• Σχόλιο του χρήστη 'Γιώργος' | 3 Μαρτίου 2010, 23:32

    Σωστό βήμα η τοποθέτηση συστηματος εισρροων-εκρροών μαζί με όλα τα παρελκόμενα του, (εκδοση νομιμων αποδειξεων λιανικής, αυτοματοποιήση πρατηρίου κ.ά.) καθώς διευκολύνει πολύ την λειτουργία ενός μεσαίου/ μεγάλου πρατηρίου. Η τοποθέτηση του αυτή καθεαυτή παρόλα αυτά δεν θεωρώ πως αφορά τους καταναλωτές, τους κομίζει κάποιο όφελος, ή τους διασφαλίζει την ποιότητα των συναλλαγών τους, τουλάχιστον άμεσα. Η αυτοματοποίηση/online-οποίηση των πάντων είναι μια ρομαντική ιδέα, καθώς εξυπηρετεί σαν ενδιάμεσος που κάμπτει τη δυσπιστία ανθρώπου σε άνθρωπο (βενζινοπώλη - καταναλωτή). Η δυσπιστία του καταναλωτή είναι αντιστρόφως ανάλογη με τα χρήματα που έχει στην τσέπη του, ως εκ τούτου, σήμερα χρειάζεται μια "απόδειξη τίμιας συναλλαγής", που ένα κλειστό σύστημα εισρροών-εκρροών προσφέρει με αξιοπιστία. Στην εφαρμογή του συστήματος τώρα. Αμφιβάλλω ότι θα προσφέρει όφελος σε ένα μικρό πρατήριο των 2-3 προϊόντων. ΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΘΕΙ ο πρατηριούχος αυτός να επενδύσει σε τέτοιο σύστημα, είναι βέβαιο ότι δεν θα κάνει απόσβεση. Επίσης είναι βέβαιο ότι η εταιρία του θα προσφερθεί να τον "βοηθήσει" στην επένδυση ίσως με κάποιο νέο συμβόλαιο, με αναπροσαρμογή βεβαίως των τιμών που θα αγοράζει και θα πουλάει το πρατήριο. Αυτό είναι μεγάλο θέμα και ο βασικός λόγος που παρατηρούνται απίστευτες διαφορές στις τιμές από πρατήριο σε πρατήριο. Ίσως να πρέπει να εξεταστεί σύμφωνα με την άδεια του πρατηρίου και τη χωρητικότητα των δεξαμενών του, αν θα πρέπει να εφαρμοστεί το σύστημα εισρροών-εκρροών ή όχι, ώστε οι πολύ μικροί πρατηριούχοι να μην υποθηκεύσουν μια πενταετία ή επταετία εργασίας, μόνο για να κάνουν απόσβεση σε ένα τέτοιο σύστημα. Αν γίνει μια τέτοια εξίσωση όλων των πρατηρίων, μεταπωλητών, εταιριών εμπορίας θερμανσης, πολύ φοβάμαι ότι η πίεση των εταιριών προς τους μικρότερους του κλάδου με υψηλές τιμές, θα αποτελέσει ελατήριο για τους υπόλοιπους να πωλούν και αυτοί αναίτια πιο ακριβά. Ήδη βρισκόμαστε στο 1.5 ευρω ανα λίτρο, δεν νομίζω ότι χρειάζεται τέτοια εξέλιξη. Γι' αυτό θα παρακαλούσα να σχεδιαστεί προσεκτικά η εφαρμογή του μέτρου με μία ενδεχόμενη επιδότηση (απο ΕΣΠΑ;) Μου δίνεται η εντύπωση ότι το όλο εγχείρημα είναι άσχετο με τη λαθρεμπορία. Ίσως πιο διαφανής οργάνωση της διαδρομής διυλιστήριο/εταιρία-πρατήριο-πελάτης. Αυτό είναι καλό και καλοδεχούμενο, αλλά η λαθρεμπορία είναι έξω από αυτό το σύστημα. Αφού γίνεται η αρχή με την απόφαση για τοποθέτηση τέτοιου συστήματος, μήπως η νομοθεσία να κάνει και το ένα βήμα παραπάνω και να προβλέψει τις μέλλουσες δυνατότητες; Αυτόματοι πωλητές; Λειτουργία πρατηρίου χωρίς επίβλεψη (unattended self-service); Και όλα αυτά με τι άδειες; πυρασφάλειες; εγγύτητα σε δημόσιους χώρους; Το θέμα είναι λίγο πιο πονηρό απ' ότι φαίνεται, παρ' όλα σαν αρχή το μέτρο είναι καλό. Το μεγάλο πρόβλημα στην αγορά καυσίμου είναι οι τιμές. Στην ουσία το προϊόν δεν έχει τιμή. Δύο πρατήρια ίδιας εταιρίας, στην ίδια πόλη, στον ίδιο δρόμο, αν παραγγείλουν την ίδια μέρα, ίση ποσότητα από το ίδιο προϊόν, θα αγοράσουν σε διαφορετικές τιμές. Αυτό είναι απαράδεκτο, και η μεγαλύτερη πληγή κατ' εμέ. Χίλιες φορές πλαφόν, τέτοιο χάος δεν θα γινόταν. Όταν υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές, χάνεται το μέτρο σύγκρισης, οι καταναλωτές μεταλλάσσονται σε τιμολάγνους και δηλητηριάζεται η αγορά. Γνωρίζω ανθρώπους που μπαίνουν στο πρώτο φθηνότερο πρατήριο που μπορούν να βρουν και πρώτα ρωτούν αν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης παραστατικού και μετά αγοράζουν καύσιμα, τα οποία ούτε τους ενδιαφέρει αν είναι σωστά σε ποιότητα ή ποσότητα. Έχουμε φτάσει στο σημείο που η απόδειξη συναλλαγής είναι σημαντικότερη από τη συναλλαγή αυτή καθεαυτή. Αυτό είναι άρρωστο. Συγγνώμη για το μέγεθος του post, δεν χρειάζεται να το δημοσιεύσετε, απλά ΑΝ τα διαβάζετε όλα, πάντα μια γνώμη παραπάνω δεν βλάπτει;-)