Ζ. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Το λογισμικό υπολογισμού των κρίσιμων στοιχείων (ποσότητες εισροών- εκροών, αναγωγή στους 15οC , ισοζύγια αποθεμάτων κλπ) θα πρέπει να είναι ενιαίο και πιστοποιημένο από κατάλληλο φορέα

  • 23 Φεβρουαρίου 2010, 11:09 | SS

    Η αναγωγή του όγκου σε 15 βαθμούς Κελσίου είναι ένα απαραίτητο βήμα για να παρακολουθήσει κανείς ισοζύγιο εισροών – εκροών.

    Η μεταβολή της θερμοκρασίας κατά 10 βαθμούς προκαλεί μεταβολή όγκου ~ 1%. Δηλαδή, αν 100 λίτρα αμόλυβδης ζεσταθούν κατά 10 βαθμούς, θα μετρούνται ως 101 λίτρα. (Οι πράξεις είναι τελείως προσεγγιστικές και στρογγυλοποιημένες, αλλά κοντά στην πραγματικότητα).

    Ο νόμος, διεθνώς, ορίζει ότι η διακίνηση, παρακολούθηση και αγοραπωλησία καυσίμου γίνεται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία αναφοράς. Στην Ελλάδα – και άλλες χώρες – η θερμοκρασία αυτή έχει οριστεί ως οι 15 βαθμοι Κελσίου.

    Για την εισροή καυσίμου στο πρατήριο τα πράγματα είναι απλά σε ότι αφορά την αναγωγή στους 15 βαθμούς κελσίου. Η βυθομετρική ράβδος μετρά το καύσιμο σε όγκο και θερμοκρασία και ανάγει τον όγκο σε 15 βαθμούς.

    Κατά την εκροή του καυσίμου, τα πράγματα είναι αρκετά πιό δύσκολα. Δεδομένου ότι οι αντλίες πώλησης δεν διαθέτουν θερμόμετρα, η πώληση γίενται σε άγνωστη θερμοκρασία.

    Ενας τρόπος να αντιμετωπίσει κανείς το πρόβλημα αυτό είναι να βγάλει άχρηστες τις υπάρχουσες αντλίες και αν επιβάλει την αντικατάστασή τους. Μάλλον άτοπο.

    Δεύτερος τρόπος είναι τοποθετηθούν θερμόμετρα σε όσες αντλίες της αγοράς το επιτρέπουν. Σε αυτές θα μπορεί να γίνει άμεσα μέτρηση και αναγωγή σε 15 βαθμούς. Τα πρατήρια αυτά ίσως αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε περίπτωση που μπορούν να πουλήσουν καύσιμο με αναγωγή στους 15 βαθμούς σε σχέση με άλλα πρατήρια, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ομως υπάρχει και νομοθετικό / αγορανομικό κενό για την πώληση.

    Τέλος, μπορεί να γίνει η παραδοχή ότι το καύσιμο πωλείται στην θερμοκρασία της δεξαμενής. Κατά την διάρκεια κάποιων μηνών (άνοιξη/φθινόπωρο) αυτό πράγματι ισχύει. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες το καύσιμο διασχίζει αρκετά μέτρα σωλήνας θαμένης μέσα σε μπετό ή άσφαλτο και ζεσταίνεται σημαντικά. Εκτιμάται ότι η αύξηση της θερμοκρασίας σε καλοκαιρινή ημέρα υπερβαίνει τους 15 ~ 20 βαθμούς Κελσίου.

    Αυτό σημαίνει ότι το καλοκαίρι, η αναγωγή του όγκου σε 15 βαθμούς θα είναι αρκετά ανακριβής (1 ~ 2%) και ο υπολογιζόμενος όγκος θα είναι μικρότερος του πραγματικού. Κάτι τέτοιο δεν προκαλεί σημαντικό σφάλμα στην πώληση 10 ή 20 λίτρων όμως σε επίπεδο 10,000 λίτρων θα προκαλεί σημαντικό «πλεόνασμα». Με τα όρια σφάλματος που ορίζονται στις προδιαγραφές αυτές, σχεδόν όλα τα πρατήρια της Ελλάδας θα βρίσκονται εκτός ορίων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες με αδικαιολόγητα πλεονάσματα.

    Αντίθετα, τους κρύους μήνες, θα δημιουργούνται αδικαιολόγητα ελλείματα, τα οποία όμως θα είναι μικρότερα.

    Ο νομοθέτης πρέπει να αναθεωρήσει τις παραδοχές ή τα όρια σφάλματος για να προκύψει βιώσιμο σύστημα. Διαφορετικά, αλοίμονο στους εγκαταστάτες τέτοιων συστημάτων που θα κληθούν να εγκαταστήσουν και να πιστοποιήσουν την ακρίβεια μέτρησης τέτοιων συστημάτων τον ερχόμενο Ιούλιο.

  • 21 Φεβρουαρίου 2010, 20:40 | CWP

    Nα προσθέσω και 3 ιστορίες από προσωπική εμπειρία

    – Στο στρατό σε 2 μονάδες που υπηρέτησα, πιάσανε αξιωματικούς να κλέβουν στρατιωτικά καύσιμα και να τα πουλάνε σε ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ.
    Γίνεται συνεχώς αυτό. Και το κράτος δεν έχει τρόπο να το παρακολουθήσει, ειδικά όταν είναι μικρές μονάδες, όπου μπορεί να είναι ακόμα και ο Διοικητής στο κόλπο.

    – Πάρτε ένα ΔΙΑΦΑΝΕΣ τεπόζιτο με διαγράμμιση, πχ 30 λίτρα,
    και αντί να γεμίσετε το αυτοκίνητο, ζητήστε να σας γεμίσουν το δοχείο.
    Θα διαπιστώσετε ότι άλλα θα γράφει η αντλία ότι σας έβαλε, και άλλη θα είναι η ένδειξη στο δοχείο σας. Κάντε το σε καμμιά 10ριά τυχαία βενζινάδικα και θα διαπιστώσετε ότι τα περισσότερα ΚΛΕΒΟΥΝ στη μέτρηση, γιατί διαθέτουν πειραγμένες αντλίες, χώρια το κάυσμο που μένει στη σωλήνα.

    – Η μεγαλύτερη νοθεία γίνεται από τα ΠΡΑΤΗΡΙΑ, όχι από τις μεγάλες εταιρείες. Δεν ρισκάρουν να έχουν προβλήματα, και οι «μικροί» κάνουν εύκολα κομπίνες αφού δεν υπόκεινται στον ίδιο έλεγχο.
    Κάθε χρόνο στην ανάβαση Ριτσώνας, πολλές αγωνηστικές ομάδες που δεν βάζουν αγωνηστική βενζίνη 110 οκτανίων γιατί είναι πανάκριβη, φωνάζουν βυτιοφόρο που έρχεται από Αθήνα, το οποίο δεν έχει έρθει από τοπικό βενζινάδικο αλλά κατευεθείαν από κέντρο διανομής, και η συμπεριφορά των αυτοκινήτων είναι η μέρα με τη νύχτα, ακριβώς γιατί το καύσιμο είναι ακόμα καθαρό και δεν έχει έρθει από βυτιοφόρο του πρατηρίου, για να νοθευτεί με νερό και παραφίνες ή άλλες προσμίξεις.

    Ρωτήστε φίλους και γνωστούς και θα σας πουν ανάλογα περιστατικά.

  • 21 Φεβρουαρίου 2010, 20:27 | CWP

    Nα εξηγήσω πως θα μπορούν να λειτουργούν οι ηλεκτρονικές νεροπαγίδες.

    Έστω βενζινάδικο με 4 αντλίες

    Κάθε νεροπαγίδα θα έχει χωρητικότητα 10λίτρα στο τεποζιτάκι της,
    και θα διαθέτει ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, η οποία θα λειτουργεί όπως το φλοτέρ στο καζανάκι στο μπάνιο. Όταν δηλαδή θα γεμίζει με νερό, θα απαγορεύει την περεταίρω ροή υγρού, στην περιπτωσή μας καυσίμου και νερού. Θα τοποθετείται από συνεργείο που θα ελέγχεται από ελεγτές του ΣΔΟΕ. Καμμία αντλία καυσίμου δεν θα γεμίζει αυτοκίνητα ή τεπόζιτα, εάν δεν διαθέτει την εν λόγω μετατροπή. Όλη η διάτακη θα βρίσκεται εσωτερικά της αντλίας, και θα υπόκειται σε τυχαίους αιφνιδιαστικούς ελέγχους για να διαπιστωθεί αν έχει παραβιαστεί η λειτουργία της ή οι μολυβδοσφραγίδες του ΣΔΟΕ, που θα έχουν χτυπημένη επάνω την τελευταία μέτρηση με ημερομηνία.

    Μόλις ο βενζινάς θα πατάει να βάλει καύσιμο σε ΙΧ ή ΔΧ ή βυτιοφόρο,
    θα περνάει ΠΡΩΤΑ το καύσιμο από τη νεροπαγίδα, και μετά από την αντλία και το μετρητή. Εννοείται ότι θα ισχύουν και όσα περιγράφω και στο προηγούμενο σχόλιο παραπάωνω.

    Εν συνεχεία, η νεροπαγίδα θα κάνει τη δική της ηλεκτρονική ογκομέτριση,
    και αν υπάρχει καύσιμο νοθευμένο με νερό, θα παραμένει στο τεποζιτάκι της νεροπαγίδα που χωράει 10λίτρα. ΕΑΝ αυτό γεμίσει, τότε το ηλεκτρομαγνητικό φλοτέρ θα μπλοκάρει την δίοδο καυσίμου προς την αντλία, και θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά το ΣΔΟΕ για νοθεία, αφού όλες οι αντλίες θα συνδέονται σαν ταμειακές με το βενζινάδικο και μέσω Internet με τις αρμόδιες υπηρεσίες.

    Κατά αυτή τη μέθοδο, θα επιτυνχάνονται τα εξής.

    – Δεν θα περνάει νερό στο καύσιμο, και άρα στο όχημα του καταναλωτή. Θα μένει στην παγίδα, έως ότου γεμίσει.

    – Εαν υπάρχει νοθεία, θα διαπιστώνεται αυτόματα, και θα ενημερώνονται και οι αρμόδιες ηπηρεσίες αυτόματα.

    – Δεν θα επιτρέπεται η λειτουργία βενζινάδικου χωρίς τέτοιες αντλίες.

    – Δεν θα χαλάνε τα οχήματα από νοθευμένα καύσιμα.

    – Δεν θα επεκτείνεται η νοθεία, αφού εάν γεμίσει 10λ νεροπαγίδα, πάει να πει ότι μεγάλη ποσότητα καυσίμου έχει νοθευτεί. Και επειδή θα κάνει παράλληλα και ηλεκτρονική ογκομέτρηση, θα γνωρίζει και αυτόματα το ΣΔΟΕ, σε τι ποσοστό ήταν η νοθεία αυτή. πχ αν μέτρησε η παγίδα ότι πέρασαν 1000 λίτρα καύσιμο και γέμισε 10λ νερό τότε η νοθεία θα είναι με απλά μαθηματικά 1%. ΑΠΛΟ.

    Αν μου ζητηθεί από το ΣΔΟΕ/YΠ. Οικ, μπορώ να παραχωρήσω δωρεάν λεπτομέριες για την κατασκευή ή προμήθεια αυτής της τεχνολογίας και ότι τεχνικές/τεχνολογικές συμβουλές χρειαστούν. Έχω υπολογίσει ότι θα εξοικονομίσει στην πατρίδα μας περί τα 28δις ευρώ από κλοπές/νοθεία καυσίμου το χρόνο. Δηλαδή όσα πρόκειται να δανειστούμε από ΕΕ.

    Διαμαντής Σπετσιώτης
    Σύμβουλος Εφαρμογών
    Internet/Μηχανοργάνωσης
    Syndey, Australia

  • 21 Φεβρουαρίου 2010, 12:21 | KGD

    Κύριοι είσαστε απερίγραπτοι.
    Δεν έχετε λύση τα προβλήματα με τις αντλίες και θέλετε να μπείτε σε άλλα συστήματα πιο περίπλοκα.
    Έχετε τα ηλεκτρονικά των αντλιών ανοικτά, χωρίς σφραγίδες και προστασία, έχετε αφήσει το σύστημα μεταξύ παλμοδότη-κεντρικής πλακέτας απροστάτευτο, εντός της αντλίας, ώστε να κόβει οποίος θέλει το καλώδιο και να «περνάει ψεύτικους παλμούς» και να κλέβει. θέλετε να ελέγξετε αν κλέβουν με σύγκριση από ένα μην μετρητικό σύστημα (που δεν μπορείτε να διακριβώσετε ούτε μπορείτε να το δεχθείτε σαν μετρητικό σύστημα όπως είναι ο ογκομετρητή της αντλίας).
    ΑΠΑΙΧΤΟ.

    Για Γ. ΥΠΟΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ (ΚΟΝΣΟΛΑ)
    Κάποιος δεν σας τα είπε καλά. Δεν υπάρχουν στην Ελλάδα αντλίες να μετρούν στην εκροή τους. Πως θα γίνει αυτό; Αν πάρουμε την θερμοκρασία από την δεξαμενή (που τις περισσότερες φορές είναι μακριά από την αντλία) τότε θα έχουμε κάνει τραγικά λάθη μιας και η σωληνογραμμή που έχει καύσιμο θα έχει άλλη θερμοκρασία και όγκο, ανάλογα την εποχή. Πως θα πετύχει το 15οC;

    Για Ε. ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΜΕΓΙΣΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ
    Πως θα πάρετε την θερμοκρασία στην αντλία; Δεν πιστεύω να πείτε από το tankguage; Κάποιος δεν σας τα είπε καλά. Και δεν υπάρχουν στην Ελλάδα αντλίες να μετρούν στην εκροή τους θερμοκρασία.
    Τι θα γίνει με την υπουργική απόφαση που επιτρέπει 8% διαφορά που είχε κάνει το Πασοκ του κ.Σημίτη; Θα ισχύει; Γιατί σήμερα ισχύει και βασιλεύει νόμιμη κλοπή 8% και όχι το 0.5%
    Γιατί δεν αλλάζετε την νομοθεσία να μπει και κανένας φυλακή; Όταν βγει να μην μπορεί να ξανακάνει αυτό το επάγγελμα; Αυτά γίνονται μόνο Ελλάδα μας.

    Αφού ξέρετε ότι κλέβουν με τηλεκοντρόλ στις αντλίες γιατί δεν υποχρεώνετε να υπάρχουν ηλεκτρονικοί παλμοδότες που είναι δύσκολο να παρεμβάλουν σήμα. ‘Η θα είναι ασύμφορο το κόστος να φτιάξουν για κάθε τύπο αντλίας παρεμβολέα;

    Αυτός ο ιθύνων νους που σκεφτηκε για τις εισροές-εκροές είναι απερίγραπτος. Θα είμαστε για ακόμα μια φορά ο περίγελος της Ευρώπης. Πουθενά στον κόσμος δεν υπάρχουν τα συστήματα με αυτή την μορφή που προτείνει το υπουργείο. Όλα αυτά γίνονται γιατί δεν θέλουν να βάλουν κάποιον στην φυλακή, δεν θέλουν να πειράξουν τις συντεχνίες, ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΣΩΣΤΑ.

    Πρωθυπουργέ δεν θα καταφέρεις τίποτα με τετοια νοοτροπια που υπάρχει στο δημόσιο.

  • 19 Φεβρουαρίου 2010, 15:24 | konstantinos vlachodimos

    Συγχαρητήρια κύριοι..όλο φόροι σέ μάς πού δουλεύουμε 12 ώρες τήν ημέρα..μπράβο..αρκεί νά μήν θιγούν τά προνόμια τού κομματικού στρατού σάς(δημόσιοι υπάλληλοι)..αλήθεια γιά ποιόν δανείζεται ή Ελλάδα..γιά τήν επιχείραση μού?μάλλον αυτός πού δανείζεται πρέπει νά πληρώνει..!!Αν δέν αρθεί ή μονιμότητα καί δέν γίνει σταδιακή μείωση τών αποδοχών τούς στά επίπεδα τής ελεύθερης αγοράς(τί 14 μισθός και 13 καί ιστορίες..μείωση κατά 15% επί 3 χρόνια)..σωτηρία δέν υπάρχει καί άν υπάρξει θά είναι στήν πλάτη τών κοροίδων..Επειδή εσείς δέν θέλετε νά τό κάνετε παραδόστε καλύτερα τά κλειδιά στάς ευρώπας γία νά σωθεί ή χώρα..καίνά λυθείμία καί γιά πάντα τό οικονομικό πρόβλημα..(τί κορόιδο είμουν πού είθελα νά σπουδάσω μικρός καί δέν φρόντιζα νά κάνω γνωριμίες μέ βουλευτές..μάλλον γι’αυτό αντιδράτε..τί θά πείτε στούς πελάτες σάς)καλό σαββατοκύριακο..εγώ-ό φοροφυγάς-ελεύθερος επαγγελματίας θά δουλεύω γιά νά πληρώσω καί πάλι τόν ΣΤΡΑΤΟ σάς πού θά ξεκουράζεται..!!

  • 19 Φεβρουαρίου 2010, 14:43 | CWP

    H πρόταση όπως έχει συνταχθεί είναι ελλειπής, και συγκεντρώνεται περισσότερο στην ογκομέτρηση.

    Δεν αναφέρεται πουθενά στην πρόταση, μηχανισμός ελέγχου νοθείας, που είναι το πιο σημαντικό.

    Η νοθεία και κλοπή / φοροδιαφυγή (την οποία ένα νομοσχέδιο δεν μπορεί να πατάξει αν δεν έχει τέτοιο μηχανισμό), γίνεται με 3 τρόπους :

    – Καύσιμο Χ τύπου ακριβό, νοθεύεται με νερό ή παρεμφερές καύσιμο Ψ τύπου φθηνότερο. π.χ. πετρέλαιο θέρμανσης με κίνησης, ανεξάρτητα που θα γίνει. Καθ οδόν προς το πρατήριο ή στο ίδιο το πρατήριο (πιο σύνηθες). Καύσιμο πχ βενζίνη, νοθεύεται με νερό και άλλα υποπαράγωγα πετραιλεοειδών κατά μεγάλη αναλογία (10% ή περισσότερο), με αποτέλεσμα την εκτίναξη των ρύπων, ζημιά στα οχήματα, δημιουργία ηζιμάτων στα τεπόζιτα κλπ

    – Μη απόδοση αποδείξεων λιανικής στους πελάτες. Σχεδόν κανένα βενζινάδικο δεν έχει αντλίες που να κόβουν επιτόπου αποδείξεις και οι υπάλληλοι όταν ζητάμε απόδειξη κάνουν τα κορόιδα και προβάλλουν ένα σωρό δικαιολογίες. Στα δε λιπαντικά, κόβουν ότι θέλουν βάζοντας ακόμα και άσχετες περιγραφές πουλώντας ακριβά προιόντα με αναγραφή φθηνότερων.

    – Κλοπή στη σωλήνα μεταφοράς. Ο μετρητής μετράει στην αντλία.
    Αν το βυτίο που φέρνει πετρέλαιο στην πολυκατοικία, έχει μια σωλήνα 30 μέτρα απ το δρόμο μέχρι το τεπόζιτο, και διατομή 3-5εκ, όταν ολοκληρώσει την μεταφορά, έχει κλέψει 50 λίτρα το λιγότερο. Αν το κάνει ο πρατηριούχος σε 10 πολυκατοικίες την ημέρα, έχει κλέψει ΚΑΙ καύσιμο από τους καταναλωτές ΜΙΣΟ ΤΟΝΟ, και τον ΦΠΑ από αυτό το καύσμο που ΔΕΝ πήρε το δημόσιο, ΚΑΙ το μαύρο κέρδος από την μετέπειτα πώληση αυτού του κλεμμένου καυσίμου σε τρίτους «μαύρο» χωρίς τιμολόγιο. Το ίδιο και με τα αυτοκίνητα. Οταν κλείνουν την αντλία, το αυτοκίνητο δεν έχει λάβει όλο το καύσιμο που παρέμεινε στη σωλήνα, γιατί ο μετρητής δεν είναι στο στόμιο αλλά στην αντλία.

    Αυτές οι 3 μέθοδοι κλοπής και νοθείας από εταιρείες διανομής και πώλησης καυσίμων και πρατήρια, είναι οι πιο γνωστές και τις ξέρει όλος ο κόσμος, εκτός από το κράτος.

    Για να ληθεί το πρόβλημα άπαξ και δια παντός θα πρέπει:

    – Οι μετρητές να είναι στα στόμια των αντλιών και όχι στις αντλίες, κάτι πολύ απλό να γίνει με ένα ηλεκτρονικό στόμιο που θα συνδέεται με καλώδιο ενσωματωμένο κατά μήκος της σωλήνας. Ετσι αυτό που ο πελάτης πληρώνει, θα μπαίνει όντως στο τεποζιτό του.

    – Υπαρξη κρατικών ΝΕΡΟΠΑΓΙΔΩΝ (όπως στα σκάφη θαλάσσης) σε όλα τα πρατήρια – και σφραγισμένες για την προστασία από αλλίωση-αφαιρεσή τους, για την μέτρηση ΝΟΘΕΙΑΣ με νερό καθώς και έφοδοι ελέγχου από ομάδες επι τόπου μέτρησης αναλογίας υδρογονανθράκων, από ΣΔΟΕ/ΙΓΜΕ άλλων περιοχών. Ετσι τα βενζινάδικα και βυτιοφόρα θα έχουν το φόβο εύρεσης νοθευμένης βενζίνης και ως τιμωρία αφαίρεση άδειας για 6 μήνες με μόνιμη αφαίρεση και απαγόρευση επαναλειτουργίας της επιχείρησης αν επαναληφθεί, φυλάκιση άλλους 6 μήνες και πρόστιμο 100.000 ευρώ, το οποίο θα πηγαίνει στο υπουργείο περιβάλλοντος για δενδροφύτευση και σεμινάρια προστασίας περιβάλλοντος στα σχολεία.

    – Μόνιμη ηλεκτρονική διασύνδεση υποχρεωτικά του κάθε πρατηρίου με υπουργείο εμπορίου, εφορία, και όλους τους αρμόδιους φορείς.
    Να καταγράφεται κάθε συναλλαγή και υποχρεωτικά να κόβεται απόδειξη από το ίδιο το μηχάνιμα της κάθε αντλίας. Κάθε αντλία να είναι και μια ταμειακή μηχανή με ξεχωριστό αριθμό. Η δε αντλίες πρέπει να υποστηρίζουν όλες αγορά με χρεωστικές-πιστωτικές κάρτες, χωρίς την υποχρέωση ύπαρξης υπαλλήλων για συναλλαγές με μετρητά.

    Εάν δεν γίνουν τα παραπάνω, τότε το σύστημα όχι μόνο είναι ελειπές, αλλά και ο νόμος ο ίδιος είναι άχρηστος, γιατί δεν περιλαμβάνει μηχανισμούς πρόληψης και καταστολής κατά την εφαρμογή του.
    Το πρόβλημα με τις προτάσεις που γίνονται είναι ότι οι νομοθέτες-εισηγητές δεν γνωρίζουν ΒΑΣΙΚΕΣ μεθόδους μηχανοργάνωσης και δεν περιλαμβάνουν τέτοιους μηχανισμούς και αφήνονται μόνο στο θεωρητικό κομμάτι. Με θεωρίες δεν λύνονται πραγματικά προβλήματα βασιζόμενοι μόνο στην ΥΠΟΘΕΣΗ, ότι επειδή ένας νόμος θα ψηφίζεται και θα ισχύει, πως οι πολίτες θα τον εφαρμόζουν κίολας.

    Πρέπει επιτέλους να γίνει αντιληπτό, ότι μέχρι τώρα οι νομοθέτες, βάζουν πολύ θεωρία, αλλά από πράξη δεν γνωρίζουν τίποτα. Ο νόμος για να είναι ολοκληρωμένος, πρέπει να περιλαμβάνει και συγκεκριμένο μηχανισμό καταστολής της όποιας παραβίασης του, με το να είναι αυτοελεγχόμενη η ισχύς του νόμου χωρίς ανθρώπινο παράγοντα για την επιβεβαίωση της ισχύος ή όχι. Και για να γίνει αυτό, σημαίνει ότι ο κάθε νόμος θα πρέπει να μην διέπεται από ανθρώπινη απόφαση όταν λειτουργεί. Άρα να είναι ηλεκτρονικά παρακολουθήσιμη ολόκληρο το οικοσύστημα το οποίο διέπεται απ το νόμο.

    Νόμοι που απλά βασίζονται στο θεωρητικό «ο φόβος φυλάει τα έρμα» ή απλά το φιλότιμο του πολίτη ότι δεν θα παρανομήσει, είναι ΑΧΡΗΣΤΟΙ.

    CWP