• Σχόλιο του χρήστη 'Μαριάννα Τυχοπούλου' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 18:19

    Παρατήρηση 1: Στο αρ. 11 παρ. 1 περίπτωση γ, εδάφιο β αναφέρει "Στις ενισχυόμενες περιοχές που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 107 παράγραφος 3 στοιχείο γ' της Συνθήκης, οι ενισχύσεις μπορούν να χορηγούνται σε ΜΜΕ για οποιαδήποτε μορφή αρχικής επένδυσης, ενώ σε μεγάλες επιχειρήσεις χορηγούνται μόνο για αρχική επένδυση για νέα οικονομική δραστηριότητα στη συγκεκριμένη περιοχή." Με το εδάφιο αυτό αποκλείονται ουσιαστικά οι μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ήδη στην Περιφέρεια Αττικής και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου καθώς ο ΑΝ4399 απαιτεί από αυτές για να ενταχθούν να αναπτύξουν νέα οικονομική δραστηριότητα στα πλαίσια αρχικής επένδυσης. Προτείνουμε να αλλάξει το σημείο αυτό ώστε να μπορούν να ενταχθούν και μεγάλες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται ήδη στις 2 αυτές Περιφέρειες, με την δραστηριότητα που ήδη ασκούν, όπως ίσχυε και σε προηγούμενους αναπτυξιακούς. Παρατήρηση 2: Στο «Ειδικό Μέρος - Καθεστώτα Ενισχύσεων – Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού» στο Αρ. 34 αναφέρει: «Τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στο παρόν καθεστώς ενισχύονται με το κίνητρο της φορολογικής απαλλαγής….του άρθρου 10». Από το παρόν συνάγεται ότι όλες οι επιχειρήσεις δικαιούνται να πάρουν μόνο φορολογική απαλλαγή. Δεδομένης της έντονης οικονομικής κρίσης που έζησε η χώρα τα προηγούμενα χρόνια έως και σήμερα, πολλές μεγάλες επιχειρήσεις (που δεν είναι προβληματικές) δεν μπορούν να δηλώσουν κέρδη και συνεπώς δεν προβαίνουν σε επενδύσεις, τις οποίες όμως έχουν ανάγκη, γιατί δεν μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος της φορολογικής απαλλαγής. Προτείνουμε να αλλάξει το εδάφιο αυτό και να προστεθεί και το είδος ενίσχυσης της επιχορήγησης προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των μεγάλων επιχειρήσεων που θα κάνει επενδύσεις. Η ίδια παρατήρηση ισχύει και για το Καθεστώς της Γενικής Επιχειρηματικότητας (Αρ. 39) , όπου το κίνητρο της επιχορήγησης δίνεται μόνο στις επιχειρήσεις που εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες ενισχύσεων του Αρ. 12.