• Σχόλιο του χρήστη 'ΛΑΖΑΡΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ Λ.Α. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ Η ΟΜΟΝΟΙΑ' | 22 Απριλίου 2021, 13:41

    Η διάταξη του άρθρου 28 παρ 2 εδ β σε συνδυασμό με το άρθρο 29 παρ 3 και το παράρτημα 3Α οδηγεί στα ακόλουθα συμπεράσματα; Τα κριτήρια μοριοδότησης για να διεκδικήσουν οι υφιστάμενοι σήμερα πωλητές νέες θέσεις είναι για τους επαγγελματίες μόνο οι ημέρες που δεν έχουν λαϊκή αγορά ,δηλαδή ένα μόριο για κάθε ημέρα μη εργασίας σύμφωνα μες το παράρτημα 3Α, το οποίο ισχύει και για τους παραγωγούς μαζί με την εντοπιότητα των κυρίως καλλιεργειών τους που αποδίδει άλλα δέκα μόρια.Κατά συνέπεια ειδικά για τους επαγγελματίες το ένα και μοναδικό κριτήριο μοριοδότησης καθιστά ΒΕΒΑΙΑ την ύπαρξη πολλαπλών ισοβαθμιών κατά τη διεκδίκηση μιας θέσης με άμεσο επακόλουθο η θέση να κατακυρώνεται κατά το άρθρο 28παρ 2εδβ στον πλειοδότη πωλητή,δηλαδή σε αυτόν με την υψηλότερη οικονομική προσφορά.Δυστυχώς η ανεπάρκεια κι άλλων κριτηρίων μοριοδότησης ,όπως πχ η παλαιότητα της άδειας,καθιστούν την μοριοδότηση απλά μια προδικασία ,αφού η ισοβαθμίες πολλών είναι δεδομένες, και η θέση θα κρίνεται από το ποιος θα προσφέρει το μεγαλύτερο αντίτιμο.Η μοριοδότηση έχει νόημα ως διαδικασία ΜΟΝΟ για τη χορήγηση νέων αδειών, όπου τα κριτήρια είναι πολλά και το σύνολο των συγκεντρωθέντων μορίων μπορεί να έχει μεγάλες διακυμάνσεις.Για τις τωρινές άδειες η μοριοδότηση αποτελεί απλώς ένα ωραίο περιτύλιγμα για να κρύψει από τα μάτια του αδαή αναγνώστη το γεγονός ότι οι τις θέσεις θα παίρνουν όσοι προσφέρουν τα μεγαλύτερο αντίτιμο καθώς οι ισοβαθμίες είναι δεδομένες.Γενικά ο νομοθέτης θα πρέπει με σαφήνεια να διαχωρίσει τη διαδικασία χορήγησης θέσης σε υφιστάμενες άδειες από αυτή για τη χορήγηση νέας άδειας με θέσεις.