• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙΔΕΡΗΣ' | 29 Ιανουαρίου 2021, 12:57

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ (ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ) ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ & ΘΕΑΜΑΤΩΝ «Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» Κασσάνδρου 110 Θεσσαλονίκη ΤΚ 54634 ΑΦΜ 996995509 - Δ’ ΔΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΛ 6973046348 ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟ ∆ΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕ∆ΙΟΥ «Πλαίσιο ίδρυσης και λειτουργίας ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 ΠΡΟΟΙΜΙΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ Πριν αναφερθούµε στα αιτήµατα τροποποιήσεων του υπό διαβούλευση νοµοσχεδίου δηλώνουµε ότι κατά τη γνώµη µας οι εγκαταστάσεις παιχνιδιών Λούνα Παρκ, Τσίρκων και Παγοδροµίων πρέπει να εντάσσονται στο µεγάλο ρεύµα της τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της πατρίδας µας και να τυγχάνουν της ανάλογης φροντίδας. «ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΘ’ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΩΝ 8ΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΛΟΥΝΑ ΠΑΡΚ, ΤΣΙΡΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΓΟ8ΡΟΜΙΩΝ Άρθρο 109 Αιτούµεθα να καθοριστούν τα δικαιολογητικά αδειοδότησης για τα θεµατικά πάρκα. Άρθρο 110 Άρθρο 111 1. Στην παράγραφο «1» του άρθρου 111 έχει γίνει συντακτικό λάθος. 2. Για την παράγραφο «2» του άρθρου 111 επισηµαίνουµε: Μεταξύ των δικαιολογητικών που απαιτούνται για την «Έγκριση εγκατάστασης» θεωρούνται η Βεβαίωση Χρήσης Γης του οικοπέδου και όπου απαιτείται η τήρηση του περιορισµού της απόστασης των 150 µέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000. Επειδή αιτούµαστε την κατάργηση του περιορισµού της απόστασης των 150 µέτρων της ΚΥΑ 7034/1298/2000, όπως τεκµηριώνουµε παρακάτω, αιτούµεθα τα εξής: α) Επειδή ο λόγος αυτοψίας είναι ο έλεγχος τήρησης των αποστάσεων των 150 µέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000, αιτούµεθα από την παράγραφο «2» του άρθρου 111 να αφαιρεθούν τα παρακάτω: «Πριν από τη χορήγηση της έγκρισης εγκατάστασης, η αδειοδοτούσα αρχή δύναται να διενεργήσει αυτοψία για τη διαπίστωση των πραγµατικών συνθηκών που υφίστανται στον χώρο άσκησης της δραστηριότητας, ιδίως όσον αφορά στη γειτνίαση». β) Αιτούµεθα η τελική µορφή της παραγράφου «2» του άρθρου 111 να είναι η εξής: «Η έγκριση εγκατάστασης χορηγείται από την αδειοδοτούσα αρχή έπειτα από αίτηση του φορέα της δραστηριότητας, η οποία συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, βάσει των οποίων είναι δυνατή η διερεύνηση των υφιστάµενων χρήσεων γης. Το έγγραφο «Έγκριση Εγκατάστασης» είναι ένα από τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την Ηλεκτρονική Γνωστοποίηση της δραστηριότητας». 3. Αιτούµεθα τις παρακάτω αλλαγές στην παράγραφο «3» του άρθρου 111: 3.1-Η έγκριση εγκατάστασης για τις µόνιµες εγκαταστάσεις χορηγείται εντός δεκαπέντε (15) ηµερών από την προσήκουσα υποβολή της σχετικής αίτησης και των αναγκαίων δικαιολογητικών. Αν παρέλθει άπρακτη η προαναφερθείσα προθεσµία, τεκµαίρεται ότι η έγκριση εγκατάστασης έχει χορηγηθεί, εφόσον η λειτουργία της δραστηριότητας στη συγκεκριµένη θέση δεν απαγορεύεται από τις ισχύουσες χρήσεις . 3.2-Η έγκριση εγκατάστασης για τις προσωρινές εγκαταστάσεις χορηγείται εντός πέντε (5) ηµερών από την προσήκουσα υποβολή της σχετικής αίτησης και των αναγκαίων δικαιολογητικών. Αν παρέλθει άπρακτη η προαναφερθείσα προθεσµία, τεκµαίρεται ότι η έγκριση εγκατάστασης έχει χορηγηθεί, εφόσον η λειτουργία της δραστηριότητας στη συγκεκριµένη θέση δεν απαγορεύεται από τις ισχύουσες χρήσεις . 4. Προτείνουµε η παράγραφος «4» του άρθρου 111 να διαµορφωθεί ως εξής: 4.1-ΜΟΝΙΜΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Η έγκριση εγκατάστασης για τις µόνιµες εγκαταστάσεις ισχύει για ένα έτος από την ηµεροµηνία έκδοσής της. Μέσα στο διάστηµα αυτό ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να ολοκληρώσει τις κατασκευές και την εγκατάσταση του εξοπλισµού της δραστηριότητας και, επιπλέον, να αιτηθεί την έγκριση λειτουργίας της, σύµφωνα µε το άρθρο 112, ή να υποβάλει γνωστοποίηση λειτουργίας, σύµφωνα µε το άρθρο 113. Η παράταση της ισχύος της έγκρισης εγκατάστασης είναι δυνατή άπαξ για έξι (6) επιπλέον µήνες, εφόσον ο φορέας της δραστηριότητας πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) έχει υποβάλει σχετικό αίτηµα, ενόσω ακόµα διαθέτει σε ισχύ έγκριση εγκατάστασης, (β) έχει εκκινήσει τις διαδικασίες προς υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών ή προς τοποθέτηση του απαιτούµενου εξοπλισµού για τη λειτουργία της δραστηριότητας. 4.2-ΠΡΟΣΩΡΙΝΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ Η έγκριση εγκατάστασης για τις προσωρινές εγκαταστάσεις (διάρκειας έως τεσσάρων µηνών) ισχύει για έξι µήνες από την ηµεροµηνία έκδοσής της. Μέσα στο διάστηµα αυτό ο φορέας της δραστηριότητας οφείλει να ολοκληρώσει τις κατασκευές και την εγκατάσταση του εξοπλισµού της δραστηριότητας και, επιπλέον, να αιτηθεί την έγκριση λειτουργίας της, σύµφωνα µε το άρθρο 112, ή να υποβάλει γνωστοποίηση λειτουργίας, σύµφωνα µε το άρθρο 113. Η παράταση της ισχύος της έγκρισης εγκατάστασης είναι δυνατή άπαξ για έξι (6) επιπλέον µήνες, εφόσον ο φορέας της δραστηριότητας πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις: (α) έχει υποβάλει σχετικό αίτηµα, ενόσω ακόµα διαθέτει σε ισχύ έγκριση εγκατάστασης, (β) έχει εκκινήσει τις διαδικασίες προς υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών ή προς τοποθέτηση του απαιτούµενου εξοπλισµού για τη λειτουργία της δραστηριότητας. 5. 6. 7. Αιτούµεθα τις παρακάτω τροποποιήσεις στην παράγραφο «7» του άρθρου 111: α) Ως προσωρινή άσκηση δραστηριότητας νοείται αυτή που διαρκεί έως τέσσερις (4) µήνες σύµφωνα µε το άρθρο 39 του Ν.4497/2017 και µπορεί να εγκατασταθεί στην ίδια θέση τουλάχιστον (2) φορές κατ’ έτος ανεξαρτήτως του φορέα της δραστηριότητας µε τη σύµφωνη γνώµη του ιδιοκτήτη του χώρου που µπορεί να είναι δηµόσιος ή ιδιωτικός. β) Να επιτρέπεται η προσωρινή άσκηση δραστηριότητας µε εξαίρεση από την υποχρέωση εφοδιασµού µε έγκριση εγκατάστασης εκτός από τους δηµόσιους κοινόχρηστους χώρους και σε χώρους που ανήκουν στο Λιµενικό Ταµείο καθώς επίσης και σε ακίνητα που ανήκουν στους ΟΤΑ ή σε φορείς του 8ηµοσίου. (Προφανώς µε τη σύµφωνη γνώµη του αντίστοιχου Λιµενικού Ταµείου, ή 8ήµου ή φορέα του 8ηµοσίου). Ιδιαίτερα αιτούµεθα να υπάρχει εξαίρεση από την υποχρέωση εφοδιασµού µε έγκριση εγκατάστασης σε εορταστικές εκδηλώσεις πολιούχων πόλεων ή Χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων σε χώρους οιασδήποτε µορφής ιδιοκτησίας. γ) Απόσταση 150 µέτρων και Μόνιµες Εγκαταστάσεις Αιτούµεθα την κατάργηση της ΚΥΑ 7034/1298/2000 που αφορά τις ελάχιστες αποστάσεις ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων από κοντινά κτίρια και η οποία ορίζει ότι δεν επιτρέπεται να λειτουργούν σε απόσταση µικρότερη των 150 µέτρων από α) την πλησιέστερη νόµιµη κατοικία (κύρια ή δευτερεύουσα), ξενοδοχείο, σχολείο, γηροκοµείο, σανατόριο, χώρο λατρείας, υπαίθριο θέατρο και γενικά εγκατάσταση που απαιτεί ειδική ακουστική προστασία, β) χώρους µε ιδιαίτερο ιστορικό/ πολιτιστικό χαρακτήρα (Αρχαιολογικοί χώροι κλπ) και γ) χώρους χαρακτηρισµένους ως ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή περιοχές ειδικής προστασίας (βιότοποι κλπ). 8εδοµένου ότι ήδη λειτουργούν µεγάλες µόνιµες επιχειρήσεις λούνα παρκ σε µεγάλες αστικές περιοχές, δεν είναι χρηστό να ανατρέπεται η λειτουργία µιας επιχείρησης και να καταστρέφεται η επένδυση, στην περίπτωση που µεταγενέστερα της αδειοδότησης κάποιος εγκατέστησε σε απόσταση µικρότερη των 150 µέτρων κατοικία ή υπαίθριο θέατρο. Για λόγους ασφάλειας δικαίου, προστασίας των επενδύσεων και των συναλλαγών, και προς αποφυγή κατάλυσης του Κράτους 8ικαίου και διάψευσης της χρηστής διοίκησης και δικαιολογηµένης εµπιστοσύνης των διοικουµένων επιχειρηµατιών και εργαζοµένων, ο περιορισµός της απόστασης των 150 µέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000 πρέπει να καταργηθεί. Επαναλαµβάνουµε τον κίνδυνο για µεγάλες µόνιµες επιχειρήσεις λούνα παρκ που έχουν νόµιµη άδεια λειτουργίας την οποία ανανεώνουν ανά πενταετία, να µην δύναται να ανανεώνουν την άδειά τους επειδή µεταγενέστερα χτίστηκε πλησίον ένα κτίσµα που αποτρέπει την ανανέωση της άδειας λειτουργίας, µε επαχθείς τις συνέπειες στην οικονοµική ζωή. Για την προστασία έναντι του θορύβου των κατοίκων και ενοίκων των γειτονικών χώρων, προτείνουµε την ηχοµόνωση της εγκατάστασης, όπου απαιτείται, ώστε τα όρια θορύβων να είναι κάτω από τα επιτρεπόµενα στην περιοχή. Είναι καταστροφικό και απαράδεκτο η εκ των υστέρων κατασκευή κατοικίας πλησίον µόνιµης εγκατάστασης να ισοδυναµεί άνευ όρων µε διακοπή λειτουργίας της. Επαναλαµβάνουµε πως αίτηµά µας είναι να καταργηθεί ρητά ο περιορισµός της απόστασης των 150 µέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/15-3-2000 (ΦΕΚ 368 Β'/2000) και όπου απαιτείται να λαµβάνονται τα αναγκαία µέτρα ηχοπροστασίας ώστε κατά τη λειτουργία των εγκαταστάσεων λούνα παρκ, να τηρούνται µε αυστηρότητα τα νόµιµα όρια θορύβου και να επιβάλλονται τα θεσµοθετηµένα αυστηρά πρόστιµα παραβάσεων που προβλέπουν ακόµη και διακοπή λειτουργίας, όπως ισχύει σε άλλων ειδών επιχειρήσεις. Στην προκειµένη περίπτωση ζητάµε ισότιµη µεταχείριση µε τις υπόλοιπες επιχειρήσεις έναντι των θορύβων. δ) Απόσταση 150 µέτρων και Προσωρινές Εγκαταστάσεις Όπως αιτούµεθα την κατάργηση του αναχρονιστικού περιορισµού της απόστασης των 150 µέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000 για τις µόνιµες εγκαταστάσεις, κατά µείζονα λόγο αιτούµεθα την κατάργησή του και για τις προσωρινές εγκαταστάσεις ανεξαρτήτως του χώρου λειτουργίας των, είτε πρόκειται για κοινόχρηστους χώρους, είτε πρόκειται για χώρους των Λιµενικών Ταµείων, είτε πρόκειται για χώρους των ΟΤΑ είτε πρόκειται για ιδιωτικούς χώρους. Η αυστηρή νοµοθεσία περί θορύβων που προβλέπει βαρύτατα πρόστιµα και αναστολή ακόµη και οριστική διακοπή λειτουργίας καθιστά περιττό τον αναχρονιστικό ο περιορισµό της απόστασης των 150 µέτρων που προβλέπει η ΚΥΑ 7034/1298/2000 η οποία πλέον αποτελεί επικίνδυνη τροχοπέδη της ανάπτυξης. Παράλληλα τα σύγχρονα µέσα ηχοπροστασίας, στις περιπτώσεις που απαιτούνται, εξασφαλίζουν τη νοµιµότητα λειτουργίας έναντι των θορύβων. Παράλληλα επισηµαίνουµε ότι πλήθος εγκαταστάσεων παιχνιδιών λειτουργούν σχεδόν αθόρυβα. Τελικά αναφέρουµε την εγκύκλιο 49/25/7/2000 ΥΠΕΧΩ8Ε όπου διευκρινίζεται πως ο περιορισµός της απόστασης των 150 µέτρων δεν ισχύει για προσωρινές εγκαταστάσεις σε κοινόχρηστους χώρους, και επαναλαµβάνουµε το αίτηµά µας για πλήρη κατάργηση του περιορισµού σε κάθε χώρο, οιασδήποτε µορφής ιδιοκτησίας. 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 Μετά τιμής ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΙ∆ΕΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ Πύρρου 8 Κοζάνη Χαιδάρι, Κυπρίων Αγωνιστών 4 ΤΗΛ.6973046348 τηλ. 697-7251590 Τηλ. 6977677588 email: siderispark@yahoo.com email: kountzos@hotmail.gr