• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΟΙΝΌΤΗΤΑ πΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ ΔΗΜΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ' | 18 Οκτωβρίου 2021, 21:10

    ΔΗΜΟΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ Αριθμ. Αποφ. 21/2021 ------------------------------- Α Π Ο Σ Π Α Σ Μ Α Από το πρακτικό της 10ης Συνεδρίασης του Συμβουλίου της Κοινότητας Πτολεμαΐδας. Στην Πτολεμαΐδα σήμερα 16-9-2021 ημέρα Σάββατο και ώρα 12:00 π..μ. στο Δημοτικό Κατάστημα Πτολεμαΐδας συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση μετά από πρόσκληση του Προέδρου της Κοινότητας Πτολεμαΐδας κ. Νικολαΐδη Ισαάκ, με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 , όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 74 του Ν. 4555/2018 σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 10 της πράξης Νομοθετικού περιεχομένου, τις υπ’ αριθ. 18318/13-3-20 & 33282/29-5-2020 και αριθ. 40 /20 εγκύκλιους του ΥΠ ΕΣ. , 32009/23-5-20 , καθώς και την υπ’ αριθ. Απόφαση Δ1α. 63548/7-10-2020 με τα παρακάτω θέματα: …………………………………………………………………………………………………………. Υιοθέτηση και κατάθεση στο πεδίο της δημόσιας διαβούλευσης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της πρότασης του κ. Σωτηρόπουλου Βασιλείου «Δημιουργία Σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Βέροιας-Πτολεμαΐδας-Καστοριάς». ……………………………………………………………………………………………….………… Αφού διαπιστώθηκε νόμιμη απαρτία, δηλαδή σε σύνολο έντεκα (11) μελών βρέθηκαν παρόντα τα παρακάτω εννέα (09) μέλη. ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΑΠΟΝΤΕΣ ΝικολαΙδης Ισαάκ Φωκάς Ραφαήλ Λαμπρόπουλος Ισαάκ Κιουρτσίδης Λάζαρος Φαρμάκης Γεώργιος Τσακιλτσίδης Αχιλλέας Χατζηευστρατίου Κυριάκος Ζώρα Παρασκευή Σιδηρόπουλος Δημήτρης Ασβεστάς Δημήτρης Λιόντας Γεώργιος Τα πρακτικά τηρήθηκαν από την κ. Στενημαχαλή Δέσποινα Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Πτολεμαΐδας κ. Νικολαΐδης Ισαάκ κήρυξη την έναρξη της Συνεδρίασης. ………………………………………………………………………………………………………….. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος της Κοινότητας Πτολεμαΐδας κ. Νικολαΐδης κάνοντας εισήγηση στο ανωτέρω θέμα ημερήσιας διάταξης ανέφερε ότι Επ΄ ευκαιρία της χάραξης της νέας υπερταχείας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης Αλβανίας η διαδρομή Θεσσαλονίκη Βέροια Πτολεμαΐδα Καστοριά Αλβανία, η οποία είναι ο συντομότερος δρόμος, είναι το αυτονόητο, η ευθεία γραμμή, η άμεση σύνδεση Καστοριάς Πτολεμαΐδας Βέροιας. Αρκεί μία ματιά στον χάρτη. Είναι η χάραξη με τα πολύ λιγότερα χιλιόμετρα, το κατά πολύ λιγότερο κόστος κατασκευής, τον πολύ λιγότερο χρόνο ταξιδιού, για επιβάτες και εμπορεύματα από οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική πρόταση και αυτή που μπορεί να την εγκρίνει και την επιθυμεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Αλβανία. Οι πόλεις που θα εξυπηρετούνται είναι Καστοριά, Αεροδρόμιο, Άργος Ορεστικό , - Βιομηχανικό Πάρκο ΔΕΗ* , Πτολεμαΐδα, Βέρμιο** (χιονοδρομικό κέντρο) , Νάουσα, Βέροια ,Φλώρινα, Αμύνταιο, Κοζάνη και εμμέσως Σιάτιστα, Γρεβενά, Καλαμπάκα, Βεγορίτιδα (Υδατοδρόμιο ), Έδεσσα, Σκύδρα, επιπλέον θα υπάρχει σύνδεση Καστοριάς με τα Αλβανικά σύνορα . Στην ουσία συνδέονται με το ελάχιστο δυνατό κόστος , όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας και της Ημαθίας και Πέλλας μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη. Όλα αυτά επιτυγχάνονται, μόνο με την διάτρηση των βουνών Δυτικά και Ανατολικά της Πτολεμαΐδας μαζί με την αναγκαία οδική σύνδεση Πτολεμαΐδας με Νάουσα –Βέροια παράλληλη και παράπλευρη της προτεινόμενης σιδηροδρομικής γραμμής. «Η πρόταση αυτή είναι η οικονομικότερη, η ταχύτερη, η ασφαλέστερη, η πρόταση με τις λιγότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις, ασφαλώς βιώσιμη και η πρόταση που συνδέει μεταξύ τους και με την Θεσσαλονίκη, τα περισσότερα αστικά, τουριστικά και βιομηχανικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας και της απομονωμένης προς τα Δυτικά Ημαθίας . Καμία από τις άλλες δυο εναλλακτικές προτάσεις σύνδεσης Αλβανίας Καστοριάς με Θεσσαλονίκη, δεν έχει τόσα πολλά πλεονεκτήματα. Οι προαναφερόμενες προτάσεις, πληρούν τους Στρατηγικούς Στόχους της Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών και του Στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων των Μεταφορών, προσφέρουν ένα πλήρες σύγχρονο, βιώσιμο , σιδηροδρομικό δίκτυο, με περιβαλλοντικά και ενεργειακά οφέλη, μεγάλα επιχειρησιακά οφέλη για τον ΟΣΕ, συνδεδεμένο με την σιδηροδρομική Εγνατία, τις όμορες Βαλκανικές χώρες, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ, ΓΡΗΓΟΡΟ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ, το οποίο μπορεί να καλύψει όλες τις άμεσες και μελλοντικές ανάγκες της επιβατικής και εμπορικής κίνησης στη Δυτική Μακεδονία, η οποία πρέπει να αναβαθμιστεί μετά την οικονομική καταστροφή που επέρχεται με την απολιγνιτοποίηση. Καμιά σοβαρή επένδυση δεν θα γίνει ποτέ στην περιοχή, αν δεν γίνουν αυτές οι σιδηροδρομικές διαδρομές που προτείνονται δια της παρούσης πρότασης. Επιπλέον θα πρέπει να γίνει η σύνδεση Πτολεμαΐδας Νάουσας ή Βέροιας , μέσω Βερμίου, με νέο οδικό άξονα δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση ώστε για τους ίδιους ανωτέρω λόγους, (προσέλευση επενδυτών) η περιοχή πρέπει άμεσα να αποκτήσει οδικές υποδομές, για εύκολη, γρήγορη και ασφαλή προσπελασιμότητα . Θεωρώ ότι άμεσα πρέπει να τεθούν υπό μελέτη και ωρίμανση , οι ανωτέρω προτάσεις, από το Υπουργείο Μεταφορών τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ προς όφελος του Δημοσίου συμφέροντος και της ανάπτυξης της περιοχής . Ζητείται η άμεση έναρξη των εργασιών προκαταρκτικών μελετών για την σιδηροδρομική σύνδεση, Καστοριά Μουρίκι Πτολεμαΐδα Βέροια Θεσσαλονίκη και την οδική σύνδεση Πτολεμαΐδας Νάουσας ή Βέροιας , μέσω Βερμίου. Ο Πρόεδρος κάλεσε τα μέλη της Κοινότητας να αποφασίσουν σχετικά. Αριθμ. Απόφασης 21 /2021 Τα μέλη της Κοινότητας μετά από συζήτηση ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Υιοθέτηση και κατάθεση στο πεδίο της δημόσιας διαβούλευσης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της πρότασης του κ. Σωτηρόπουλου Βασιλείου «Δημιουργία Σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Βέροιας-Πτολεμαΐδας-Καστοριάς». Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 21 /2021 ………………………………………………………………………………………………. Αφού αναγνώστηκε το πρακτικό αυτό υπογράφεται ως ακολούθως. Ακριβές απόσπασμα Πτολεμαΐδα Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Πτολεμαΐδας Νικολαΐδης Ισαάκ 1 Λαμπρόπουλος Ισαάκ 2. Φαρμάκης Γεώργιος 3. Τσακιλτσίδης Αχιλλέας 4. Χατζηευστρατίου Κυριάκος 5. Ζώρα Παρασκευή 6. Σιδηρόπουλος Δημήτρης 7. Ασβεστάς Δημήτρης 8. Λιόντας Γεώργιος