• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΕΑΒΑΑΠ' | 27 Ιανουαρίου 2021, 10:19

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΒΑΦΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1982 ΑΡΙΘ. ΑΠΟΦ. ΠΡΩΤΟΔ. ΑΘΗΝΩΝ 2594/82 ΖΗΝΩΝΟΣ 29-31*104-37 ΑΘΗΝΑ* ΤΗΛ. 210 5235369 FAX. 210 5200153 www.seavaap.gr e-mail: seavaap@gmail.com Αρ. Πρωτ. 2654 Αθήνα 27/1/2021 Θέμα: Οι θέσεις του ΣΕΑΒΑΑΠ αναφορικά με τις υπό διαβούλευση ρυθμίσεις για τη διαδικασία γνωστοποίησης των συνεργείων (άρθρο 8). Σχετικά με την ένταξη των συνεργείων συντήρησης και επισκευής συνήθων και βαρέων οχημάτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, στις δραστηριότητες που υπόκεινται σε καθεστώς γνωστοποίησης μέσω notifybusiness σύμφωνα με το οποίο: ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ  Είναι ο τρόπος με τον οποίο οι αρμόδιες εποπτικές αρχές ενημερώνονται από τον φορέα μιας οικονομικής δραστηριότητας για την έναρξη εγκατάστασης ή/και λειτουργίας της δραστηριότητάς του και για οποιαδήποτε μεταβολή σχετικά με αυτήν. Πραγματοποιείται από το φυσικό πρόσωπο ή τον νόμιμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου που πρόκειται να εγκαταστήσει ή να λειτουργήσει τη δραστηριότητα σε συγκεκριμένη θέση και αποτελεί προϋπόθεση εγκατάστασης ή λειτουργίας αυτής αντίστοιχα. Από την υποβολή της γνωστοποίησης ξεκινά άμεσα η εγκατάσταση ή η λειτουργία της δραστηριότητας, χωρίς να απαιτείται αντίστοιχη άδεια. Αυτό ισχύει μόνο για τις δραστηριότητες ή τις ενέργειες, για τις οποίες ισχύει το καθεστώς της γνωστοποίησης  Προϋποθέτει ότι ο χώρος άσκησης της οικονομικής δραστηριότητας πληροί όλες τις χωροταξικές ή τεχνικές απαιτήσεις και ότι έχουν ληφθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις. Στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας τηρείται υποχρεωτικά φάκελος με όλα τα απαιτούμενα από τις σχετικές διατάξεις έγγραφα (π.χ. διοικητικές άδειες, εγκρίσεις, βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.λπ.) Οι δραστηριότητες που υπόκεινται στην παρούσα φάση σε καθεστώς γνωστοποίησης είναι: o μεταποιητικές και συναφείς δραστηριότητες o καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, θέατρα και κινηματογράφοι o τουριστικά καταλύματα και πισίνες εντός αυτών o κέντρα αποθήκευσης και διανομής o εξορυκτικές δραστηριότητες o συστήματα περιβαλλοντικών υποδομών Και με βάση τις παραδοχές ότι: α. τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων οχημάτων: - αποτελούν επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης, με ελάχιστο απαιτούμενο αναγκαίο εξοπλισμό και συγκεκριμένες κτιριακές προδιαγραφές και χωροταξικές ρυθμίσεις, ώστε να διασφαλίζεται στοιχειωδώς η ασφαλής επισκευή και συντήρηση των οχημάτων και, κατ’ επέκταση, η οδική ασφάλεια, - αποτελούν εγκαταστάσεις μέσης έως και υψηλής επικινδυνότητας εντός του αστικού ιστού, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά ζητήματα πολεοδομικής φύσης και απαιτεί αυξημένες υπηρεσιακές δυνατότητες ελέγχου και εποπτείας αυτών. β. στη χώρα μας λειτουργεί μεγάλος αριθμός παράνομων εγκαταστάσεων «συνεργείων» αυτοκινήτων, γ. δεν έχει τεθεί σε λειτουργία το προβλεπόμενο μητρώο συνεργείων, δ. οι υπάρχουσες υπηρεσιακές υποδομές και στελεχώσεις δεν επαρκούν, ούτε κατ’ ελάχιστον, στις απαιτήσεις ελέγχου, εποπτείας και αυτοψίας των εγκαταστάσεων των χιλιάδων λειτουργούντων συνεργείων αυτοκινήτων, δεδομένου, μάλιστα, ότι στις σχετικές διαδικασίες εμπλέκονται περισσότερες καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες από διαφορετικά υπουργεία. ε. το νομικό πλαίσιο αδειοδότησης των συνεργείων αυτοκινήτων, μετά και την ΚΥΑ οικ.81590/1446/Φ.4.2./2015 (ΦΕΚ τ. Β 3002/2015) και την ένταξη των εγκαταστάσεων αυτών στα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης, έχει ήδη απλοποιηθεί στο μέτρο του δυνατού, στ. τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση της βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας συνεργείων, εκ των οποίων, μάλιστα, τα πέντε (5) αναζητούνται υπηρεσιακά, είναι τα ελάχιστα απαιτούμενα για τη διασφάλιση της νόμιμης και ασφαλούς λειτουργίας των εν λόγω εγκαταστάσεων. Θεωρούμε ότι η δυνατότητα έναρξης λειτουργίας των συνεργείων με τη διαδικασία της γνωστοποίησης, χωρίς την προσκόμιση δικαιολογητικών και τον ανάλογο υπηρεσιακό έλεγχο, θα έχει ως συνέπειες: α. τη «νομιμοποίηση» παράνομων εγκαταστάσεων, β. την αδυναμία ελέγχου της νόμιμης και ασφαλούς λειτουργίας των εγκαταστάσεων αυτών και, εν τέλει, γ. σοβαρότατους κινδύνους για τη δημόσια ασφάλεια και τη χωροταξική και περιβαλλοντική ισορροπία. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 1575/1985, Π.Δ. 78/1988 κλπ) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, για τη λειτουργία συνεργείου συντήρησης και επισκευής οχημάτων υπάρχουν όροι και προϋποθέσεις ως προς: • Την καταλληλότητα της θέσης του συνεργείου • Τα απαιτούμενα τετραγωνικά μέτρα και ύψη ανάλογα με την ειδικότητα του συνεργείου • Τον απαιτούμενο μηχανολογικό εξοπλισμό ανάλογα με την ειδικότητα του συνεργείου • Τον τεχνικό υπεύθυνο με την αντίστοιχη άδεια άσκησης ανάλογα με την ειδικότητα του συνεργείου Οι παραπάνω όροι και προϋποθέσεις ελέγχονται και εγκρίνονται από την αρμόδια υπηρεσία μεταφορών και επικοινωνιών για τη χορήγηση βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας συνεργείου. Εάν τα συνεργεία συντήρησης και επισκευής οχημάτων ενταχθούν στις δραστηριότητες που υπόκεινται σε γνωστοποίηση ίδρυσης και λειτουργίας τότε θα δύναται μία οικονομική δραστηριότητα να γνωστοποιεί την ίδρυση και λειτουργία συνεργείου χωρίς πρότερο έλεγχο με αποτέλεσμα: 1. Να λειτουργεί για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα έως και εάν γίνει αυτοψία από την αρμόδια υπηρεσία για έλεγχο τήρησης των όρων και προϋποθέσεων. Καθώς είναι γνωστό ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν έλλειψη προσωπικού υπάρχει ο κίνδυνος να λειτουργεί συνεργείο επισκευής και συντήρησης χωρίς τεχνικό υπεύθυνο και να μην ελεγχθεί ποτέ με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του πολίτη 2. Να λειτουργεί για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα και να τηρεί φάκελο με τα απαιτούμενα έγγραφα αλλά κατά την αυτοψία από την αρμόδια υπηρεσία να διαπιστωθεί ότι δεν τηρεί τους όρους και προϋποθέσεις. Στην περίπτωση αυτή αν π.χ. δεν τηρούνται οι όροι της καταλληλότητας της θέσης (π.χ. γειτνίαση με σχολείο ή αποστάσεις από επικίνδυνα σημεία πρατηρίων υγρών καυσίμων κλπ.) πάλι τίθεται θέμα ασφάλειας για το διάστημα λειτουργίας του. Επίσης οι διοικητικές κυρώσεις δεν θα είναι η επιβολή προστίμου αλλά η σφράγιση του συνεργείου. Υπάρχουν δηλαδή όροι και προϋποθέσεις με τους οποίους δεν θα μπορεί να συμμορφωθεί το συνεργείο (π.χ. καταλληλότητα θέσης, απαιτούμενα τετραγωνικά μέτρα κλπ) με αποτέλεσμα τη σφράγισή του και την οικονομική καταστροφή του είτε από άγνοια είτε από λάθος επιλογή τεχνικών ή οικονομικών συμβούλων. Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας Ποτήρης Μιχαήλ Παπασυννεφάκης Γεώργιος