• Σχόλιο του χρήστη 'γιαννης μπαλτζακης' | 31 Αυγούστου 2021, 18:01

    Τα επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους άνω των 3.000.000€, που υλοποιούνται στις Περιφέρειες Δυτικής και Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, υποβάλλονται στη Διεύθυνση Περιφερειακής Αναπτυξιακής Πολιτικής (νυν Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων) του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (πρώην Μακεδονίας και Θράκης) Το να μην υποβάλλονται πλέον εκεί, στερει απο τον μεγάλο αριθμο βιομηχανιών της βορειου Ελλάδας και τωρα και απο τον ανερχόμενο ραγδαία τουριστικο κλάδο, την δυνατότητα ενημερωσης, υποβολής και της ιδιαιτερα αναγκαιας πληροφορησης κατα την υλοποίηση του εργου. Η αντιστοιχη Δνση, η οποία ελεγχει ειδικα την υλοποίηση των εργων, διαθετει και την πληροφορηση για την ποιοτητα της υλοποίησης και την νομιμότητα, μια και τα στελέχη της ζουν στην μεγάλη αυτη περιοχή. Θα καταλήξομε για ενα ακόμη πιο υδροκέφαλο κρατος. Οσον αφορα την αξιολόγηση και ελεγχο των επενδυτικών εργων απο την κάθε Περιφέρεια, η πραξη εχει αποδείξει ότι το εργο ειδικα του ελεγχου και της αξιολογησης, γινεται με επιτυχία, μια και τα στελεχη της καθε Περιφέρειας ζουν και εργαζονται στην Περιοχη αυτη, γνωρίζουν προσωπα και πραγματα και ειναι προσιτά στους επενδυτές και στους συνεργατες τους. Δικαιολογειστε μου αν για καθε προβλημα που απαιτει τροποποίηση της αποφασης υπαγωγης, γνωματευση για επιλεξιμοτητα, για αλλαγη σε οτιδηποτε σοβαρο,πρεπει να περιμενει ο επενδυτης ή ο συνεργατης του στο τηλεφωνο και εαν βρει το καταλληλο ατομο που θα εχει τις γνωσεις σε καθε θεμα. Αναφορικα με το ηλεκτρονικο συστημα πληροφορησης ΠΣΚΕ και απαντησης σε ερωτηματα, εξεταστε τα εξης: Ποσο καιρο κανει να απαντηθει ενα ερωτημα, ενώ ο επενδυτής εχει επειγουσα ανάγκη για να παρει μια αποφαση προμηθειας, αυξησης κεφαλαιου, για νομικό ζήτημα κλπ Υπαρχουν απαντησεις απο το Helpdesk που ειναι αντιφατικές ή που γεννουν νεα ερωτήματα ή που ειναι αβέβαιες ή που απλά απαντάνε ανατρέξτε στον Νομο? Η απαντηση ειναι ότι αυτο συμβαινει χωρις να ειναι ο κανόνας. Ε, λοιπον στην Περιφέρεια ή στην Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων του πρωην ΥΜΑΘ, σου απαντάνε με λεπτομερεια για μια εξελισσομενη επενδυση και δεν φθανει ο επενδυτης προ τετελεσμενου κατα την ιστοποιηση της επενδυσης. Αυτό γίνεται, διότι εχει απαντήσεις μετα απο αρκετη ωρα συζητησεων και γονιμου διαλογου. Αφηνετε τις επενδυσεις του 1.000.000€ για την Περιφέρεια, δηλαδή τις μικρές επενδυσεις που συνήθως υποβάλλονται απο νεες ή πολύ μικρές επιχειρησεις, υποβαθμιζοντας το προσωπικο των Περιφερειων για να μην μιλήσουμε για το Προσωπικο του πρωην ΥΜΑΘ που αγωνιζεται 10 χρονια τωρα στο αντικειμενο αυτο. Η πραξη θα δειξει οτι το Συστημα αυτο δεν θα δουλέψει, θα ειναι μια ακομη πληγη γραφειοκρατική για την επιχειρηση, πληγη που επι πλέον θα απαιτησει χρονο, ταξιδια, κοπο και χαμενες εργατοώρες. Αν θελετε να βελτιωσετε την λειτουργια του Αναπτυξιακου Νομου και παραλληλα να μειωσετε το γραφειοκρατικό κοστος των επιχειρησεων, προσδιοριστε με σαφήνεια ολα τα δικαιολογητικα υποβολής και ελεγχου, μην αφηνοντας το καθε στελεχος να παρερμηνευει, να τυραναει απο φοβίες και ανασφάλειες τις επιχειρησεις, ζητώντας πραγματα που δεν ειναι υποχρεωτικά και στην ουσια δεν προσφερουν τιποτε. Ακόμη, ελέγχετε τις επιτροπες Αξιολόγησης των Περιφερειων ή των λοιπων διευθυνσεων εαν εχετε προβλήματα με αυτές στην ταχύτητα και ποιοτητα των αξιολογησεων, με αυστηρότερα τεστ απο αυτα που κανετε στους αξιολογητές σε οτι αφορα την κατάρτιση τους και την γνωση της αγορας. Το αποτέλεσμα θα ειναι ουσιαστικές και νομιμες επενδύσεις, με ορθολογικους Π/Υ που θα δημιουργουν λιγοτερα προβληματα στην υλοποιηση. Ο τελευταιος νομος, με την στελεχωση των επιτροπων αξιολόγησης με δοκιμασμενα στελεχη της αγορας, ήταν ενα σωστο βημα. Φυσικα και σε αυτες τις επιτροπές υπήρχαν καποια θεματα απο μη γνωστες ή γνωστριες αλλα ηταν πολύ πιο αποτελεσματικες οι αξιολογησεις. Αντιστοιχα ελέγχετε τα στελέχη ελεγχου και παραλαβής των επενδύσεων για τις γνωσεις τους.