• Με δεδομένα, α) την κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με αναπηρία (ν.4074/2012), β) το Μέρος Δ’ -«Κατευθυντήριες – Οργανωτικές Διατάξεις Υλοποίησης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες» του ν.4488/2017, γ) την Ατζέντα 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη που περιλαμβάνει έμμεσες και άμεσες αναφορές στα άτομα με αναπηρία και δ) τις Τελικές Παρατηρήσεις και Συστάσεις της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες στην Αρχική Έκθεση της Ελλάδας, και ιδιαίτερα της παρ.47 αυτών, θα πρέπει το ΕΠΑ να ενσωματώνει στην στοχοθεσία του ζητήματα εξασφάλισης των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις και κατ’ επέκταση να περιλαμβάνει δείκτες παρακολούθησης της επίτευξης όλων των στόχων και προτεραιοτήτων του ΕΠΑ σε σχέση με την αναπηρία και την προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία/χρόνιες παθήσεις, όπως π.χ. οι παρακάτω: Στον Πίνακα 5.1 - Έξυπνη Ανάπτυξη, προτείνουμε να προστεθεί μεταβλητή για την αναπηρία στην έρευνα χρήσης τεχνολογιών, πληροφόρησης και επικοινωνίας από νοικοκυριά και άτομα ως ακολούθως: i) Χρήστες του διαδικτύου (% των ατόμων με περιορισμό δραστηριότητας/αναπηρία), ii) Χρήστες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (% των ατόμων με περιορισμό δραστηριότητας/αναπηρία). Στον Πίνακας 5.4 – Κοινωνική Ανάπτυξη, προτείνουμε να προστεθούν οι παρακάτω δείκτες: -Ποσοστό ατόμων με (και χωρίς) περιορισμό δραστηριότητας/αναπηρία, ηλικίας 30-34 ετών, που έχει ολοκληρώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά φύλο και σοβαρότητα αναπηρίας (βλ. European Pillar of Social Rights & European network of academic experts in the field of disability (ANED), European comparative data on Europe 2020 & People with disabilities) - Προτεινόμενη πηγή δεδομένων: ΕU-SILC. -Ποσοστό πρόωρης σχολικής εγκατάλειψης στον πληθυσμό των ατόμων με (και χωρίς) περιορισμό δραστηριότητας/αναπηρία ηλικίας 18-29 ετών κατά φύλο και σοβαρότητα αναπηρίας (βλ. European network of academic experts in the field of disability (ANED), European comparative data on Europe 2020 & People with disabilities)- Προτεινόμενη πηγή δεδομένων: ΕU-SILC. -Ποσοστό σχολικών μονάδων με προσβάσιμες υποδομές στα άτομα με αναπηρία (βλ. Agenda 2030, Indicator 4.a.1: Proportion of schools with access to: adapted infrastructure and materials for students with disabilities) - Προτεινόμενη πηγή δεδομένων: ΕU-SILC. Στον Πίνακα 5.5 – Εξωστρέφεια, προτείνουμε να συμπεριληφθούν οι παρακάτω δείκτες: -Αρχαιολογικοί χώροι προσβάσιμοι σε άτομα με αναπηρία ως % επί του συνόλου. -Μουσεία προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία ως % επί του συνόλου. -Αφίξεις επισκεπτών με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. με τη τεχνογνωσία, την οποία πλέον διαθέτει μέσω του Παρατηρητηρίου για την αναπηρία που έχει αναπτύξει, είναι σε θέση να βοηθήσει στην ανάπτυξη αυτών των δεικτών.