• Σχόλιο του χρήστη 'ΙΩΑΝΝΗΣ' | 4 Μαρτίου 2010, 23:03

    Καλησπέρα , Νομίζω ότι τα πράγματα είναι πολύ απλά. Για να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο νομίζω απαιτούνται τα παρακάτω: -Το σύστημα θα πρέπει καταρχήν να έχει λογισμικό ανοικτού κώδικα (OSS). Αυτό είναι το πιο σημαντικό διότι δεν θα υπάρχει καμία δέσμευση, το λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί από διαφορετικές υπηρεσίες, από απεριόριστους χρήστες με δυνατότητες τροποποίησης και προσαρμογής. Η μη υποχρέωση αδειοδότησης για κάθε χρήστη θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στο δημόσιο τομέα. Επίσης, πέραν της εξοικονόμησης χρημάτων από την προμήθεια, συντήρηση και αναβάθμιση του λογισμικού στο δημόσιο τομέα, οικονομικό όφελος θα προσέφερε και το άνοιγμα της αγοράς λογισμικού σε μικρότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λογισμικό ανοικτού κώδικα και ανοικτών προτύπων. -Υπάρχουν ήδη έτοιμα ηλεκτρονικά συστήματα συνταγογράφησης στο εξωτερικό, τα οποία δεν κοστίζουν καθόλου , είναι δοκιμασμένα και επιτυχημένα. -Επίσης, έχουν ελάχιστο κόστος συντήρησης σε σχέση με αυτό που θα απαιτηθεί για ένα καινούργιο, τουλάχιστον 30 φορές. Το ΕΣΗΔΠ ξεκίνησε το 2003 σαν διαγωνισμός και μέχρι σήμερα δεν ολοκληρώθηκε!!! Θα κόστιζε 15.000.000€ και 2.000.000 € ετησίως για συντήρηση. Οι προδιαγραφές του όμως ήταν του 2001! Άρα δεν χρειαζόμαστε ένα νέο ΕΣΗΔΠ ή μια νέα ηλεκτρονική συνταγογράφηση αλλά μια υπάρχουσα, απλή πλατφόρμα, χωρίς έξοδα συντήρησης και δοκιμασμένη σε άλλες χώρες. Θα πρέπει οι υγειονομικές περιφέρειες να παραμείνουν ως έχουν για πολλούς και ουσιαστικούς λόγους. Οι τρεις τελευταίες αλλαγές που έγιναν από ΠΕΣΥ σε ΔΥΠΕ και από ΔΥΠΕ σε ΥΠΕ απλά προκάλεσε μια αναστάτωση λειτουργική και τα πληροφοριακά συστήματα (ΠΣ) που αναγκαιούσαν αγοράστηκαν τουλάχιστον τρεις φορές, δεν λειτούργησαν ουσιαστικά ποτέ, οι υπάλληλοι αρνούνται να τα χρησιμοποιήσουν και πολλά άλλα δεινά και τέλος για όλα αυτά που δεν λειτουργούν πληρώσαμε δισεκατομμύρια ευρώ (€) για την αγορά τους και συνεχίζουμε να πληρώνουμε δεκάδες εκατομμύρια για τη συντήρηση τους. Αρκεί μόνο μια επίσκεψη στα νοσοκομεία για να το διαπιστώσει κανείς. Επίσης, δεν είναι κατανοητό γιατί ενώ η υποβολή προτάσεων για τον καλύτερο σχεδιασμό και υλοποίηση του έργου δεν είναι προκήρυξη διαγωνισμού και δεν συνεπάγεται την ανάληψη οποιασδήποτε νομικής δέσμευσης ή υποχρέωσης εκ μέρους της ΓΓΕ , δικαίωμα συμμετοχής για πρόταση έχουν μόνο οι εταιρείες. Εάν ένας πολίτης ή ειδικός του χώρου θέλει να το υλοποιήσει δωρεάν, απαγορεύεται; Ποιος έγραψε τις «προδιαγραφές» για τις εταιρείες; Τι χρειάζονται; Για να κάνεις πρόταση χρειάζεται το πελατολόγιο σου ή η γνώση σου. Πελατολόγιο σημαίνει πελατειακή σχέση; Αρκετές προτάσεις παρουσιάστηκαν στον περιορισμένο αυτό χώρο οι οποίες ήταν αξιολογότατες και από ανθρώπους με βαθιά γνώση του φαρμάκου και των νοσοκομείων. Αλήθεια πόσες εταιρείες τον ξέρουν πραγματικά; Τέλος, απευθύνω έκκληση στις κυρίες Υπουργούς Οικονομίας και Υγείας να ξαναδούν το θέμα των γενοσήμων και του κόστους αυτών. Σε όλη την Ευρώπη απλά είμαστε οι ακριβότεροι. Στον κόσμο σχεδόν οι τέταρτοι ακριβότεροι. Οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ τα τελευταία χρόνια αναφέρουν ότι κάνουμε τη λιγότερη συνταγογράφηση αυτών (περίπου 10 –12 %) με τις ακριβές τιμές (80% των πρωτοτύπων). Σε άλλες χώρες είναι από 10% - 40%!! Αν λοιπόν κυρίες Υπουργοί μειωθούν οι τιμές τους κατά 30% τουλάχιστον και η ετήσια δαπάνη για φάρμακα είναι 2,7 δις € όπως αναφέρετε, τότε η ετήσια ωφέλεια είναι 8,10Μ€ τουλάχιστον. Γιατί λοιπόν βάζετε κατώτερη τιμή το 70% του τρόπου υπολογισμού τους; Σε τι ωφελεί τα δημοσιονομικά της χώρας; Η πίστη όλων των Ελλήνων είναι ότι θα θέλατε μια πραγματική εξοικονόμηση πόρων στο χώρο των φαρμάκων χωρίς καμία απολύτως περικοπή τους για τους ασθενείς. Καλή σας επιτυχία.