• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΚΡΑΜΑΡΗ' | 8 Σεπτεμβρίου 2021, 17:01

    ΜΕΡΟ Β. ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 1. Επιλέξιμες Δαπάνες Περιφερειακών Ενισχύσεων Στο άρθρο 8 του Ν.4399 οι επιλέξιμες δαπάνες σε ενσώματα στοιχεία ενεργητικού και ειδικότερα στην κατασκευή, επέκταση κτιριακών εγκαταστάσεων και διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, οι δαπάνες αυτές αθροιστικά δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 45% του προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου. Έχει παρατηρηθεί επενδυτικά σχέδια σε επιχειρήσεις οι οποίες είναι εντάσεως κτιριακών (π.χ. σταβλικές εγκαταστάσεις στον πρωτογενή τομέα ή βιοτεχνικές εγκαταστάσεις ειδών διατροφής) οι οποίες λαμβάνοντας υπόψη και τις υποχρεώσεις που δημιουργούνται κατ’ εφαρμογή των συστημάτων διασφάλισης ποιότητας ( απαιτούνται διαφορετικοί χώροι τόσο για την παραγωγή όσο και για την αποθήκευση), να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν ολοκληρωμένα επενδυτικά σχέδια εξαιτίας της δέσμευσης του νόμου που υποχρεώνει οι κτιριακές εγκαταστάσεις και ο περιβάλλον χώρος να μην ξεπερνούν το 45% του προϋπολογισμού. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναθεωρηθούν τα ποσοστά με δεδομένο ότι το τελευταίο διάστημα υπήρχαν σημαντικές ανατιμήσεις σε βασικά δομικά υλικά τα οποία κατ επέκταση αυξάνουν το κόστος των κτιριακών υποδομών. 2. Περιεχόμενο και Διαδικασία Αξιολόγησης Στο νέο νόμο θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί το περιεχόμενο και οι διαδικασία αξιολόγησης και να ενοποιηθούν σε ένα στάδιο ο έλεγχος πληρότητας με την αξιολόγηση με δυνατότητα προσκόμισης συμπληρωματικών στοιχείων. Έχει παρατηρηθεί ότι απορρίπτονται στο στάδιο της πληρότητας είτε για δικαιολογητικό που δεν απαιτούνταν (π.χ. σε υποσύσταση εταιρία να απορρίπτεται λόγω ότι δεν ήταν αναρτημένα τα οικονομικά στοιχεία της τριετίας), είτε για δικαιολογητικό που εκ παραδρομής επισυνάφθηκε λάθος, να δίνεται η δυνατότητα στο μέλος του ΕΜΠΑ να ζητήσει δικαιολογητικά από τον φορέα του έργου και να δίνεται ένα εύλογο χρονικό διάστημα στην προσκόμιση τους χωρίς να καθυστερεί η διαδικασία της αξιολόγησης. Ένα επενδυτικό σχέδιο θα πρέπει να κρίνεται ως προς το περιεχόμενο του, την νομιμότητα του και την εναρμόνιση του με το θεσμικό πλαίσιο και όχι σε τυχόν έλλειψη ή παράληψη ενός δικαιολογητικού, δηλ ο νόμος δεν θα πρέπει να λειτουργεί τιμωρητικά προς του επενδυτές. 3. Προϋποθέσεις και διαδικασίες τροποποίησης φυσικού και οικονομικού αντικειμένου- παράγραφος Ε. Στις περιπτώσεις απλής γνωστοποίησης στοιχείων της επιχείρησης (όπως αυτά αναφέρονται στο παρόν άρθρο) θα έπρεπε ο μόνος όρος που θα υπάρχει είναι να έχει πραγματοποιηθεί η γνωστοποίηση πριν την υποβολή αιτήματος ελέγχου (σε περίπτωση που το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη) και όχι εντός διμήνου από την ημερομηνία της εν λόγω τροποποίησης-μεταβολής. Επίσης ομοίως και στην περίπτωση των μακροχρόνιων υποχρεώσεων να γνωστοποιηθεί η μεταβολή μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά στις καθορισμένες ημερομηνίες των μακροχρόνιων υποχρεώσεων. Πραγματικά αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν ο Αναπτυξιακός Νόμος να αντιμετωπίζει τις επιχειρήσεις με μια τόσο τιμωρητική λογική επιβάλλοντας κυρώσεις από τη στιγμή που ο σκοπός του είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η πραγματοποίηση επενδύσεων.