• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π.' | 29 Ιανουαρίου 2021, 14:49

    Απλούστευση διαδικασιών στην αδειοδότηση των συνεργείων αυτ/των, μοτ/των & μοτοπ/των. Ως μελετητής μηχανικός επί είκοσι χρόνια στο χώρο της αδειοδότησης συνεργείων αυτ/των, δεν μπορώ να αντιληφθώ τι αποσκοπεί ο νομοθέτης με την ένταξη των συνεργείων αυτ/των στην απλούστευση (Νο 4) της διαδικασίας αδειοδότησης . Η τακτική - περιοδική επισκευή και συντήρηση των αυτ/των, σε νόμιμες, σύγχρονες και αδειοδοτημένες εγκαταστάσεις συνεργείων αυτ/των αποτελούν υποχρέωση του Πολίτη προς το Κράτος, το οποίο προσπαθεί να ολοκληρώσει ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, με σκοπό την ασφάλεια των χερσαίων μεταφορών, τη μείωση των ατυχημάτων (θάνατοι, ανάπηροι, αποζημιώσεις, συντάξεις αναπηρίας, τραυματισμοί, παντοτινός στιγματισμός της ψυχολογίας οικογενειών από τις απώλειας ζωών κ.α.). Δεν πρέπει να συμπεριληφθούν τα συνεργεία αυτοκινήτων στην απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης, γιατί για τον Έλληνα απλούστευση σημαίνει κατάργηση. Ούτε πρέπει να ενταχθούν στην έκφραση που θυμίζει άλλες εποχές «Υπόκειται εις μελλοντικόν υπό της υπηρεσίας έλεγχον». Δηλαδή πότε; και από ποιον; όταν έχει ολοκληρωθεί το σύνολο της επένδυσης; Η επίσπευση της αδειοδότησης των συνεργείων αυτ/των, fast track όπως λέμε στα Ελληνικά, σημαίνει: • ξεκάθαρη κωδικοποίηση της νομοθεσίας, • ξεκάθαρη χωροθέτηση των συνεργείων αυτ/των (δαιδαλώδες σήμερα) και όχι χρησμοί για το επιτρεπτό της εγκατάστασης των συνεργείων από τις Υπηρεσίες Δόμησης Ενδεικτικές περιπτώσεις που δεν αντιμετωπίζονται με καμία απλούστευση διαδικασιών όπως: Δεν μπορεί φάκελος με τα ίδια δικαιολογητικά, που ισχύουν σήμερα με την διαδικασία έκδοσης βεβαίωσης νόμιμης λειτουργίας, να μην γίνεται δεκτός από όλες τις υπηρεσίες αδειοδότησης ανά την Ελλάδα. Δεν μπορεί οι Υπηρεσίες Δόμησης να μην αποδέχονται τη νομοθεσία αδειοδότησης των συνεργείων και να σέρνουν τους εκμεταλλευτές των συνεργείων στα ΣΥΠΟΘΑ. Δεν μπορεί ανά διακόσια μέτρα να απαιτείται είτε έγκριση εισόδου - εξόδου ή να απαλλάσσεται από έγκριση εισόδου - εξόδου στα επόμενα πενήντα. Δεν μπορεί να προβλέπεται απομάκρυνση συνεργείων από ένα Δήμο χωρίς να δημιουργούνται χώροι υποδοχής στα όρια του ιδίου Δήμου. Δεν μπορεί σε ένα δρόμο δεξιά να επιτρέπεται η εγκατάσταση των συνεργείων αυτ/των και αριστερά να απαγορεύεται. Τα συνεργεία αυτ/των αποτελούν μέρος της ατμομηχανής της οικονομίας, δηλαδή του Τουρισμού, υποστηριχτικά στην μίσθωση των αυτ/των των ξένων επισκεπτών. Γιατί δεν απλοποιούν τη χωροθέτηση των συνεργείων στις εκτός σχεδίου περιοχές ώστε να γίνουν επενδύσεις και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Η απλούστευση των διαδικασιών δεν απαλλάσσει τον επενδυτή ή τον εκμεταλλευτή συνεργείου από τις παράλογες απαιτήσεις της νομοθεσίας Δόμησης κατά το στάδιο της ανέγερσης ενός νέου συνεργείου για την εξασφάλιση μίας θέσης στάθμευσης ανά είκοσι τετραγωνικά συνεργείου καθώς και την απαίτηση φύτευσης των 2/3 του υποχρεωτικού ακαλύπτου. Λόγω των προαναφερόμενων περιπτώσεων καθώς και πολλών άλλων περιπτώσεων, δεν πρέπει τα συνεργεία αυτ/των να συμπεριληφθούν στις διατάξεις του προς ψήφιση νόμου, γιατί η διαδικασία «απλούστευσης» δεν λύνει κανένα από τα ενδεικτικά προαναφερόμενα προβλήματα. Αντίθετα τα προβλήματα λύνονται με την επικαιροποίηση της νομοθεσίας και την εναρμόνιση της με τις ειδικές διατάξεις και ρυθμίσεις των νόμων των αυθαιρέτων από τον φορέα νομοθέτησης δηλαδή το ΥΠΥΜΕΔΙ τον ΣΕΑΑ και των σωματείων των επισκευαστών.