• Σχόλιο του χρήστη 'Αικ. Βουλοδήμου' | 10 Ιουλίου 2020, 09:26

    1. H δημιουργία μιας παράλληλης συναφούς δομής με το ΕΣΠΑ,νομίζω πως δεν ωθεί προς την κατεύθυνση μείωσης της γραφειοκρατίας. Τα εργαλεία διαχείρισης και οι ήδη υπάρχουσες δομές είναι και ικανές και κατάλληλες (ίσως με κάποιες μικρές προσαρμογές – customization – βλ. ΟΠΣ) Επομένως, δε θα ήταν κατά τη γνώμη μου δύσκολη η προσαρμογή και λειτουργία στο ΣΔΕ και ΟΠΣ (ΕΣΠΑ) πράξεων του ΕΠΑ. 2. Στην περίπτωση περιφερειακών προγραμμάτων ο Περιφερειάρχης έχει ήδη δομή να απευθυνθεί (πχ τα ΠΕΠ) ενώ τα υπουργεία (με εξαίρεση το Ανάπτυξης) δεν έχουν αρμοδιότητα να επεμβαίνουν στις λειτουργίες και αρμοδιότητες Τομεακών Προγραμμάτων. Αν θεωρήσουμε ότι οι Επιτελικές Δομές θα μπορούσαν να λειτουργήσουν έτσι, τότε καταστρατηγείται ο ρόλος τους ως αρωγών των δικαιούχων και η δυνατότητά τους να αναζητούν την κατάλληλη χρηματοδοτική πηγή (ασυμβατότητα λειτουργιών / καθηκόντων). Συναφώς, η φράση στη σελ. 59 «Οι Υπηρεσίες Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης υπάγονται διοικητικά στον οικείο Υπουργό» αποκλείει εντελώς τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί η πολύχρονη και με βαρύτητα εμπειρία ΕΥΔ Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων, ειδικά αναφορικά με κάποια είδη έργων σημαντικής εμβέλεια. 3. Αναφέρεται ότι για δράσεις κρατικών ενισχύσεων υπάρχει η δυνατότητα να ανατίθεται η διαχείριση στον ΕΦΕΠΑΕ. Τι εχέγγυα παρέχονται για την αποτελεσματική διαχείριση τους/ χειρισμό πχ. για έργα υποδομών; Ποια η σχέση/συνεργασία του φορέα πχ με την ΕΥΚΕ και τις άλλες υπηρεσίες Κ.Ε. των Υπουργειων (ΑΜΚΕ);