• Σχόλιο του χρήστη 'CWP' | 19 Φεβρουαρίου 2010, 14:43

    H πρόταση όπως έχει συνταχθεί είναι ελλειπής, και συγκεντρώνεται περισσότερο στην ογκομέτρηση. Δεν αναφέρεται πουθενά στην πρόταση, μηχανισμός ελέγχου νοθείας, που είναι το πιο σημαντικό. Η νοθεία και κλοπή / φοροδιαφυγή (την οποία ένα νομοσχέδιο δεν μπορεί να πατάξει αν δεν έχει τέτοιο μηχανισμό), γίνεται με 3 τρόπους : - Καύσιμο Χ τύπου ακριβό, νοθεύεται με νερό ή παρεμφερές καύσιμο Ψ τύπου φθηνότερο. π.χ. πετρέλαιο θέρμανσης με κίνησης, ανεξάρτητα που θα γίνει. Καθ οδόν προς το πρατήριο ή στο ίδιο το πρατήριο (πιο σύνηθες). Καύσιμο πχ βενζίνη, νοθεύεται με νερό και άλλα υποπαράγωγα πετραιλεοειδών κατά μεγάλη αναλογία (10% ή περισσότερο), με αποτέλεσμα την εκτίναξη των ρύπων, ζημιά στα οχήματα, δημιουργία ηζιμάτων στα τεπόζιτα κλπ - Μη απόδοση αποδείξεων λιανικής στους πελάτες. Σχεδόν κανένα βενζινάδικο δεν έχει αντλίες που να κόβουν επιτόπου αποδείξεις και οι υπάλληλοι όταν ζητάμε απόδειξη κάνουν τα κορόιδα και προβάλλουν ένα σωρό δικαιολογίες. Στα δε λιπαντικά, κόβουν ότι θέλουν βάζοντας ακόμα και άσχετες περιγραφές πουλώντας ακριβά προιόντα με αναγραφή φθηνότερων. - Κλοπή στη σωλήνα μεταφοράς. Ο μετρητής μετράει στην αντλία. Αν το βυτίο που φέρνει πετρέλαιο στην πολυκατοικία, έχει μια σωλήνα 30 μέτρα απ το δρόμο μέχρι το τεπόζιτο, και διατομή 3-5εκ, όταν ολοκληρώσει την μεταφορά, έχει κλέψει 50 λίτρα το λιγότερο. Αν το κάνει ο πρατηριούχος σε 10 πολυκατοικίες την ημέρα, έχει κλέψει ΚΑΙ καύσιμο από τους καταναλωτές ΜΙΣΟ ΤΟΝΟ, και τον ΦΠΑ από αυτό το καύσμο που ΔΕΝ πήρε το δημόσιο, ΚΑΙ το μαύρο κέρδος από την μετέπειτα πώληση αυτού του κλεμμένου καυσίμου σε τρίτους "μαύρο" χωρίς τιμολόγιο. Το ίδιο και με τα αυτοκίνητα. Οταν κλείνουν την αντλία, το αυτοκίνητο δεν έχει λάβει όλο το καύσιμο που παρέμεινε στη σωλήνα, γιατί ο μετρητής δεν είναι στο στόμιο αλλά στην αντλία. Αυτές οι 3 μέθοδοι κλοπής και νοθείας από εταιρείες διανομής και πώλησης καυσίμων και πρατήρια, είναι οι πιο γνωστές και τις ξέρει όλος ο κόσμος, εκτός από το κράτος. Για να ληθεί το πρόβλημα άπαξ και δια παντός θα πρέπει: - Οι μετρητές να είναι στα στόμια των αντλιών και όχι στις αντλίες, κάτι πολύ απλό να γίνει με ένα ηλεκτρονικό στόμιο που θα συνδέεται με καλώδιο ενσωματωμένο κατά μήκος της σωλήνας. Ετσι αυτό που ο πελάτης πληρώνει, θα μπαίνει όντως στο τεποζιτό του. - Υπαρξη κρατικών ΝΕΡΟΠΑΓΙΔΩΝ (όπως στα σκάφη θαλάσσης) σε όλα τα πρατήρια - και σφραγισμένες για την προστασία από αλλίωση-αφαιρεσή τους, για την μέτρηση ΝΟΘΕΙΑΣ με νερό καθώς και έφοδοι ελέγχου από ομάδες επι τόπου μέτρησης αναλογίας υδρογονανθράκων, από ΣΔΟΕ/ΙΓΜΕ άλλων περιοχών. Ετσι τα βενζινάδικα και βυτιοφόρα θα έχουν το φόβο εύρεσης νοθευμένης βενζίνης και ως τιμωρία αφαίρεση άδειας για 6 μήνες με μόνιμη αφαίρεση και απαγόρευση επαναλειτουργίας της επιχείρησης αν επαναληφθεί, φυλάκιση άλλους 6 μήνες και πρόστιμο 100.000 ευρώ, το οποίο θα πηγαίνει στο υπουργείο περιβάλλοντος για δενδροφύτευση και σεμινάρια προστασίας περιβάλλοντος στα σχολεία. - Μόνιμη ηλεκτρονική διασύνδεση υποχρεωτικά του κάθε πρατηρίου με υπουργείο εμπορίου, εφορία, και όλους τους αρμόδιους φορείς. Να καταγράφεται κάθε συναλλαγή και υποχρεωτικά να κόβεται απόδειξη από το ίδιο το μηχάνιμα της κάθε αντλίας. Κάθε αντλία να είναι και μια ταμειακή μηχανή με ξεχωριστό αριθμό. Η δε αντλίες πρέπει να υποστηρίζουν όλες αγορά με χρεωστικές-πιστωτικές κάρτες, χωρίς την υποχρέωση ύπαρξης υπαλλήλων για συναλλαγές με μετρητά. Εάν δεν γίνουν τα παραπάνω, τότε το σύστημα όχι μόνο είναι ελειπές, αλλά και ο νόμος ο ίδιος είναι άχρηστος, γιατί δεν περιλαμβάνει μηχανισμούς πρόληψης και καταστολής κατά την εφαρμογή του. Το πρόβλημα με τις προτάσεις που γίνονται είναι ότι οι νομοθέτες-εισηγητές δεν γνωρίζουν ΒΑΣΙΚΕΣ μεθόδους μηχανοργάνωσης και δεν περιλαμβάνουν τέτοιους μηχανισμούς και αφήνονται μόνο στο θεωρητικό κομμάτι. Με θεωρίες δεν λύνονται πραγματικά προβλήματα βασιζόμενοι μόνο στην ΥΠΟΘΕΣΗ, ότι επειδή ένας νόμος θα ψηφίζεται και θα ισχύει, πως οι πολίτες θα τον εφαρμόζουν κίολας. Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό, ότι μέχρι τώρα οι νομοθέτες, βάζουν πολύ θεωρία, αλλά από πράξη δεν γνωρίζουν τίποτα. Ο νόμος για να είναι ολοκληρωμένος, πρέπει να περιλαμβάνει και συγκεκριμένο μηχανισμό καταστολής της όποιας παραβίασης του, με το να είναι αυτοελεγχόμενη η ισχύς του νόμου χωρίς ανθρώπινο παράγοντα για την επιβεβαίωση της ισχύος ή όχι. Και για να γίνει αυτό, σημαίνει ότι ο κάθε νόμος θα πρέπει να μην διέπεται από ανθρώπινη απόφαση όταν λειτουργεί. Άρα να είναι ηλεκτρονικά παρακολουθήσιμη ολόκληρο το οικοσύστημα το οποίο διέπεται απ το νόμο. Νόμοι που απλά βασίζονται στο θεωρητικό "ο φόβος φυλάει τα έρμα" ή απλά το φιλότιμο του πολίτη ότι δεν θα παρανομήσει, είναι ΑΧΡΗΣΤΟΙ. CWP