• Σχόλιο του χρήστη 'Περιφέρεια Κρήτης/Γενική Δ/νση Αναπτ/κού Προγρ/σμού/ΔΑΠΟΕ/Τμήμα Κινήτρων Περ. Ανάπτ.' | 16 Νοεμβρίου 2021, 11:23

    Επί του άρθρου 3 «Συμβατότητα με το ενωσιακό δίκαιο – Γενικές Αρχές»: Α. Παρ. 1: αναφέρεται ο εγκεκριμένος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Χάρτης Περιφερειακών Ενισχύσεων της περιόδου 2022-2027 για τις Περιφέρειες της Ελληνικής Επικράτειας», Β. Παρ. 3: αναφέρεται ο Κανόνας Σώρευσης. Προτείνουμε: Α. Να αποτυπωθούν τα όρια του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων της περιόδου 2022-2027. Β. Να προστεθεί εδάφιο: Με Υπουργική Απόφαση διευκρινίζεται ο τρόπος εφαρμογής του. Επί του άρθρου 5 «Υπαγόμενα επενδυτικά σχέδια» όπως αναλύονται στο Παράρτημα Α του σχεδίου νόμου: Προτείνουμε: Να συμπεριληφθούν Επενδυτικά σχέδια που αφορούν αμιγώς στην Τυποποίηση Προϊόντων του πρωτογενή τομέα και όχι μόνο στην Επεξεργασία και Τυποποίηση Αγροτικών Προϊόντων. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι επενδυτικά σχέδια τυποποίησης ελαιόλαδου και μάλιστα ΠΟΠ, τα οποία έως σήμερα δεν θεωρούνται επιλέξιμα. Επί του άρθρου 6 «Επιλέξιμες δαπάνες Περιφερειακών Ενισχύσεων»: Αναφέρεται πως οι δαπάνες για την κατηγορία Κτιριακά και Περιβάλλων Χώρος δεν μπορούν να υπερβαίνουν το 45% του συνόλου των ενισχυόμενων δαπανών περιφερειακού χαρακτήρα (εκτός από στις περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων στο τομέα του τουρισμού όριο 60%, στα σχέδια της εφοδιαστικής αλυσίδας 70%, και σε σχέδια που υλοποιούνται σε κτίρια που είναι χαρακτηρισμένα ως παραδοσιακά 80%», Προτείνουμε: 1. Να αυξηθεί το όριο του 45% στο 50%, δεδομένου ότι υπάρχει ανατίμηση στα προϊόντα οικοδομικών εργασιών. 2. Στα επενδυτικά σχέδια του τουρισμού να γίνει το όριο από 60% σε 65% 1. Να ενταχθούν στο όριο του 70% πλην των σχεδίων της εφοδιαστικής αλυσίδας που προβλέπεται και τα σχέδια της υποπερ. στ του Παραρτήματος Α του σχεδίου νόμου που αφορούν σε επενδυτικά σχέδια του τομέα του αθλητισμού (ΚΑΔ. 93.11.10.01, 93.11.10.03) δεδομένου πως σημαντικό τμήμα του επενδυτικού σχεδίου αφορά στις δαπάνες Κτιριακών και Περιβάλλοντα Χώρου (επί της ουσίας δημιουργίας γηπέδων και κολυμβητηρίου). Ομοίως, να συμπεριληφθούν και τα σχέδια της πρωτογενούς γεωργικής παραγωγής, π.χ. υπαίθριες – υπό κάλυψη εκμεταλλεύσεις (θερμοκήπια, θάλαμοι θερμοκηπιακού τύπου, δικτυοκήπια κα). 2. Στην κατηγορία των ενισχυόμενων δαπανών για τα μεταφορικά μέσα να είναι επιλέξιμες δαπάνες οχημάτων μεταφοράς της α’ ύλης στη μονάδα παραγωγής. Για παράδειγμα σε μονάδα τυροκομείου να είναι επιλέξιμη η δαπάνη του φορτηγού με το βυτίο μεταφοράς (ή τουλάχιστον το βυτίο μεταφοράς) του γάλακτος από τον παραγωγό στη μονάδα παραγωγής. Επί του άρθρου 9 «Είδη Ενισχύσεων»: Θεωρώντας πως η εισαγωγή της χρηματοδότησης επιχειρηματικού κινδύνου για το καθεστώς «Νέο επιχειρείν» αποτελεί μια πολύ σημαντική καινοτομία, Προτείνουμε: Συμπληρωματικά, να υπάρξει σχετική δυνατότητα πχ λήψης άτοκων δανείων (στην ουσία επιδότησης επιτοκίου δανεισμού) και παροχής σχετικών εγγυήσεων για λήψη προκαταβολής όχι μόνο για τις νέες επιχειρήσεις όσο και για το σύνολο των ΜΜΕ. Δηλαδή, η παροχή επιδοτούμενων δανείων ή η λήψη προκαταβολής με παροχή εγγυήσεων (πχ από Αναπτυξιακή Τράπεζα) να αφορά στο σύνολο των καθεστώτων για τις ΜΜΕ επιχειρήσεις. Επί του άρθρου 13 «Δικαιούχοι και εξαιρούμενοι ενισχύσεων»: Προτείνουμε: Να εξακολουθούν να θεωρούνται δικαιούχοι και οι ατομικές επιχειρήσεις (θεσπίζοντας όρια στη νομική τους μορφή ανάλογα με το ύψος προϋπολογισμού των επενδυτικών σχεδίων) δεδομένου πως σήμερα αποτελούν την πλειοψηφία των Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων της χώρας. Επί του άρθρου 15 «Ελάχιστο ύψος επενδυτικών σχεδίων»: Προτείνουμε: Να επανέλθουν τα ελάχιστα ύψη του επιλέξιμου προϋπολογισμού στα δεδομένα του Ν.4399/2016 δεδομένων των οικονομικών συνθηκών της τρέχουσας συγκυρίας. Επί του άρθρου 17 «Υποβολή αίτησης»: Προτείνουμε: Α. Την τροποποίηση της παρ. 3 ως προς τους φορείς υποδοχής ως εξής: «… α. επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους έως και ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ, που υλοποιούνται μέσα στα όρια της κάθε Περιφέρειας, υποβάλλονται στις αρμόδιες Διευθύνσεις των Περιφερειών της Χώρας…». Β. Την προσθήκη παρ. 8 ως εξής: «Οι Περιφέρειες που δύνανται να διαχειριστούν επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους έως και τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, που υλοποιούνται μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς τους, καλούνται να το δηλώσουν εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος». Επί του άρθρου 21 «Έλεγχος Επενδυτικών Σχεδίων» : Προτείνουμε: Παρ.2 περ.α: Να διευκρινιστεί σε ποιες περιπτώσεις θα διενεργείται διοικητικός έλεγχος. Παρ. 3: Α. Την τροποποίηση ως εξής: «Ο έλεγχος των επενδυτικών σχεδίων ύψους άνω του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ,…» Β. Την προσθήκη εδαφίου ως εξής: «Οι Περιφέρειες που δύνανται να διαχειριστούν επενδυτικά σχέδια επιλέξιμου ύψους έως και τριών εκατομμυρίων (3.000.000) ευρώ, που υλοποιούνται μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς τους, καλούνται να το δηλώσουν εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σε αυτήν την περίπτωση το ως άνω αναφερόμενο ύψος του ενός εκατομμυρίου (1.000.000) ευρώ τροποποιείται σε τρία εκατομμύρια (3.000.000) ευρώ». Επί του άρθρου 24 για τη «Καταβολή των Ενισχύσεων» : Προτείνουμε: Να διερευνηθεί η δυνατότητα για επαναφορά της δυνατότητας λήψης προκαταβολής με εγγυητική επιστολή στο 50% τουλάχιστον.