• Σχόλιο του χρήστη 'CWP' | 23 Φεβρουαρίου 2010, 18:35

    Nα προσθέσω κάτι ακόμα. Το μηχανάκι που θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν οι Ιατροί, το οποίο θα συνδέεται μέσω internet αλλά και με το PC του Γιατρού (όπως ο υποχρεωτικός εξοπλισμοός που διαθέτουν άλλοι επαγγελματίες) όταν θα τελειώνει το ραντεβού, θα τυπώνει ρολό περφορέ 3 κομμάτια. Στο κομμάτι Α θα γραφεί τη συνταγή ως αποδεικτικό στο φαρμακείο και για το αρχείο του ασθενούς. Ωστε να μπορεί με εξουσιοδότηςη αν πχ εάν άτομο υπερήλικο ή κατάκοιτο, δεν μπορεί να πάρει το φάρμακο, να το προσκομίζει συγγενικό-φιλικό πρόσωπο, χωρίς την κάρτα ασθενούς. το Β' απόκομμα του ίδιο περφορέ, θα είναι η ΑΠΟΔΕΙΞΗ των Ιατρικών υπηρεσιών που παρείχε οι Ιατρός στην ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ, γιατί γίνονται κομπίνες και με αυτό. Αυτό θα είναι πάλι για το αρχείο και για την εφορία. στο απόκομμα Γ' θα είναι το απόκομμα τησ συνολικής υπηρεσίας που θα είναι για το ασφαλιστικό ταμείο. Μην μπερδεύουμε το φάρμακο, με την ιατρκή υπηρεσία, είναι 2 διαφορετικά πράγματα. - Και τα 3 αποκόμματα θα είναι για λόγους ταυτοποίησης προσώπου (ασθενούς) Ιατρού, υπηρεσίας που παράσχει, φαρμάκου αν συνταγογραφήθικε, και αρχειοθέτησης, αποδεικτικού εγγράφου σε περίπτωση προβλήματος ακόμα και νομικής φύσεως. πχ του έγραψε Χ φάρμακο και είχε αλλεργικό σόκ με παρενέργειες γιατί δεν φαινόταν στο ιστορικό. - Και τα 3 αποκόμματα θα έχουν το ίδιο barcode, και αριθμό από το υπ. Υγείας. Θα είναι δηλαδή μοναδικά, και θα τυπώνονται επι τόπου, "τραβώντας" τον αριθμό και barcode όπως μιλάει ένα μηχανάκι σε προποτζίδικο, ή ένα μηχανάκι πιστωτικής με μια τράπεζα. - Το σύστημα τρίπτυχο, Υπολογιστής στο γραφείο του Ιατρού - πρόγραμμα συνταγογράφισης/αναφοράς περίθαλψης μέσω Internet - Μηχανάκι εκτύπωσης/επικοινωνίας με κρατικούς φορείς θα είναι ΕΝΙΑΙΑ ΛΥΣΗ και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ για ΟΛΟΥΣ τουσ Ιατρούς και φαρμακοποιούς. Απλά σε κάθε περίπτωση θα διαφοροποιούνται οι προσβάσεις σε ιατρικά δεδομένα, συνταγές, ιστορικό, αλλεργίες, παρενέργειες. - Το σύστημα θα πρέπει να πηγαίνει δενδρικά, πχ αν ο ασθενής έχει Χ πρόβλημα >> ΛΥΣΗ >> Φλεγμονή >> Για Βήχα >> Αντιβίωση >> Σιρόπι >> Χάπι >> Παρενέργιες/Αντενδείξεις, Εναλλακτικά φάρμακα, κλπ Να "κατεβαίνει" δηλαδή κάθετα και οριζόντια μέχρι να φτάνει στην καλύτερη δυνατή ιατροφαρμακευτική λύση-αγωγή. Οπότε με το που "χτυπάει" το σύστημα γιατί πχ ο ασθενής έχει ιστορικό με παρενέργειες, να προτείνει άλλο είδος δραστηκής ουσίας ή μάρκας φαρμάκου, κλπ - Το σύστημα μέσα από το μηχανάκι και το site, θα ενημερώνει: Kαρτέλα & ιστορικό ασθενούς γιατί μπορεί πχ να πάθει κάτι στο δρόμο, οπότε όταν έρθει το ΕΚΑΒ, να την/τον βρεί λιπόθυμο, οπότε με φορητή συσκευή ανάγνωσης της κάρτας, θα μπορεί να κάνει override και να δει τι πρόσφατο πρόβλημα είχε, ομάδα αίματος μην βάλουν λάθος αίμα, αλλεργίες, κλπ μέχρι τη διαμεταγωγή στο Νοσοκομείο/Κέντρο Υγείας - Θα ενημερώνει υπουργείο Υγείας, ώστε το Υπουργείο να συγκεντρώνει ανώνυμα στατιστικά για την εξαγωγή συμπερασμάτων και βελτίωση των υπηρεσιών, την βάση δεδομένων των φαρμάκων για να υπάρχει εικόνα του ΤΙ και ΠΟΣΑ, ΠΟΤΕ και ΠΟΥ διακινούνται ΠΟΙΑ φάρμακα ΠΟΙΩΝ εταιρειών, για να βγούν περαιτέρω συμπεράσματα και να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα, απάτες, ασυμφωνίες, κλπ - Θα ενημερώνει το ταμείο του ασφαλισμένου ή την ιδιωτική του ασφάλεια για αποζημίωση (για αυτό και χρειάζεται κρατικό API με πεδίο για Υγεία, για να μπορεί πχ μια ιδιωτική ασφαλιστική να τραβήξει στοιχεία που της επιτρέπονται) - Θα ενημερώνει άλλους φορείς που μπορεί να εμπλέκονται. πχ σε περίπτωση φυλακισμένων, δεν θα πρέπει να υπάρχει άλλη μέθοδος, απλά γιατί γίνεται η διαδικασία εντός σωφρονηστικού καταστήματος, ή σε περίπτωση πολιτών που εργάζονται στο Στρατό, κλπ, που μπορεί να πάνε σε στρατιωτικό νοσοκομείο. ΑΡΑ ΠΡΕΠΕΙ να είναι ενιαίο το σύστημα και όχι να έχει το κάθε κομμάτι της κοινωνίας διαφορετικές λύσεις για εσωτερική χρήση. Σε στρατό-ναυτικό-σώματα ασφαλείας δεν θα πρέπει να γίνεται εξαίρεση γιατί θα καταντήσουμε να έχουμε πάλι 100 διαφορετικές λύσεις νατί για μία. Πρέπει να γίνει ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΕ ΟΛΑ. Και για τους προσωρινά ευρισκόμενους στην Ελλάδα, αλλοδαπούς, τουρίστες, κλπ θα πρέπει να εκδίδεται όπως σε άλλες χώρες, ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ τέτοια κάρτα που να παρέχει ένα υποσύνολο αυτών των υπηρεσιών για το δίαστημα παραμονής τους στη χώρα, και να εκδίδεται στα αεροδρόμια και τις άλλες (έπισημες) εισόδους της χώρας. πχ υπάρχει νομικό κενό σε περίπτωση ατυχήματος με αμάξι με τουρίστες και Έλληνες. Αν φταίνε οι ξένοι, πως αποζημιώνεται για τυχόν συνταγογράφηση που προκλήθηκε από άτομο ασφαλισμένο σε άλλη χώρα. Θα υπάρχει απαίτηση αποζημίωσης και πόσο καιρό θα παίρνει? υπάρχουν πολλά τέτοια ζητήματα και γκρίζες ζώνες και για αυτό πρέπει να ληφθούν υπ όψην. Δεν είναι απλά θέμα τα βάλαμε όλα σε ένα σύστημα και το λύσαμε. Πρέπει να δούμε και τους οριζόντιους και κάθετους συσχετισμούς. Το απολύτων απαραίτητο για αρχή είναι να συμφωνηθεί η υποδομή που θα επιτρέπει αναβάθμιση και επέκταση στο μέλλον. Μην πέσουμε πάλι στην λούμπα να φτιάχνουμε κλειστές εφαρμογές και λύσεις που αποβαίνουν δυσκίνητες με το που ανακαλύψουμε ότι χρειάζονται προσθήκες/αλλαγές. Διαμαντής Σπετσιώτης Web / IT Consultant