• Σχόλιο του χρήστη 'Χαραλαμπος Καραμπελας' | 8 Μαρτίου 2010, 16:52

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ Σήμερα, η απώλεια δημοσίων εσόδων από πλαστές συνταγές λόγω της εκτεταμένης και συστηματικής υπέρ-συνταγογράφησης, αποτελεί ένα από τα πλέον σοβαρότερα προβλήματα που ταλανίζουν τη Χώρα μας. Η «αιμορραγία» των δαπανών συνταγογράφησης αποτελεί πραγματική «πληγή» για ολόκληρη την Ελληνική κοινωνία, καθώς επιτείνει τις κοινωνικές ανισότητες, μειώνει την ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής οικονομίας και προκαλεί σοβαρές αναπτυξιακές στρεβλώσεις. Με βάση τη σημερινή πρακτική για την αντιμετώπιση της υπέρ-στιγμιογράφησης και των πλαστών συνταγών οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Δημοσίου στηρίζονται σε απολογιστικούς δειγματοληπτικούς ελέγχους και σάρωση ήδη εκτελεσμένων –και τσαλακωμένων δυσανάγνωστων- συνταγών. Αυτή η πρακτική αποδεικνύεται διαχρονικά περιορισμένης αποτελεσματικότητας στην αντιμετώπιση του φαινομένου και σε κάθε περίπτωση αφορά ένα μέρος των συνταγών και δεν αντιμετωπίζουν το σύνολο των συνταγών ΚΑΙ ιατρικών πράξεων (παραπεμπτικών, βοηθημάτων, εξετάσεων, κτλ). Η αντιμετώπιση της υπέρ-συνταγογράφησης και των πλαστών συνταγών σήμερα μπορεί να γίνει αποτελεσματικότερη μόνο με τη χρήση σύγχρονων εργαλείων τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών προς την κατεύθυνση της ηλεκτρονικής καταγραφής και διασταύρωσης των «κινήσεων» όλων των συνταγών σε συνθήκες «πραγματικού χρόνου». Έτσι, προτείνουμε την υπηρεσία i-Med για την καταγραφή των όλων «κινήσεων» των συνταγών (ΕΚΔΟΣΗ-ΘΕΩΡΗΣΗ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ) στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης και άμεσα εφαρμόσιμης τεχνολογικής λύσης . Γνωρίζουμε όλοι ότι η φαρμακευτική δαπάνη «ξεκινάει» από την έκδοση και όχι από εκτέλεση της συνταγής. Έτσι, η υπηρεσία i-Med βασίζεται στην ηλεκτρονική καταγραφή, διασταύρωση και πιστοποίηση της αυθεντικότητας όλων των συνταγών, με πλήρη ιχνηλάτισή τους από την στιγμή της έκδοσής τους μέχρι το τελευταίο στάδιο πληρωμής από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς ! Για την επίτευξη άμεσης ωφελιμότητας με τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα για το Δημόσιο, η υπηρεσία που προτείνεται μπορεί να ενταχθεί άμεσα στο ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς ταυτόχρονα να επηρεάζει καθόλου τις διαδικασίες έκδοσης-θεώρησης και εκτέλεσης των συνταγών. Σε τελικό στάδιο, με την ενεργοποίηση της υπηρεσίας καταγραφής της υποχρέωσης απόδοσης φπα, την ενσωμάτωσή της στις ήδη υπάρχουσες υποδομές πληροφορικής των Υπουργείων Οικονομικών, Εργασίας και Υγείας και με την εισαγωγή ενός συστήματος διοικητικής πληροφόρησης, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Δημοσίου θα μπορούν στοχευμένα να εντοπίζουν «αποκλίνουσες συμπεριφορές-τιμές», θα εκμηδενιστούν οι πλαστές συνταγές, καθώς επίσης θα αποτραπούν οι γνωστές απάτες τύπου «υπέρ-συνταγογράφησης» σε «δήθεν ασθενείς», από «δήθεν γιατρούς» και «δήθεν» φαρμακοποιούς.. Παράλληλα η υπηρεσία προσφέρει την δυνατότητα αξιοποίησης των δεδομένων συνταγογράφησης που αποθηκεύονται ηλεκτρονικά και για φορολογικούς λόγους (πχ θα μπορεί να διασταυρωθεί η συνταγογράφηση κάθε γιατρού σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματα, κτλ). Θεωρείται σημαντικό ότι ένα σύστημα ηλεκτρονικής καταγραφής και διασταύρωσης των κινήσεων των συνταγών για να είναι αποτελεσματικό και άμεσα εφαρμόσιμο πρέπει να συγκεντρώνει τα πέντε παρακάτω μοναδικά χαρακτηριστικά: 1. πρέπει να εξασφαλίζεται η λειτουργία του συστήματος σε πανελλαδικό επίπεδο με το χαμηλότερο δυνατό κόστος για το δημόσιο και τους χρήστες (γιατροί, νοσοκομεία, κέντρα υγείας, φαρμακεία, ασφαλιστικά ταμεία, ασφαλισμένοι) με κάλυψη μέχρι και του τελευταίου χωριού στην πιο απόμακρη γωνιά της Ελλάδας. 2. πρέπει να εξασφαλίζεται η ενσωμάτωση του συνολου των εκδιδόμενων-διακινούμενων συνταγών ανά την επικράτεια ακόμη και όσων εκδίδοντα χειρόγραφα. 3. πρέπει να εξασφαλίζεται με απόλυτα ασφαλή τρόπο η ροή δεδομένων από ολα τα σημεία έκδοσης των συνταγών στα κεντρικά συστήματα του δημοσίου προς περαιτέρω επεξεργασία και διασταύρωση με τις υπάρχουσες βάσεις δεδομένων (taxis, ΙΚΑ, ΕΟΦ. κτλ). 4. τα κανάλια μεταφοράς της πληροφορίας πρέπει να διαθέτουν αποδεδειγμενα εγγυημένη χωρητικότητα για να ανταπεξέλθουν σε σημαντικό όγκο ημερήσιων συναλλαγών και να επιτρέπουν την μετάδοση των δεδομένων σε συνθήκες πραγματικού χρόνου 24 x 7, χωρίς να ταλαιπωρούν τους χρήστες στα peaks (πχ taxis και περιοδικές φπα). 5. η υπηρεσία πρέπει να διασφαλίζει τα ασφαλιστικά ταμεία από τις πλαστές συνταγές, 6. η υπηρεσία πρέπει να διασφαλίζει απόλυτα τους ασφαλισμένους το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην υγεία και ιδιωτικότητα (προσωπικά δεδομένα). με την παραπάνω πρόταση θέλουμε και εμείς από την πλευράς μας να συμβάλλουμε στην τόνωση του περί δικαίου αισθήματος του πολίτη, η οποία οδηγεί τελικά στην η εγκαθίδρυση μίας κοινωνίας ίσων ευκαιριών και ανάλογων υποχρεώσεων.