• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος Κουκούντζος' | 15 Ιουνίου 2020, 15:27

    Αξιότιμοι κύριοι, Με τον παρόν θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις βασικές μας προτάσεις σχετικά με το Άρθρο 30 της Διαβούλευσης που αφορά το Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και λοιπές ρυθμίσεις. 1) Δημιουργία Ψηφιακού Ενιαίου Μητρώου Α. Στο άρθρο 11 του ν. 3982/2011 (Α΄143) προστίθεται παρ. 6 ως εξής: «6. Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους. Προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής: Συστήνεται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, Ενιαίο Μητρώο Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων/Διαδρόμων στο οποίο καταχωρούνται όλοι οι νέοι αλλά και εγκατεστημένοι ανελκυστήρες και οι κυλιόμενες κλίμακες/διάδρομοι, ανεξαρτήτως του έτους κατασκευής ή εγκατάστασής τους με ηλεκτρονική αίτηση του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους ή του νόμιμου συντηρητή (φυσικού ή νομικού προσώπου νομίμως εξουσιοδοτηθέντων από τον ιδιοκτήτη/τες του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, για την διενέργεια της πράξης αυτής). Β. Οι συντηρητές, οι εγκαταστάτες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) καθώς και οι Αναγνωρισμένοι Φορείς Ελέγχου εγγράφονται υποχρεωτικά στο ενιαίο ψηφιακό μητρώο και θα λαμβάνουν μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου. Γ. Ο ιδιοκτήτης ή/ και διαχειριστής του κτιρίου στον οποίο είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας ή /και η κυλιόμενη κλίμακα ή/ και ο κυλιόμενος διάδρομος ή/ και ο νόμιμος εκπρόσωπός τους θα λαμβάνουν επίσης μοναδικούς κωδικούς πρόσβασης στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο, ώστε να καταχωρούν ή να εγκρίνουν (εφόσον η καταχώρηση γίνεται από άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο) τα προς καταχώρηση στοιχεία που αφορούν στον ανελκυστήρα/κυλιόμενη κλίμακα/διάδρομο. 2) Παράλληλη αναπροσαρμογή προθεσμιών συμμόρφωσης A. Σε πρώτο στάδιο (στάδιο Α) για όλους τους ανελκυστήρες παρέχεται προθεσμία έξι μηνών (6) μηνών από την έναρξη ισχύος της ΚΥΑ, εντός της οποίας οι ιδιοκτήτες/διαχειριστές ή οι εξουσιοδοτημένοι συντηρητές/εγκαταστάτες υποχρεούνται να εγγράψουν τους ανελκυστήρες/κλίμακες/διαδρόμους στο Ενιαίο Ψηφιακό Μητρώο. B. Στη συνέχεια (στάδιο Β) παρέχονται προθεσμίες τελικής συμμόρφωσης για έκδοση πιστοποιητικού από φορέα, μετά τη λήξη της προθεσμίας 6 μηνών του σταδίου Α, με βάση το έτος εγκατάστασής τους ως εξής: • Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι σε κτίρια ευρύ κοινού (ανεξαρτήτως έτους εγκατάστασης): Προθεσμία 1 έτους • Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι μετά το 1970: Προθεσμία 2 ετών • Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι από το 1971 έως το 1990: Προθεσμία 3 ετών • Ανελκυστήρες εγκατεστημένοι από το 1991 έως το 2020: Προθεσμία 4 ετών 3) Ένταξη στα υποχρεωτικά πεδία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου Α. Ύπαρξη ή όχι πόρτας θαλάμου Η έλλειψη πόρτας θαλάμου είναι πανευρωπαϊκά η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανατηφόρων ατυχημάτων. Εδώ και 25 περίπου χρόνια η ύπαρξη της πόρτας θαλάμου απαιτείται σε κάθε νέο ανελκυστήρα. Ωστόσο, υπάρχουν χιλιάδες ανελκυστήρες μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι δεν διαθέτουν πόρτα. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχει αναγνωριστεί το συγκεκριμένο έλλειμμα και πλέον η τοποθέτηση πόρτας έχει καταστεί υποχρεωτική στους παλιούς ανελκυστήρες. Στη χώρα μας, όσον αφορά τους παλιούς ανελκυστήρες η πόρτα θαλάμου απαιτείται μόνο σε ανελκυστήρες εγκατεστημένους σε δημόσιους χώρους. Θεωρούμε πως η πόρτα θαλάμου θα πρέπει να ενταχθεί στα υποχρεωτικά μέτρα αναβάθμισης της ασφάλειας των ανελκυστήρων, και όπως και να έχει, στα υποχρεωτικά πεδία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, καθώς και είναι το κρισιμότερο στοιχείο ασφάλειας του ανελκυστήρα. Β. Συσκευή αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ θαλάμου και συνεργείου διάσωσης Σε αντίθεση με τους νέους, οι παλαιότεροι ανελκυστήρες δεν διαθέτουν συσκευή επικοινωνίας με συνεργείο διάσωσης. Το γεγονός αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παρατεταμένο εγκλωβισμό επιβατών σε περίπτωση βλάβης του ανελκυστήρα. Η έλλειψη τέτοιου είδους συσκευής συγκαταλέγεται στα πιο επικίνδυνα σημεία του σχετικού ευρωπαϊκού προτύπου ΕΝ 81-80. Στη χώρα μας, όσον αφορά τους παλιούς ανελκυστήρες η συσκευή αμφίδρομης επικοινωνίας απαιτείται μόνο σε ανελκυστήρες εγκατεστημένους σε δημόσιους χώρους. Θεωρούμε πως αυτού του είδους η συσκευή θα πρέπει να ενταχθεί στα υποχρεωτικά μέτρα αναβάθμισης της ασφάλειας των ανελκυστήρων, και όπως και να έχει, στα υποχρεωτικά πεδία του Ενιαίου Ψηφιακού Μητρώου, καθώς είναι ένα από τα κρισιμότερα στοιχεία ασφάλειας του ανελκυστήρα. Γ. Πιστοποιητικά ασφαλούς λειτουργίας (σε ηλεκτρονική μορφή) των ανεξάρτητων φορέων πιστοποίησης. Δ. Συμβόλαιο Συντήρησης Ανελκυστήρα Μετά τιμής, Κωνσταντίνος Κουκούντζος Πρόεδρος Π.Ε.Τ.Α.Κ. (Πανελλήνια Ένωση Τεχνολογίας Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων)