Άρθρο 11-Πολεοδόμηση του Επιχειρηματικού Πάρκου

1. Μετά από τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης έγκρισης ανάπτυξης του άρθρου 10, το Ε.Π. πολεοδομείται. Για την πολεοδόμησή του καταρτίζεται από την Ε.Α.Δ.Ε.Π. ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής με βάση οριζοντιογραφία και υψομετρικό τοπογραφικό και κτηματογραφικό διάγραμμα. Το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής, σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 4447/2016 (Α΄ 241), περιλαμβάνει:
α) το ρυμοτομικό σχέδιο,
β) τον πολεοδομικό κανονισμό,
γ) έκθεση που περιγράφει και αιτιολογεί τις προτεινόμενες ρυθμίσεις,
δ) τους όρους δόμησης,
ε) τις χρήσεις γης και τους σχετικούς περιορισμούς ή απαγορεύσεις ή υποχρεώσεις και κάθε άλλη ρύθμιση που επιβάλλεται από πολεοδομικούς λόγους, καθώς και
στ) την πράξη εφαρμογής, εφόσον αυτή απαιτείται.
Στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής περιλαμβάνεται σχέδιο τυπικής κατάτμησης των επιχειρηματικών οικοπέδων.
2. Ως προς τους όρους δόμησης εντός του Ε.Π., τηρούνται τα κάτωθι όρια:
α) ποσοστό κάλυψης μέχρι εβδομήντα τοις εκατό (70%),
β) συντελεστής δόμησης μέχρι 2,0 για τις βιοτεχνικές και βιομηχανικές χρήσεις και τα επαγγελματικά εργαστήρια, 1,6 για τις χρήσεις εφοδιαστικής και 1,4 για τις υπόλοιπες χρήσεις,
γ) η επιτρεπόμενη κατ’ όγκο εκμετάλλευση των οικοπέδων στα Ε.Π. προκύπτει από την ακόλουθη σχέση:
(σ.ο.) = 7,00 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου κατά περίπτωση, ο οποίος αφορά σε κτίρια, ανεξάρτητα από το ύψος τους,
δ) ελάχιστο ποσοστό κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), υπολογιζόμενο επί της συνολικής επιφάνειας του Ε.Π.. Στο ποσοστό αυτό προσμετρώνται χώροι με ήδη διαμορφωμένη τέτοια χρήση, όπως κάθε κατηγορίας οδοί, εξαιρουμένων των κλειστών αυτοκινητοδρόμων, κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι που περιλαμβάνονται σε ζώνη κατά μήκος του Ενεργού Δικτύου της Εθνικής Σιδηροδρομικής Υποδομής, όπως αυτό ορίζεται στο άρθρο 9 του ν. 3891/2010 (Α’ 188) και για τη χρήση που προβλέπεται στην περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 6α του ιδίου νόμου. Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Ε.Π. ορίζονται κατ’ ελάχιστον σε έξι τοις εκατό (6%) επί της συνολικής επιφάνειας για Ε.Π. τύπου Α1 και σε πέντε τοις εκατό (5%) επί της συνολικής επιφάνειας για Ε.Π. τύπου Α2. Οι χώροι υψηλού πρασίνου περιμετρικά του Ε.Π. συνυπολογίζονται στην έκταση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων του Ε.Π.. Οι χώροι κοινωφελών εγκαταστάσεων και κτιρίων ανέρχονται κατά ανώτατο όριο σε τρία τοις εκατό (3%) της συνολικής επιφάνειας του Ε.Π.. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εφόσον το επιβάλλουν αντικειμενικοί πολεοδομικοί λόγοι που τεκμηριώνονται από το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής και ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, δύναται να μην υπάρχει υποχρέωση φύτευσης περιμετρικού πρασίνου στην περιοχή της οριογραμμής του Ε.Π. που βρίσκεται επί εθνικής, επαρχιακής ή δημοτικής οδού,
ε) όταν στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής προβλέπεται η δημιουργία υπαίθριων ή στεγασμένων χώρων στάθμευσης σε κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους στάθμευσης του Ε.Π., η χωρητικότητά τους υπολογίζεται με βάση τις διαστάσεις και τα μεγέθη των υπαίθριων ή στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων, που προβλέπονται στο π.δ. 455/1976 (Α’ 169). Στα κτίρια που ανεγείρονται σε Ε.Π., όπου προβλέπεται η ύπαρξη κοινοχρήστων χώρων στάθμευσης, ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης, που επιβάλλεται να κατασκευαστεί για τις ανάγκες του κάθε κτιρίου, υπολογίζεται σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, αφού προηγουμένως αφαιρεθεί ο αναλογών αριθμός κοινόχρηστων θέσεων στάθμευσης. Η αναλογία αυτή αντιστοιχεί στο κλάσμα της επιφάνειας του οικοπέδου που κατασκευάζεται το κτίριο, δια της συνολικής επιφάνειας των οικοπέδων που προκύπτει από την πολεοδομική μελέτη, μετά από την αφαίρεση των κοινόχρηστων και κοινωφελών επιφανειών,
στ) κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η καθ’ ύψος υπέρβαση για την ανέγερση αποθηκών κατακόρυφου τύπου συναρμολογούμενων (βιδωτών), δεξαμενών υγρών καυσίμων, καθώς και καμινάδων βιομηχανικών εγκαταστάσεων ύστερα από γνώμη του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. Το ύψος αυτό δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα,
(ζ) κατ’ εξαίρεση, για την ανέγερση βιομηχανικών κτιρίων και Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (Κ.Α.Δ.), καθώς και εγκαταστάσεων εφοδιαστικής, είναι δυνατή, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.):
ζα) η υπέρβαση της επιτρεπόμενης κατ’ όγκο εκμετάλλευσης του οικοπέδου σ.ο., με ανώτατη την τιμή που προκύπτει από την εφαρμογή της σχέσης (σ.ο.) = 7,50 x (σ.δ.), όπου (σ.δ.) ο αντίστοιχος συντελεστής δόμησης του οικοπέδου, κατά περίπτωση, και
ζβ) η καθ’ ύψος υπέρβαση, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα, εκτός αν είναι αναγκαία για την τοποθέτηση ή για τη διέξοδο υψηλών μηχανημάτων. Επίσης είναι δυνατή, χωρίς να απαιτείται γνώμη του αρμόδιου ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α., η καθ’ ύψος υπέρβαση και πέραν των τριάντα δύο (32) μέτρων, εφόσον στην Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του Ε.Π. επιβάλλεται συγκεκριμένο ύψος ως όρος για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος,
η) κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η τροποποίηση της φυσικής στάθμης του εδάφους των ακάλυπτων χώρων του Επιχειρηματικού Οικοπέδου για την προσαρμογή του κτιρίου σε αυτό χωρίς να απαιτείται γνωμοδότηση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, ακόμη και αν υπερβαίνει τα όρια της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 17 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) περί του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού,
θ) κατ’ εξαίρεση δεν ισχύει η υποχρέωση φύτευσης των δύο τρίτων (2/3) του ακάλυπτου Επιχειρηματικού Οικοπέδου που προβλέπεται στην περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4067/2012 περί του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού.
3. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται ο ν. 4067/2012.
4. Το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής καταρτίζεται και υποβάλλεται προς έγκριση εντός προθεσμίας ενός (1) έτους από την έκδοση της απόφασης έγκρισης του Ε.Π.. Παράταση της προθεσμίας αυτής χορηγείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας για χρονικό διάστημα που δεν ξεπερνά τα δύο (2) έτη. Το ρυμοτομικό σχέδιο εγκρίνεται με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης ύστερα από γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων ή, προκειμένου για Ε.Π. στις μητροπολιτικές περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης, ύστερα από γνώμη του Κεντρικού Συμβούλιου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) του άρθρου 24 του ν. 4495/2017 (Α΄167).
5. Αν η Ε.Α.Δ.Ε.Π. είναι κυρία του εκατό τοις εκατό (100%) της έκτασης του Ε.Π., ή, σε περίπτωση δημοσίων ή δημοτικών ακινήτων ή ακινήτων εταιρειών στις οποίες συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο, εάν κατέχει αυτό με παραχώρηση σύμφωνα με τον ν. 4413/2016 (Α’ 148) ή με παραχώρηση της χρήσης ή με μίσθωση ή με σύσταση δικαιώματος επιφανείας, το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής μπορεί να κατατίθεται στη Διεύθυνση Αδειοδότησης Επιχειρήσεων και Επιχειρηματικών Πάρκων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και να εγκρίνεται με την απόφαση του άρθρου 10. Στην περίπτωση αυτή, η διαδικασία γνωμοδοτήσεων του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων και του οικείου δήμου για την πολεοδόμηση διενεργείται και ολοκληρώνεται παράλληλα με τη διαδικασία γνωμοδοτήσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου του ο.τ.α. β’ βαθμού και του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων. Οι γνωμοδοτήσεις αυτές αποστέλλονται στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας για τις περαιτέρω ενέργειες. Η τελική εισήγηση προς τους αρμόδιους υπουργούς για την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής με την απόφαση έγκρισης του άρθρου 10, γίνεται σε αυτήν την περίπτωση από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
6. Μόλις η Ε.Α.Δ.Ε.Π. καταρτίσει το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής, έχει υποχρέωση να το δημοσιοποιήσει. Ενστάσεις κατά του υπό έγκριση ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής υποβάλλονται στο αρμόδιο όργανο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, το οποίο αποφασίζει επ΄ αυτών πριν από την έγκριση.
7. Η διαδικασία των παρ. 4 και 6 ακολουθείται και για την τροποποίηση ή αναθεώρηση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής.
8. Μετά από την έκδοση της απόφασης έγκρισης του Ε.Π. και μέχρι την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής, της υψομετρικής μελέτης και της διάνοιξης των αντίστοιχων δρόμων, αναστέλλονται η έκδοση οικοδομικών αδειών και η εκτέλεση οικοδομικών εργασιών μέσα στα όρια του Ε.Π., πλην εκείνων που απαιτούνται για την κατασκευή των έργων υποδομής που προβλέπονται στην απόφαση έγκρισης. Κατ΄ εξαίρεση εντός των ορίων του Ε.Π. και μέχρι την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής, επιτρέπονται η έκδοση οικοδομικών αδειών με τους ισχύοντες όρους και περιορισμούς δόμησης κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης έγκρισης ανάπτυξης του Ε.Π., η συνέχιση της εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών, καθώς και η εγκατάσταση και λειτουργία νέων επιχειρήσεων, ύστερα από γραπτή έγκριση της Ε.Α.Δ.Ε.Π. που αποστέλλεται στις αρμόδιες υπηρεσίες. Κατ΄ εξαίρεση, ύστερα από γραπτή έγκριση της Ε.Α.Δ.Ε.Π., επιτρέπεται επίσης:
α) για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις εντός του Ε.Π. πριν από την έγκρισή του, κατά τη σχετική κείμενη νομοθεσία να εκδίδονται οικοδομικές άδειες ή να συνεχίζεται η εκτέλεση των οικοδομικών εργασιών,
β) η εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α΄245) περί της δυνατότητας οικοδόμησης, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πολεοδόμησης για τους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. του ν. 4458/1965 (Α’ 33) και του ν. 2545/1997 (Α’ 254),
γ) η εφαρμογή του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (Α’ 241) περί της κατάρτισης Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου, υπό τις προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020.
9. Η καθαίρεση περιφράξεων, περιτοιχίσεων και επικείμενων κατασκευών σε ρυμοτομούμενα τμήματα του Ε.Π. και η κατασκευή νέων περιφράξεων και περιτοιχίσεων, σε θέσεις ρυμοτομικών γραμμών που υποδεικνύονται από το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής, απαλλάσσονται από την υποχρέωση έκδοσης άδειας δόμησης. Οι παραπάνω κατασκευές θεωρούνται έργα υποδομής και κατασκευάζονται από και υπό την ευθύνη της Ε.Α.Δ.Ε.Π., μετά την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής, εντός των προθεσμιών της παρ. 2 του άρθρου 16.
10. Το παρόν άρθρο καταλαμβάνει και εφαρμόζεται σε όλους τους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που πολεοδομούνται.

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 17:15 | ΕΣΕΠΠΑ (Ελληνικός Σύνδεσμος Επιχειρηματικών Πάρκων)

    Άρθρο 11: Πολεοδόμηση του Επιχειρηματικού Πάρκου, Παρ. 2 εδαφ. Στ

    Προτείνεται η εξής τροποποίηση με προσθήκη: «κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατή η καθ’ ύψος υπέρβαση για την ανέγερση αποθηκών κατακόρυφου τύπου συναρμολογούμενων (βιδωτών), ειδικών τύπων αποθηκών, βιομηχανικών κτηρίων λόγω μηχανημάτων τεχνολογίας αιχμής (να προβλέπεται στην ΜΠΕ της εγκατάστασης), δεξαμενών υγρών καυσίμων, καθώς και καμινάδων βιομηχανικών εγκαταστάσεων ύστερα από γνώμη του ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ και του ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το ύψος αυτό δεν δύναται να υπερβαίνει τα τριάντα δύο (32) μέτρα.»

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 14:11 | ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

    Άρθρο 11 «Πολεοδόμηση του Επιχειρηματικού Πάρκου, παρ. 1 περίπτωση στ.

    Σχολιασμός: Δεδομένου ότι με τις προβλέψεις του ΣχΝ αλλά και της βασικής δασικής νομοθεσίας (Ν. 998/1979) είναι υπό όρους εφικτή η ανάπτυξη Ε.Π. σε δημόσια δάση ή δασικές εκτάσεις, κατόπιν δέοντος χαρακτηρισμού τους και παραχώρησης, θα πρέπει τούτη η περίπτωση να προβλεφθεί συστηματικά σε όλα τα στάδια οργάνωσης του Επιχειρηματικού Πάρκου, από τη διασφάλιση της έκτασης έως την πολεοδόμηση και την εφαρμογής. Προτείνεται, συνεπώς, η περίπτωση στ της παραγράφου 1 του άρθρου 11 του ΣχΝ να συμπληρωθεί με πρόβλεψη για τη μεταχείριση, στο πλαίσιο του πολεοδομικού σχεδιασμού του Ε.Π. των εκτάσεων αυτών.

    Η προτεινόμενη διατύπωση είναι: στ) την πράξη εφαρμογής, εφόσον αυτή απαιτείται. Στις περιπτώσεις που στην έκταση του Ε.Π. περιλαμβάνονται και δημόσιες εκτάσεις, για τις οποίες έχει εγκριθεί η παραχώρηση χρήσης, προκειμένου επ’ αυτών να συσταθεί δικαίωμα επιφανείας δύναται κατά την πράξη εφαρμογής αυτές να τακτοποιούνται με το ίδιο εμβαδόν προκειμένου να αποκτούν κανονικό σχήμα με βάση το ρυμοτομικό σχέδιο. Στο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής περιλαμβάνεται σχέδιο τυπικής κατάτμησης των επιχειρηματικών οικοπέδων.

    Άρθρο 11 «Πολεοδόμηση του Επιχειρηματικού Πάρκου παρ. 1, προσθήκη νέας περίπτωσης ζ) στο άρθρο

    Σχολιασμός: Δεδομένου ότι με τις προβλέψεις του ΣχΝ αλλά και της βασικής δασικής νομοθεσίας (Ν. 998/1979) είναι υπό όρους εφικτή η ανάπτυξη Ε.Π. σε δημόσια δάση ή δασικές εκτάσεις, κατόπιν δέοντος χαρακτηρισμού τους και παραχώρησης, θα πρέπει τούτη η περίπτωση να προβλεφθεί συστηματικά σε όλα τα στάδια οργάνωσης του Επιχειρηματικού Πάρκου, από τη διασφάλιση της έκτασης έως την πολεοδόμηση και την εφαρμογής. Προτείνεται, συνεπώς, να προστεθεί περίπτωση ζ στην παράγραφο 1 του άρθρου 11 του ΣχΝ με πρόβλεψη για τη σύσταση δικαιώματος επιφάνειας επί του δάσους ή της δασικής έκτασης που παραχωρεί το Δημόσιο ως «διασφάλιση της έκτασης».

    Προτείνεται να ενσωματωθεί νέα περίπτωση ζ) ως εξής: «ζ) Στην έκταση των δημοσίων δασικών εκτάσεων ή δασών των οποίων έχει εγκριθεί η παραχώρηση της χρήσης σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 8 δύναται να συσταθεί Δικαίωμα Επιφάνειας υπέρ της ΕΑΔΕΠ. Η σύσταση του δικαιώματος γίνεται μετά από την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής του άρθρου 11 κατόπιν αιτήματος της Ε.Α.Δ.Ε.Π. στην Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Το δικαίωμα επιφάνειας συστήνεται στα τελικά Επιχειρηματικά Οικόπεδα που έχουν αποδοθεί στο Ελληνικό Δημόσιο μετά την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών εγκρίνεται η σύσταση δικαιώματος επιφανείας υπέρ της ΕΑΔΕΠ. Για την σύσταση και μεταβίβαση του δικαιώματος επιφανείας εκδίδεται παραχωρητήριο υπέρ της ΕΑΔΕΠ, με αντάλλαγμα, το οποίο υπολογίζεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τον υπολογισμό του ανταλλάγματος χρήσης στο άρθρο 45 του ν.998/1979. Το ως άνω παραχωρητήριο μεταγράφεται στα βιβλία μεταγραφών του οικείου υποθηκοφυλακείου και καταχωρίζεται στα κτηματολογικά φύλλα του αρμόδιου κτηματολογικού γραφείου. Με την καταχώρηση επέρχεται και η τυχών περιγραφόμενη σ’ αυτό γεωμετρική μεταβολή εφόσον πληρούνται οι σχετικές τεχνικές προϋποθέσεις».

  • 10 Σεπτεμβρίου 2022, 09:44 | Σωτηρόπουλος Γιώργος

    Εντός ρυμοτομημένου ΟΥΜΕΔ δεν πρέπει να ισχύει γενικά ο Γ.Ο.Κ. που ισχύει εκτός ΟΥΜΕΔ.
    Παράδειγμα 1.
    Εντός ΟΥΜΕΔ να μην απαιτείται άδεια για την κατασκευή ελαφρών κτισμάτων εντός πρασιάς για την εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία των εισόδων των κτιρίων από δυσμενείς καιρικές συνθήκες και την χρήση τους ως χώρους χαλάρωσης. Προϋπόθεση είναι να μην υπάρχουν θεμελιώσεις και μόνιμα στοιχεία αλλά η κατασκευή να μπορεί να απομακρυνθεί εύκολα. Ο δημιουργούμενος χώρος δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως χώρος εργασίας ή στέγασης μηχανημάτων.
    Παράδειγμα 2.
    Για λόγους ισονομίας οι όροι δόμησης εντός ΟΥΜΕΔ δεν μπορεί να διαφέρουν από οικοδομικό σε οικοδομικό τετράγωνο.Αναρτώνται υποχρεωτικά με φροντίδα της οικείας ΥΔΟΜ στον ιστότοπο που διαχειρίζεται. Ο αιτών μπορεί να «κατεβάσει» την βεβαίωση ηλεκτρονικά . Ως εκ τούτου δεν απαιτείται έγγραφη βεβαίωση ούτε και υπεύθυνη δήλωση , όπως προβλέπεται σήμερα
    Παράδειγμα 3.
    Οι οικοδομικές άδειες να μην απαιτείται να εξεταστούν από Αρχιτεκτονική Επιτροπή.
    Παράδειγμα 4.
    Εντός ΟΥΜΕΔ να μην απαιτείται προέγκριση οικοδομικής άδειας / άδειας αναθεώρησης εφόσον δεν ζητείται παρέκκλιση και υπάρχει η συναίνεση του Φορέα Διαχείρισης.

    Να υπάρξει τροποποίηση των παρ. 1 και 2 του άρθρου 10 του ν. 4067/2012 και να προστεθεί άρθρο που να προβλέπει κίνητρα μετεγκατάστασης σε ΟΥΜΕΔ.
    Μερικά από αυτά μπορεί να είναι:
    • Σε περίπτωση απομείωσης του υπάρχοντος ακινήτου να παραχωρείται σε χώρο ΟΥΜΕΔ χώρος μετεγκατάστασης 2πλάσιου υπάρχοντος εμβαδού και η διαφορά της αντικειμενικής αξίας των οικοπέδων να αποδίδεται στην μετεγκαθιστώμενη εταιρεία.
    • Η εταιρεία θα απολαμβάνει επί 10ετία μειωμένο φορολογικό συντελεστή κατά 5, τουλάχιστον ποσοστιαίες μονάδες
    • Οι εργοδοτικές εισφορές να μειώνονται κατά 50% στην ίδια περίοδο.

  • 9 Σεπτεμβρίου 2022, 19:03 | ΣΑΜΑΡΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΑΕ – ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

    Ως προς την παρ.2δ, είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ποιο είναι το απαιτούμενο ποσοστό περιμετρικού πρασίνου για τα ΕΠΕ και τις Τεχνοπόλεις, εκτός αν αναμένεται να υπάρξει σχετική διευκρίνιση στην επικείμενες εξουσιοδοτικές διατάξεις του Αρθ.47. Σημειώνεται ότι για τα ΕΠΜΜΜ υπήρχε σχετική πρόβλεψη στο ΦΕΚ 4863Β/2020.
    Η διάταξη της παρ. 2θ αποτελεί θετική εξέλιξη, καθώς οι επιχειρήσεις (και ειδικότερα τα ΚΑΔ) χρησιμοποιούν βαρέα οχήματα για τη μεταφορά των προϊόντων, τα οποία χρειάζονται μεγάλους χώρους για την κίνηση. Επιπροσθέτως, σε πολλές περιπτώσεις οι ακάλυπτοι χώροι είναι αναγκαίοι για απόθεση α υλών και υλικών.
    Στην παρ.6 εκτιμάται ως απαραίτητο να αναφερθεί ότι η διαδικασία υποβολής, ελέγχου, δημοσιοποίησης, έγκρισης κλπ του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής των ΕΠ, θα καθορίζεται στην Εξουσιοδοτική ΚΥΑ της παρ.1 του Αρθ.46. Στην εν λόγω ΚΥΑ θα πρέπει να ορίζονται οι ειδικές διαδικασίες που θα προβλέπονται για την έγκριση των ρυμοτομικών σχεδίων εφαρμογής ΕΠ (όπως ίσχυε με το ΦΕΚ 583Β/2012), οι οποίες λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών των σχετικών επιχειρηματικών σχεδίων παρεκκλίνουν σε μέρος των διαδικασιών και προθεσμιών που προβλέπει ο Ν.4447/2016.
    Ομοίως η αναδιατύπωση της παρ.8 κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική. Είναι απαραίτητο να δοθεί η δυνατότητα εγκατάστασης και έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέες και προϋφιστάμενες επιχειρήσεις, καθώς τα έργα ανάπτυξης ΕΠ ολοκληρώνονται σε βάθος χρόνου, με αποτέλεσμα όσο καθυστερεί η έναρξη και ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων υποδομής των ΕΠ να παρατηρούνται φαινόμενα αδυναμίας αξιοποίησης των ιδιοκτησιών, εμπόδια έκδοσης αδειών λειτουργίας κλπ.

  • Το άρθρο 11 παρ. 2δ πρέπει να περιοριστεί μόνο σε ΕΠ που εγκρίνονται υπό τις διατάξεις του νέου νόμου. Οι υφιστάμενοι ΟΥΜΕΔ πολεοδομήθηκαν με όσες εκτάσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών κρίθηκαν απαραίτητες από την οικεία πολεοδομική μελέτη, οι οποίες δεν μπορούν να μειωθούν, γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε επιδείνωση του υφιστάμενου φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος (ΟλΣτΕ 10/1988, ΑΠ 695/2021). Η προτεινόμενη μείωση της επιφάνειας των κοινοχρήστων και κοινωφελών διά του παρόντος άρθρου σε 25% της συνολικής επιφάνειας του ΕΠ ακόμα και στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ είναι συνεπώς αντισυνταγματική καθόσον παραβιάζει το άρθρο 24 Συντάγματος (πολεοδομικό κεκτημένο)

  • 8 Σεπτεμβρίου 2022, 16:09 | ΠΑΣΕΒΙΠΕ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΒΙ.ΠΕ)

    Η παρατήρηση της Εισηγητικής Έκθεσης «η σύνταξη Πράξης Εφαρμογής είναι υποχρεωτική, καθώς αποτελεί μέρος του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής» δεν αντιστοιχεί στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, όπου το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής περιλαμβάνει την πράξη εφαρμογής «εφόσον αυτή απαιτείται».
    Η Διάταξη του άρθρου 11 παρ. 2(δ) σε συνδυασμό με το 11 παρ. 10 σύμφωνα με την οποία οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι ανέρχονται σε ποσοστό 25% ακόμα και επί των υφιστάμενων ΟΥΜΕΔ είναι αντισυνταγματική, καθόσον παραβιάζει το άρθρο 24 Συντάγματος (πολεοδομικό κεκτημένο). Οι υφιστάμενοι ΟΥΜΕΔ πολεοδομήθηκαν με όσες εκτάσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών κρίθηκαν απαραίτητες από την οικεία πολεοδομική μελέτη, οι οποίες δεν μπορούν να μειωθούν, γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε επιδείνωση του υφιστάμενου φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος (ΟλΣτΕ 10/1988, ΑΠ 695/2021). Η προτεινόμενη μείωση της επιφάνειας των κοινοχρήστων και κοινωφελών διά του παρόντος άρθρου σε 25% της συνολικής επιφάνειας του ΕΠ ακόμα και στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ είναι συνεπώς αντισυνταγματική. Το 11 παρ. 2(δ) πρέπει να περιοριστεί μόνο σε ΕΠ που εγκρίνονται υπό τις διατάξεις του νέου νόμου.

    Συνυπογράφοντες:
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ηρακλείου
    Ένωση Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Λαμίας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Τρίπολης – ΣΕΒΙΠΕΤ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σερρών
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Καλαμάτας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Σχιστού – ΒΙΠΑΣ
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Δράμας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πάτρας
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Ιωαννίνων
    Σύνδεσμος Εγκατεστημένων Επιχειρήσεων Βι.Πε Πρέβεζας
    Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Βιοτεχνιών Έβρου
    Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Βιοτεχνών Νομού Ροδόπης – ΣΒΒΝΡ

  • Σε σχέση με την παράγραφο 10, σημειώνουμε τα εξής:
    Δεδομένου ότι το Ρυμοτομικό Σχέδιο και ο Πολεοδομικός Κανονισμός ενός Οργανωμένου Υποδοχέα Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (ΟΥΜΕΔ), διαμορφώνονται, οριστικοποιούνται και εγκρίνονται μέσω ειδικής διαδικασίας και της συναξιολόγησης πλήθους μελετητικών δεδομένων (πολεοδομικών, περιβαλλοντικών, γεωλογικών κλπ), κρίνεται απαραίτητο να διευκρινιστεί με ποια διαδικασία (πχ τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου, εκπόνηση ΜΠΕ κλπ.) και υπό ποιες προϋποθέσεις θα δύναται να τυγχάνουν εφαρμογής οι ευνοϊκές προβλέψεις του Άρθρου 11 στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ.
    Προτείνουμε επομένως η παράγραφος 10 να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως για να μην υπάρχουν παρανοήσεις: «10. Το παρόν άρθρο καταλαμβάνει και εφαρμόζεται σε όλους τους Ο.Υ.Μ.Ε.Δ. που έχουν πολεοδομηθεί ή πολεοδομούνται».

  • Χώροι Στάθμευσης: Στα υπάρχοντα ΕΠ η πραγματικότητα των χώρων στάθμευσης είναι χαώδης. Να επιτραπεί η δημιουργία κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης (υπογείων, πολυεπίπεδων, τυπ. ανελκυστήρα) σε όλους τους δόκιμους κοινόχρηστους χώρους, ακόμα και τους χώρους πρασίνου – εφόσον δεν βλάπτεται η φύτευση (αρθ. 11 παρ.1,ε).

  • Υφιστάμενες τακτοποιήσεις: οι αυθαίρετες δομήσεις που έγιναν (σε παλαιότερο του νόμου χρόνο) και είναι πλέων νομίμως τακτοποιημένες, να συμπεριληφθούν με ξεκάθαρο και αδιαμφισβήτητο τρόπο, ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα με την ένταξή τους σε ΕΠ (αρθ. 11 παρ.1,ζ).

  • 5 Σεπτεμβρίου 2022, 10:41 | ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Αναφορικά με την παράγραφο 1, εδάφιο δ: Να αποσαφηνιστεί αν, σύμφωνα με τη διάταξη αυτή, επαρχιακές οδοί μπορούν να προσμετρώνται (και σε ποια περίπτωση) στο ελάχιστο ποσοστό 25% κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:15 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Να προστεθεί παράγραφος 5 ως εξής: Ειδικότερα ως προς τα Ε.Π. τα οποία αναπτύσσονται στο πλαίσιο συμβάσεων παραχώρησης κατά την έννοια του ν. 4413/2016 (Α΄ 148) ή Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κατά την έννοια του ν. 3389/2005 (Α΄232), ή με παραχώρηση χρήσης ή μίσθωση δημοσίων ή δημοτικών ακινήτων ή ακινήτων εταιρειών που ανήκουν άμεσα ή έμμεσα στο ελληνικό Δημόσιο, οι εγγυήσεις καλής εκτέλεσης και η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης των Έργων υποδομής διέπονται από τους όρους των οικείων συμβάσεων.

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:48 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Να προβλεφθεί στην παράγραφο 2 περ. ε πρόβλεψη για τον υπολογισμό του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης στην περίπτωση υποβολής αιτήματος για την ίδρυση Επιχειρηματικού Πάρκου Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας, το οποίο δεν πολεοδομείται, με παροχή δικαιώματος στον φορέα ανάπτυξής του καθορισμού του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης

  • 1 Σεπτεμβρίου 2022, 13:23 | Ιωάννα Αλεξανδροπούλου

    Να τεθεί πρόβλεψη στην παράγραφο 1 ότι το συγκεκριμένο άρθρο εφαρμόζεται με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στην περίπτωση των Επιχειρηματικών Πάρκων Μεμονωμένης Μεγάλης Μονάδας του άρθρου 4 παρ. 1 περίπτωση δ

  • Η παρατήρηση της Εισηγητικής Έκθεσης «η σύνταξη Πράξης Εφαρμογής είναι υποχρεωτική, καθώς αποτελεί μέρος του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής» δεν αντιστοιχεί στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, όπου το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής περιλαμβάνει την πράξη εφαρμογής «εφόσον αυτή απαιτείται».
    Η Διάταξη του άρθρου 11 παρ. 2(δ) σε συνδυασμό με το 11 παρ. 10 σύμφωνα με την οποία οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι ανέρχονται σε ποσοστό 25% ακόμα και επί των υφιστάμενων ΟΥΜΕΔ είναι αντισυνταγματική, καθόσον παραβιάζει το άρθρο 24 Συντάγματος (πολεοδομικό κεκτημένο). Οι υφιστάμενοι ΟΥΜΕΔ πολεοδομήθηκαν με όσες εκτάσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών κρίθηκαν απαραίτητες από την οικεία πολεοδομική μελέτη, οι οποίες δεν μπορούν να μειωθούν, γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε επιδείνωση του υφιστάμενου φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος (ΟλΣτΕ 10/1988, ΑΠ 695/2021). Η προτεινόμενη μείωση της επιφάνειας των κοινοχρήστων και κοινωφελών διά του παρόντος άρθρου σε 25% της συνολικής επιφάνειας του ΕΠ ακόμα και στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ είναι συνεπώς αντισυνταγματική. Το 11 παρ. 2(δ) πρέπει να περιοριστεί μόνο σε ΕΠ που εγκρίνονται υπό τις διατάξεις του νέου νόμου.

  • 31 Αυγούστου 2022, 08:29 | ΓΑΒΡΙΛΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Η παρατήρηση της Εισηγητικής Έκθεσης «η σύνταξη Πράξης Εφαρμογής είναι υποχρεωτική, καθώς αποτελεί μέρος του Ρυμοτομικού Σχεδίου Εφαρμογής» δεν αντιστοιχεί στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου, όπου το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής περιλαμβάνει την πράξη εφαρμογής «εφόσον αυτή απαιτείται».
    Η Διάταξη του άρθρου 11 παρ. 2(δ) σε συνδυασμό με το 11 παρ. 10 σύμφωνα με την οποία οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι ανέρχονται σε ποσοστό 25% ακόμα και επί των υφιστάμενων ΟΥΜΕΔ είναι αντισυνταγματική, καθόσον παραβιάζει το άρθρο 24 Συντάγματος (πολεοδομικό κεκτημένο). Οι υφιστάμενοι ΟΥΜΕΔ πολεοδομήθηκαν με όσες εκτάσεις κοινοχρήστων και κοινωφελών κρίθηκαν απαραίτητες από την οικεία πολεοδομική μελέτη, οι οποίες δεν μπορούν να μειωθούν, γιατί κάτι τέτοιο θα προκαλούσε επιδείνωση του υφιστάμενου φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος (ΟλΣτΕ 10/1988, ΑΠ 695/2021). Η προτεινόμενη μείωση της επιφάνειας των κοινοχρήστων και κοινωφελών διά του παρόντος άρθρου σε 25% της συνολικής επιφάνειας του ΕΠ ακόμα και στους υφιστάμενους ΟΥΜΕΔ είναι συνεπώς αντισυνταγματική. Το 11 παρ. 2(δ) πρέπει να περιοριστεί μόνο σε ΕΠ που εγκρίνονται υπό τις διατάξεις του νέου νόμου.

  • Στην παράγραφο 2 για το μέγιστο ποσοστό κάλυψης θα πρέπει να επισημανθεί ότι αυτό το ποσοστό του 70% θα ισχύει για όλα τα οικόπεδα που βρίσκονται εντός ΒΙΠΕ ή ΕΠ με την έκδοση της παρούσης ακόμα και σε αυτά που έχουν ήδη εγκεκριμένα ρυμοτομικά σχεδία και αναφέρουν μικρότερο επιτρεπόμενο ποσοστό κάλυψης.

  • 29 Αυγούστου 2022, 15:21 | ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ ΑΛΜΥΡΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙ

    Στην παρ. 1 εδαφ. δ) αναφέρεται ότι στο ποσοστό 25% κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων προσμετρώνται χώροι με ήδη διαμορφωμένη τέτοια χρήση, όπως κάθε κατηγορίας οδοί, εξαιρουμένων των κλειστών αυτοκινητοδρόμων.
    Άρα τμήμα επαρχιακής οδού μπορεί να προσμετρηθεί στους κοινόχρηστους χώρους ενός Επιχειρηματικού Πάρκου και να αποτελεί μέρος της έκτασής του;
    Χρειάζεται αποσαφήνιση, σε συνδυασμό με την παράγραφο 5 του άρθρου 9 για να είναι σαφές το πλαίσιο τόσο για τις Ε.Α.Δ.Ε.Π. όσο και για την αδειοδοτούσα αρχή.

  • 26 Αυγούστου 2022, 12:43 | Re.De-Plan AE Consultants

    1. Στην παρ. 2, προτείνεται η προσθήκη 2 νέων εδαφίων:
    – «Με τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, καταργείται η υποχρέωση φύτευσης περιμετρικού πρασίνου στην οριογραμμή του Ε.Π., η οποία βρίσκεται επί της γραμμής αιγιαλού»
    – «Μετά από σύμφωνη γνώμη της ΕΑΔΕΠ, η οποία γνωμοδοτεί λαμβάνοντας υπόψη τη δραστηριότητα που πρόκειται να εγκατασταθεί, τον αριθμό των εργαζομένων καθώς και την πιθανή προσέλευση πρόσθετων οχημάτων για εξυπηρέτηση της εγκατάστασης, είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση της κείμενης νομοθεσίας, η μείωση των απαιτούμενων θέσεων στάθμευσης έως και 50%.»
    2. Στην παρ. 4, επιβάλλεται περαιτέρω ελαστικοποίηση των χρονικών προθεσμιών για την κάλυψη τυχόν καθυστερήσεων που μπορεί να οφείλονται σε αντικειμενικούς λόγους και υπερβαίνουν τις προθεσμίες που τίθενται. Η γνωμοδότηση ΚΕΣΥΠΟΘΑ για την έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για Αττική και Θεσ/νίκη, ενσωματώνει μια υπέρβαση λόγω της αναντιστοιχίας των οργάνων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ & Συντονιστής), τα οποία βρίσκονται σε διαφορετική διοικητική διαβάθμιση και αξίζει να μελετηθεί εκ νέου. Πρόταση μας είναι να παραμείνει η γνωμοδότηση από το ΣΥΠΟΘΑ και για τις περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, όπως και σήμερα ισχύει, για να μην υπάρξουν ζητήματα νομιμότητας και σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις στην έγκριση της Πολεοδομικής Μελέτης.