• Σχόλιο του χρήστη 'hellascert' | 17 Σεπτεμβρίου 2019, 20:39

    ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΑΠΙΣΤΕΥΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ, ΕΛΕΓΧΟΥ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ (HELLASCERT) ΜΕΡΟΣ Η’ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4442/2016 «ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 14: 1) Ν.4442/2016 8β) Μητρώο Οργανισμών Αξιολόγησης Συμμόρφωσης: Η αξιολόγηση της συμμόρφωσης θα πρέπει να γίνεται μόνο από το αρμόδιο ΕΣΥΔ και να αφορά μόνο διαπιστευμένους οργανισμούς. 2) Ν.4512/2018 9) να τροποποιηθεί και να γίνει ως εξής: «…τα νομικά πρόσωπα διαπιστεύονται για την άσκηση των εκάστοτε κατά παραχώρηση αρμοδιοτήτων» (φυσικά πρόσωπα δε νοούνται). Η διαπίστευση από το ΕΣΥΔ να δίδεται μόνο σε νομικά πρόσωπα. Σημειώνεται πως η διαπίστευση δε δίδεται απευθείας σε φυσικά πρόσωπα (δεν προβλέπεται). Οι οργανισμοί αξιολόγησης της συμμόρφωσης απασχολούν και πιστοποιούν κατάλληλο προς τούτο προσωπικό για την εκτέλεση της εργασίας τους. Επίσης, πρέπει να επισημανθεί πως το liability (ευθύνη) που προκύπτει από την άσκηση αυτών των δραστηριοτήτων δεν μπορούν να καλυφθούν από μεμονωμένα φυσικά πρόσωπα και απαιτείται η ύπαρξη αστικής ασφάλειας και ασφάλειας επαγγελματικής ευθύνης μεγάλου ύψους (εκατομμυρίων Ευρώ). Επιπρόσθετα, να αλλάξει το «…με απόφαση του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού…» και να αντικατασταθεί «…με Κοινή Υπουργική Απόφαση(ΚΥΑ) του ΥΠΑΝ και του αρμόδιου Υπουργού…». 3) Ν. 4412/2016, παράγραφος 1, άρθρο 13: «Η αρμόδια αρχή μπορεί να εξουσιοδοτεί-εγκρίνει (σύμφωνα με το ΦΕΚ 1897/2016) μόνο διαπιστευμένους ιδιωτικούς φορείς/οργανισμούς να απολαμβάνουν…» Επίσης στο άρθρο 146 δεν αναφέρει για «απροειδοποίητους ελέγχους»… Άρθρο 16, ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑ: Ο έλεγχος και η εποπτεία της αγοράς αποτελεί ευθύνη του κράτους βάσει Ευρωπαϊκού Κανονισμού (765/2008). Ως εκ τούτου η ανάθεση δραστηριοτήτων ελέγχου και εποπτείας αγοράς σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα, προϋποθέτει την πλήρη και τεκμηριωμένη αμεροληψία τους και ανεξαρτησία τους από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα ελέγχου, επιθεώρησης, επαλήθευσης και πιστοποίησης, οι οποίες αποτελούν “εμπορικές” δραστηριότητες. Επίσης, προκύπτει μείζον θέμα διότι αφενός ζητείται τα νομικά πρόσωπα να διαπιστεύονται, ενώ τα φυσικά πρόσωπα να πιστοποιούνται. Προτείνεται, πως η μέσης και υψηλής επικινδυνότητας δραστηριότητες να γίνονται μόνο από διαπιστευμένα προς τούτο νομικά πρόσωπα, ενώ, τα φυσικά πρόσωπα να δύναται να ασκήσουν τέτοιες δραστηριότητες στις υπόλοιπες χαμηλής επικινδυνότητας.