• Σχόλιο του χρήστη 'Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ' | 5 Αυγούστου 2022, 15:02

    Αθήνα, 5.8.2022 Στο πλαίσιο της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης για τον Κανονισμό Απονομής Ελληνικού Σήματος στο ζύθο, η «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ», αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, αποτελούμενη από ανεξάρτητες επιχειρήσεις, με παραγωγική βάση και πραγματική έδρα στην Ελλάδα, Ελληνικής ιδιοκτησίας, επί του παρόντος άρθρου επισημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια είναι σαφής η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα, προκειμένου σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί οι τελευταίοι όχι μόνο να στηρίξουν την εγχώρια παραγωγή, αλλά και την ελληνική οικονομία και κοινωνία γενικότερα. Η ανωτέρω διάταξη όμως ως έχει δε λαμβάνει καθόλου υπόψιν της την εθνική οικονομία και κοινωνία, διότι θέτει ως προϋπόθεση απονομής του ελληνικού σήματος μόνο το κριτήριο της παραγωγής. Με την παρούσα λοιπόν διατύπωση δεν αποκλείεται η δυνατότητα απονομής και χρήσης του Ελληνικού σήματος από ομίλους πολυεθνικών εταιριών, οι οποίοι ναι μεν μέσω της ύπαρξης θυγατρικών εταιριών δραστηριοποιούνται νόμιμα στην Ελλάδα, ωστόσο το κέντρο λήψης των βασικών αποφάσεων για τη λειτουργία τους βρίσκεται στο εξωτερικό ενώ και οι πραγματικοί δικαιούχοι στους οποίους ανήκουν ή ελέγχουν πραγματικά τις ελληνικές εταιρικές οντότητες έχουν την έδρα τους επιχειρηματική και φορολογική στο εξωτερικό με αποτέλεσμα μέρος της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων τους να μεταφέρεται στο εξωτερικό και να μην ενισχύει την εθνική οικονομία. Είμαστε της άποψης ότι η παρούσα διατύπωση έρχεται σε αντίθεση με αρ. 184 του Ν. 4072/2012 στον οποίο ορίζεται ως σκοπός του Ελληνικού Σήματος η διάκριση των προϊόντων ελληνικής προέλευσης, διότι εξειδικεύει συσταλτικά τον όρο «ελληνική προέλευση». Για το λόγο αυτό προτείνουμε όπως στο παρόν άρθρο προστεθούν ως προϋποθέσεις απονομής του ελληνικού σήματος α) η πραγματική έδρα των ενδιαφερομένων να βρίσκεται εντός Ελλάδας (δηλαδή οι βασικές αποφάσεις για τη λειτουργία τους να λαμβάνονται στην Ελλάδα και να μην τελούν σε σχέση εξάρτησης ή εξουσίασης με πρόσωπα που βρίσκονται εκτός ελληνικής επικράτειας) και β) οι πραγματικοί δικαιούχοι (όπως ορίζονται στο αρ. 3 του 4557/2018 ως τροποποιηθείς ισχύει) των ενδιαφερομένων να έχουν το «κέντρο» των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα.