ΕΕΡ http://www.raag.org/intro.asp Σημ. 6 I.A.R.U. - International Amateur Radio Union http://www.iaru.org/about.html Σημ. 7 ECC REPORT 89 “Amateur radio has a role in raising and confirming an individual’s longer-term interest in science and engineering. Individuals make decisions about studies which interest them very early in their life. Interesting the young should be a key objective of any new licence. To be effective a new Entry Level should appeal to young people” https://www.ecodocdb.dk/download/1fb80ac7-f573/ECCREP089.PDF