• Σχόλιο του χρήστη 'Jerry Γεράσιμος Γιαννουλάτος / Μέλος PALSO Ρεθύμνου' | 29 Ιανουαρίου 2021, 15:21

    Με σεβασμό στην ανάγκη της εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ και ταυτόχρονα με σεβασμό και ρεαλισμό για τον κλάδο μας - ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ - που όλοι γνωρίζομε ότι είναι ο βασικός τροφοδότης της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ με το αγαθό της εκμάθησης και γνώσης των ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, παραθέτω τις σκέψεις μου που διαμορφώθηκαν στην πορεία του χρόνου με διαβούλευση με συναδέλφους που για χρόνια φροντίζουμε να είμαστε σαν χώρα στα ψηλότερα σκαλοπάτια παγκοσμίως στον χώρο της ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Για την απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας δραστηριοτήτων στον τομέα της εκπαίδευσης προτείνω συνδυαστικά ή και μεμονωμένα: 1. Τα ΑΜΕΑ θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται από ΚΞΓ που πληρούν τις προδιαγραφές και είναι ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΝΑ ΝΟΜΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ. Θα μπορούσε ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΚΑΙ αντί να εξυπηρετούνται ΤΑ ΑΜΕΑ από μία δομή όποιας εκπαιδευτικής δομής / οργανισμού / επιχείρησης δραστηριοποιείται ανά περιφέρεια, ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΔΟΜΗ ΑΝΑ ΝΟΜΟ. ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ / ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΑ ΑΜΕΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΟΜΗ ΑΝΑ ΝΟΜΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΠΛΗΡΟΙ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ. Να μπορεί κάθε μέλος του συλλόγου να συστήνει σε όποια ΑΜΕΑ απευθύνονται σε δομές μέλη του εκάστοτε συλλόγου που δεν θα έχει πρόσβαση ΑΜΕΑ, να εξυπηρετείται από συνάδελφο - μέλος του ανά νομού συλλόγου - που πληροί τις προδιαγραφές. 2. Ο ΝΟΜΟΣ - ΓΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΜΕΑ - ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ Κ.Ξ.Γ. ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 75 ΑΤΟΜΩΝ και μόνο (όπως σύμφωνα με ενημέρωση από τον ΕΟΠΠΕΠ ισχύει με βάση το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο) ή σε συνδυασμό με την επιλογή για πρόσβαση ΑΜΕΑ σε μία δομή ανά νομό μέλος συλλόγου, οργανισμού κτλ. 3. ΤΑ ΑΜΕΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ από τις δομές - με δυναμικό κάτω των 75 ατόμων / ώρα - που θα μπορούσαν αντί για διά ζώσης πρόσβαση να την προσφέρουν σαν εναλλακτική λύση. 4. Η υποχρέωση για πρόσβαση ΑΜΕΑ να ισχύει μόνο για τις δομές που θα αδειοδοτηθούν για πρώτη φορά μετα την εφαρμογή του νέου νόμου, ‘… δεν ισχύει η υποχρέωση για πρόσβαση ΑΜΕΑ σε δομές κάτω των 75 ατόμων / ώρα που αδειοδοτήθηκαν για πρώτη φορά πριν το 2021 …’, όπως γίνεται με πολλές άλλες διατάξεις, οικοδομικού κανονισμού κτλ. 5. Σε περίπτωση που πρέπει λόγω κοινοτικών ευρωπαϊκών υποχρεώσεων να γενικευτεί ή πρόσβαση ΑΜΕΑ σε κάθε δομή ανεξαρτήτου δυναμικότητας να ενταχτεί η ΄Πρόσβαση ΑΜΕΑ’ σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ στα πλαίσια του ‘Εξοικονόμηση …’ κτλ. με κριτήρια και χρονικά περιθώρια προσαρμογής ( Αυτή η παράμετρος πρέπει να εξεταστεί σε βάθος από τον νομοθέτη – Είναι όντως τόσο επιτακτική η επιβολή της πρόσβασης σε ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ; ) Επίσης με την ευκαιρία της διαβούλευσης του νόμου προτείνω την ΚΟΙΝΗ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΓΙΑ Κ.Ξ.Γ. ΚΑΙ Κ.Δ.Β.Μ. 1 Η 2 (ανάλογα με την δυναμικότητα), άλλα και ΟΡΙΣΜΟ ΑΝΟΧΗΣ / ΑΠΟΚΛΙΣΗΣ 3-5% ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ που πρέπει να διαθέτει ένα Κ.Ξ.Γ. προκειμένου να αδειοδοτηθεί, όπως επίσης και κατά τον οποιανδήποτε επιτόπιο έλεγχο. Επιπλέον ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ Η ΝΟΜΙΜΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΔΟΜΗ ΚΑΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ / ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ. Για παράδειγμα όταν γίνονται μαθήματα σε μη αδειοδοτημένους προσαρμοσμένους χώρους, ακόμα και εάν ο διδάσκων έχει άδεια οικοδιδασκάλου και έχει δηλωμένη έναρξη στην εφορία, αλλά δεν βρίσκεται και διδάσκει στην φορολογικά δηλωμένη κατοικία / έδρα του, να επιβάλλεται το πρόστιμο που ορίζει ο νόμος. Και βέβαια είναι αυτονόητο ότι ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ πρέπει να κληθούν από τους αρμόδιους φορείς τα ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ, ΣΥΛΛΟΓΟΙ, ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ … για την ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ.