• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΕΡΓΙΟΣ' | 27 Φεβρουαρίου 2010, 17:24

    Ο Παύλος προφανώς θέλει πει ότι πρέπει να υποφέρει εμφανώς μια επαγγελματική ομάδα για να γίνεται πιστευτή! Αυτό που δεν είπε είναι αν είδε βενζινοπώλη να μη δουλεύει 15 ώρες τη μέρα και απλά να εισπράττει όπως κάθε οικονομημένος, με πακτωλό κερδών, επιχειρηματίας. Ανεξήγητο. Η Μαρία Φ δεν γνωρίζει γιατί οι βενζινοπώλες δεν εκδίδουν αποδείξεις στη βενζίνη. Και δεν ξέρει ότι εκδίδουν άνετα στα πετρέλαια. Απλά το υπουργείο Οικονομικών δεν εκδίδει σχετική διάταξη για να είναι νόμιμη η έκδοση και να μη διπλοφορολογηθούν. Το ερώτημα σωστά το απευθύνει στο υπουργείο Οικονομικών. Γιατί κάποιοι νομίζουν ότι τα πρόστιμα και οι κυρώσεις για λαθρεμπόριο και γενικά για παραβάσεις πρατηρίων είναι ανύπαρκτες; Υπάρχον πολλά επαγγέλματα που για υποτιθέμενη κλοπή ενός χιλιοστού δηλαδή από την ανοχή 5%ο (πέντε τοις χιλίοις) στο 6%ο να επιβάλλεται 30.000 ευρώ πρόστιμο; Γνωρίζου τη νομοθεσία κυρώσεων; Διαβάζω πρόχειρα στην ιστοσελίδα: http://www.ypan.gr/flash_fuel/kafsima/PROSTIMA.htm και βλέπω για μικροπαραβάσεις απίστευτες κυρώσεις, π.χ. «Υπέρβαση σε θείο 14,3%» (δηλαδή 1,4 μονάδες!) πρόστιμο 63.000 ευρώ! Καμία παράβαση δεν τιμωρείται κάτω από 30.000! Επί πλέον σήμερα μετά την εξίσωση όλων των παραβάσεων μικρών και μεγάλων για λαθρεμπόριο, το ένα ακάλυπτο λίτρο χαρακτηρίζεται κακουργηματική παράβαση λαθρεμπορίου και πας για κακούργημα!. Που να φτάσουν οι ποινές δηλαδή; Μη ψάχνετε στις ποινές, στην εφαρμογή να ψάξετε. Και όχι στους φτωχοπρόδρομους με 1%ο παράβαση να μπαίνουν εξοντωτικά πρόστιμα 30.000 ευρώ αλλά εκεί που γίνεται η πραγματική παράβαση. Για πραγματικούς λαθρεμπόρους έχουμε σπάνια καταδίκες ακόμη και σε ισόβια όπως για τρεις στη Θεσ/νίκη τον Ιανουάριο του 2004. Και πάλι όμως το πρόβλημα δεν λύθηκε. Και δεν λύθηκε γιατί οι διεφθαρμένοι μηχανισμοί προστατεύουν τους μεγάλους λαθρεμπόρους από κακοτοπιές εκτός και αν παραβούν τον νόμο της συνενοχής και της σιωπής. Ορισμένοι καταναλωτές έχουν την εντύπωση ότι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εισροών – εκροών όγκου καυσίμων, είναι ένας νόμος που επιβάλλεται στους βενζινοπώλες με πρωτοβουλία του κράτους για ν α τους συλλάβει. Το αντίθετο έχει συμβεί. Μετά από διαμάχη 6-7 ετών, οι βενζινοπώλες κατάφεραν να επιβάλουν στο κράτος να αποδεχτεί τα συστήματα. Το κράτος μιλούσε πάντα για ταμειακές μηχανές ποτέ για συστήματα. Ακόμη και στον τελευταίο νόμο, το αρχικό σχέδιο του κ. Χατζηδάκη πρόβλεπε μόνο ταμειακές μηχανές. Μετά από δημόσια αντιπαράθεση δέχτηκε να «υπάρχει» και το ολοκληρωμένο σύστημα σαν συμπλήρωμα «για να μη φωνάζουν οι βενζινοπώλες» αλλά στο τέλος μετά από πιέσεις και του κ. Μπέζα δέχτηκε τη σημερινή διατύπωση του νόμου που του αφαίρεσε τη δυνατότητα να βάλει αυτός ταμειακές μηχανές. Στην ουσία οι βενζινοπώλες ζήτησαν να υπάρξει ένα σύστημα προστασίας των νόμιμων βενζινοπωλών (διεθνώς εφαρμοσμένο και αναγνωρισμένο) από τις ελλειμματικές παραδόσεις, τους λαθρέμπορους και τις αυθαιρεσίες των ελεγκτικών οργάνων στη μέτρηση των εισροών και εκροών (αποθήκη). Από μια τέτοια περίπτωση υπέρβασης της αποθήκης από διαφορά θερμοκρασίας επιβλήθηκε πρόστιμο 35.000 ευρώ για 10 λίτρα διαφορά στον έλεγχο! Το σύστημα μπαίνει ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟΥ που είναι μεγάλο στη χώρα μας. Το σύστημα δεν αφορά τις ταμειακές μηχανές που κάποιοι αναφέρουν γιατί οι λαθρέμποροι δεν είναι αφελείς να κτυπάνε το λαθρεμπορικό καύσιμο στη ταμειακή! Δεν αφορά ακόμη ούτε την εφορία αφού τα καύσιμα προφορολογούνται κατά την αγορά και έτσι, είτε ο βενζινοπώλης εκδώσει απόδειξη είτε όχι, τον ίδιο ακριβώς φόρο θα πληρώσει. Προς τι λοιπόν να μη κόβει απόδειξη και προς τι η λοιδορία κάποιων ότι αν δεν κόψει απόδειξη κλέβει; Το νέο σύστημα για να είναι αποτελεσματικό πρέπει να έχει έγκριση τύπου και να σφραγίζεται ηλεκτρονικά στο σύνολο του και τα αποτελέσματά του να αναγνωρίζονται έναντι των άλλων μέτρων και σταθμών και των παραστατικών, δηλαδή των μέτρων κα τιμολογίων του βυτιοφόρου και των διυλιστηρίων. Διαφορετικά δεν έχει καμιά αξία. Ωστόσο μια τέτοια αναγνώριση συμπαρασύρει και την αναγκαστική εγκατάσταση ίδιων συμβατών συστημάτων στα βυτιοφόρα, τις αποθήκες των εταιρειών και στα διυλιστήρια. Έτσι το σύστημα ελέγχου θα καθετοποιηθεί και σε κανένα σημείο δεν θα μπορεί να υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση για να αλλοιώνεται η ποσότητα που διακινείται. Τα συστήματα αυτά θα πρέπει να είναι συμβατά και συνδεόμενα μεταξύ τους και κάθε διακίνηση θα καταγράφεται αντίστοιχα σε όλο το σύστημα ώστε να μηδενίζεται οποιοδήποτε διαφορά. Το αποτέλεσμα θα είναι να μη μπορεί ούτε σταγόνα να διακινείται εκτός ελέγχου. Για τη πάταξη του λαθρεμπορίου το σύστημα επίσης πρέπει να γίνει συμβατό και με άλλα ηλεκτρονικά μέσα νέας τεχνολογίας όπως η επακριβής καταγραφή της διαδρομής των φορτίων και η μεταβολές τους με αυτόματες ενημερώσεις ενός αυτοματοποιημένου κέντρου ελέγχου που δεν θα επιτρέπει παρεκκλίσεις από τα ηλεκτρονικώς υποβαλλόμενα δρομολόγια. Στο σύστημα αυτό πρέπει να υπαχθεί και το ναυτιλιακό πετρέλαιο (σλέπια) το οποίο αποτελεί πληγή κατά του νόμιμου εμπορίου. Για το πετρέλαιο θέρμανσης το σύστημα ΗΦΑΙΣΤΟΣ θα πρέπει να ενεργεί σωστούς ελέγχους. Θεωρητικά κανένας δεν μπορεί να πάρει ποσότητες για άλλη χρήση αλλά όταν δεν γίνεται διασταύρωση στοιχείων και έλεγχος είναι φυσικό να το μετατρέπουν οι καταναλωτές αγρότες σε πετρέλαιο κίνησης. Φυσικά δίπλα σε αυτούς και άλλοι παραβάτες. Η πάταξη του λαθρεμπορίου ήταν πάντα ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ, αυτό έλλειπε και όχι τα τεχνικά μέσα. Επίσης είναι θέμα εκκαθάρισης του κρατικού μηχανισμού από επίορκους που συναλλάσσονται και δεν εφαρμόζουν το νόμο όταν διαπιστώνουν παραβάσεις. Όσο καλό και να είναι ένα τεχνικό και νομικό σύστημα, όταν υπάρχει «ελάττωμα» στους ανθρώπους δεν μπορεί ποτέ να αποδώσει. Σήμερα που τα τεχνικά μέσα «φωνάζουν» για το πόσο εύκολη είναι η πάταξή του λαθρεμπορίου, η πολιτική ηγεσία οφείλει να δείξει ότι ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ. Γιατί το λαθρεμπόριο δεν μπορεί να ξεκινάει και να τελειώσει σε κάποιο βενζινάδικο. Οι πηγές από τις οποίες εξέρχονται τεράστιες ποσότητες καυσίμων και οι εκατοντάδες παράνομες και ανεξέλεγκτες δεξαμενές και βυτιοφόρα που το διανέμουν, αλλά μένουν στο απυρόβλητο, πότε θα ελεγχθούν;