• Σχόλιο του χρήστη 'Παρατηρητής' | 21 Φεβρουαρίου 2010, 21:24

    Μερικές ακόμη προτάσεις που θα βοηθήσουν στην εξυγίανση της αγοράς καυσίμων συνολικά. 1. Εισπραξη του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στην πηγή. Τα καύσιμα στην χώρα παράγονται στα τρία διυλιστήρια. Συνεπώς αν στα διυλίστήρια κατά την πώληση στις εταιρείες διακίνησης εισπράτεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης το καύσιμο πλέον στην αγορά διακινείται φορολογημένο (ελεύθερο). 2. Παρακολούθηση των Εταιρειών Διακίνησης Η διακίνηση γίνεται στην χώρα από τις εταιρείες που έχουν άδεια τύπου Α΄. Είναι πιο εύκολο και λειτουργικό να εγκατασταθεί ένα σύστημα παρακολούθησης εισροών-εκροών σε πραγματικό χρόνο και να ελέγξει τις εταιρείες εμπορίας, δηλαδή όλες τις μικρές εγκαταστάσεις που υπάρχουν στην χώρα. Δεν είναι περισσότερες από 60-70 και βρίσκονται είτε περιμετρικά των διυλιστηρίων όπου η τροφοδοσία γίνεται με αγωγούς ή σε νησιά και απομακρυσμένες γεωγραφικές περιοχές όπου η τροφοδοσία γίνεται με δεξαμενόπλοιο. Η ηλεκτρονική παρακολούθηση είναι πιο απλή και πιο εύκολα εφαρμόσιμη αν γίνει σε 60-70 σημεία από 8500 πρατήρια. 3. Ηλεκτρονική διακίνηση παραστατικών σε όλη την αλυσίδα διακίνησης Τα διυλιστήρια και οι εταιρείες διακίνησης αποστέλλουν τα παραστάτικα διακίνησης καυσίμων και ηλεκτρονικά στην ΓΓΠΣ. 4. Φορολόγηση των Πρατηρίων βάσει εσόδων εξόδων. Σε ΟΛΑ τα πρατήρια εγκαθίσταται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ κονσόλα και συνδέεται ταμειακή μηχανή. Με την καθε πωληση καυσίμου εκδίδεται απόδειξη αυτόματα. Τα πρατήρια φορολογούνται και αποδίδουν ΦΠΑ κανονικά με έσοδα έξοδα. 5. Σταδιακή εφαρμογή συστήματος εισροών εκροών. Σταδιακή εφαρμογή του συστήματος εισροών εκροών βάσει χρονοδιαγράμματος και προτεραιοτήτας. Σε πρώτη φάση ως το τέλος του 2010 υποχρεωνονται να το εγκαταστησουν τα πρατήρια καυσίμων που κανουν τζίρο μεγαλύτερο από 2 εκατομμύρια Ευρώ. Σε δεύτερη φάση ως τα μέσα 2011 όλα τα πράτηρια που ξεπερνούν το 1 εκ. Ευρω. Σε τρίτη φάση όλα τα υπόλοιπα. 6. Αποφυγή νοθείας καυσίμων με επικίνδυνα χημικά. Τα χημικα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για νοθεία καυσίμων (τολουόλες, αλκοόλες, white spirit) παρακολουθούνται με σύστημα ανάλογο του πετρελαιου θέρμανσης. Επιβάλλεται ΕΦΚ στην πηγή (κατα την εισαγωγή) και επιστρέφεται μόνο στους νόμιμους χρήστες του χημικού (βιομηχανίες κλπ.). Με αυτό τον τρόπο εκλειπει το κίνητρο για την χρήση σαν συστατικό νοθείας. 7. Καυσιμα ναυτιλίας και εξαγωγής. Τα καύσιμα ναυτιλίας διακινούνται με μικρά δεξαμενόπλοια σλέπια. Στα καύσιμα αυτά δεν επιβάλλεται φόρος. Για την αποφυγή λαθρεμπορίου των καυσίμων αυτών στην εσωτερική αγορά προτείνεται η παρακολούθηση των δεξαμενοπλοίων με καθε πρόσφορο τεχνικό μέσο, ο έλεγχος από την ακτοφυλακή, και η εφαρμογή δρακόντειων ποινών σε περιπτωση σύλληψης(κατασχεση πλοιου - κατασχεση εμπλεκόμενων βυτιοφόρων, ποινές φυλάκισης, εξοντωτικά πρόστιμα, αφαίρεση αδείων χωρίς ανάκληση σε όλους τους εμπλεκόμενους). Ναυτιλιακά καυσιμα διακινουνται και με κοινά βυτιοφόρα. Πρός αποφυγή της λαθρεμπορικής διακίνησης προτείνεται - τα βυτιοφόρα που διακινούν ναυτιλιακά καυσιμα να μην επιτρέπεται να διακινουν και καύσιμα της εσωτερικής αγοράς. - Nα εφαρμοστεί ηλ. σύστημα παρακολούθησης θέσης (GPS) και ηλ. διακίνηση παραστατικών. Σε περίπτωση συλληψης λαθρεμπορίου να ισχύουν οι προαναφερθείσες δρακόντειες ποινές για όλους τους εμπλεκόμενους. Εχει παρατηρηθεί ότι γίνονται εικονικές εξαγωγές καυσίμου προς τις γειτονικές χώρες (στα βόρεια σύνορα) και οι αφορολόγητες ποσότητες αυτές να επιστρέφουν στην εσωτερική αγορά. Προτείνεται η αντιμετώπιση με τρόπο αντίστοιχο με τα ναυτιλιακά καύσιμα.