• Σχόλιο του χρήστη 'Έλενα Σπυροπούλου, Δικηγόρος' | 13 Ιανουαρίου 2023, 16:09

    Η έννοια του "καταναλωτή" σύμφωνα με τον Ν.2251/94 είναι: "Καταναλωτής: κάθε φυσικό πρόσωπο το οποίο ενεργεί για λόγους οι οποίοι δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική, βιοτεχνική ή ελευθέρια επαγγελματική του δραστηριότητα." Επομένως με την μέχρι στιγμής διατύπωση του άρθρου "Αν ο πληρωτής είναι καταναλωτής και εφόσον οι ζημιές οφείλονται σε βαριά αμέλεια, ευθύνεται μέχρι του ανώτατου ποσού των χιλίων (1.000) ευρώ, ...." εξαιρούνται όλα τα νομικά πρόσωπα, επομένως αν το phishing συμβεί σε επαγγελματικό/επιχειρηματικό λογαριασμό, η επιχείρηση/ελεύθερος επαγγελματίας δεν καλύπτεται με την παρούσα μορφή του σχεδίου νόμου! Δεδομένου ότι η Οδηγία 2366/2015 στο recital 53 αναφέρει ότι είναι δίκαιο οι καταναλωτές να προστατεύονται περισσότερο, αλλά τα Κράτη μέλη μπορούν να επεκτείνουν αυτήν την προστασία και στις πολύ μικρές επιχειρήσεις είναι σκόπιμο η προστασία του ορίου των 1.000 ευρώ να επεκταθεί και σε αυτές τις επιχειρήσεις. Σημειωτέον ότι στην έννοια της πολύ μικρής επιχείρησης σύμφωνα με την Σύσταση 2003/361/ΕΚ εντάσσονται εκείνες που απασχολούν λιγότερους από 10 εργαζόμενους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 2 εκ. ευρώ, δηλαδή πρόκειται για ένα μεγάλο μέρος των ελληνικών επιχειρήσεων που μπορούν να προστατευτούν. Από την εμπειρία που έχουμε στις σχετικές υποθέσεις αναφέρουμε ότι τα μεγαλύτερα ποσά διακινούνται από τέτοιους επιχειρηματικούς λογαριασμούς που διαθέτουν μεγαλύτερα ποσά και είναι σκόπιμο να προστατευτούν.