• Σχόλιο του χρήστη 'WWF Ελλάς' | 8 Σεπτεμβρίου 2021, 19:03

    Στην παράγραφο 3, δεν είναι σαφείς οι λόγοι για τους οποίους χρειάζεται τελεσίδικη δικαστική απόφαση, εισήγηση του Γενικού Γραμματέα Ιδιωτικών Επενδύσεων και απόφαση της ΔΕΣΕ για τον αποχαρακτηρισμό στρατηγικής επένδυσης που «χρηματοδοτήθηκε, ολικά ή εν μέρει, από παράνομη δραστηριότητα, ιδίως από νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, κατά τις διατάξεις του ν. 4557/2018 (Α΄ 139)». Μάλιστα, το δεύτερο εδάφιο αφήνει να εννοηθεί ότι η επιβολή κυρώσεων στην περίπτωση αυτή είναι δυνητική («μπορεί να επιβληθούν και όλες ή μερικές… κυρώσεις»). Η σχοινοτενής αυτή διαδικασία θα επιτρέπει τη διατήρηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα κάθε είδους κινήτρων – χωροταξικών, αδειοδοτικών, φορολογικών, κοκ. – υπέρ επενδύσεων που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα στοιχειώδη «μέτρα δέουσας επιμέλειας» που προβλέπει η σχετική νομοθεσία για τη νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (πρβλ. 13 ν. 4557/2018, και τις αντίστοιχες διατάξεις της οδηγίας 2015/849), μόνο και μόνο επειδή δεν έχουν τελεσιδικήσει οι δικαστικές αποφάσεις. Δεν μπορεί να είναι τέτοιου τύπου οι στρατηγικές επενδύσεις που προσπαθεί να προσελκύσει η χώρα.