• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ' | 31 Αυγούστου 2022, 08:29

    Η παρατήρηση της Εισηγητικής Έκθεσης «η σύνταξη Πράξης Εφαρμογής είναι υποχρεωτική, καθώς αποτελεί μέρος του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής» δεν αντιστοιχεί στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, όπου το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής περιλαμβάνει την πράξη εφαρμογής «εφόσον αυτή απαιτείται». Η Διάταξη του άρθρου 11 παρ. 2(δ) σε συνδυασμό με το 11 παρ. 10 σύμφωνα με την οποία οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι ανέρχονται σε ποσοστό 25% ακόμα και επί των υφιστάμενων ΟΥΜΕΔ είναι αντισυνταγματική, καθόσον παραβιάζει το άρθρο 24 Συντάγματος (πολεοδομικό κεκτημένο). Οι υφιστάμενοι ΟΥΜΕΔ πολεοδομήθηκαν με όσες εκτάσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών κρίθηκαν απαραίτητες από την οικεία πολεοδομική μελέτη, οι οποίες δεν μπορούν να μειωθούν, γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε επιδείνωση του υφιστάμενου φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος (ΟλΣτΕ 10/1988, ΑΠ 695/2021). Η προτεινόμενη μείωση της επιφάνειας των κοινοχρήστων και κοινωφελών διά του παρόντος άρθρου σε 25% της συνολικής επιφάνειας του ΕΠ ακόμα και στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ είναι συνεπώς αντισυνταγματική. Το 11 παρ. 2(δ) πρέπει να περιοριστεί μόνο σε ΕΠ που εγκρίνονται υπό τις διατάξεις του νέου νόμου.