• Σχόλιο του χρήστη 'Στεργιος ΚΑΙΔΑΣ' | 17 Μαρτίου 2010, 15:35

    Το προβλημα Ειναι γνωστο το προβλημα των υπερβολικων εξοδων για τα φάρμακα & το υγεινομικο υλικο , η δαπάνη των οποίων τα τελευταία 4 ετη αυξήθηκε κατά 50%. Είναι χαρακτηρηστικό ότι απο τα 5 δις € που χρωστάει στις εταιρείες το Δημόσιο ,το 95% προέρχεται απο τις φαρμακευτικές εταιρείες και των αναλωσίμων Υγειονομικού υλικού. Η λύση 1.Ηλεκτρονική συνταγογράφηση , για την οποία στην παρούσα διαβούλευση υπάρχουν προτάσεις, οι περισσότερες σε θεωρητικό επιπεδο που βοηθούν στο ένα σκέλος του προβλήματος: της παρακολούθησης και ελέγχου της συνταγογράφησης απο τους γιατρούς εως τους ασθενείς 2.Στην προκειμένη η πρόταση της εταιρείας Meditrust ( Cardinal Health) είναι η μοναδική που εστιάζει στην διαχείριση και έλεγχο των φαρμάκων αλλά και του Υγειονομικού υλικού εντός του Νοσοκομείου.Με τον τρόπο αυτό καταγράφεται και ταυτόχρονα ελέγχεται η παραγγελία σε επίπεδο ατομικής δόσης για κάθε ασθενή με ασφάλεια εφόσον παράλληλα φιλτράρονται οι συνταγές για χορήγηση φαρμάκων για συνεργιστικές παρενέργειες, αλλεργίες συνδυάζοντας την οικονομία με την ασφάλεια των ασθενών. Και απο την περιγραφή του συστήματος στην ανοικτή διακυβέρνηση όσο και την παρουσίαση του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης/αποθήκευσης/ διανομής στη ΔΕΠΑΝΟΜ παρουσία του Ε.Ο.Φ., έχει αποδειχθεί η ευεργετική εξοικονόμηση πόρων σε διεθνές επίπεδο. Χαρακτηριστικά σε Νοσοκομείο της Φινλανδίας επετεύχθη οικονομία 35%. Αναφέρουμε ενδεικτικά το ετήσιο κόστος φαρμακευτικών/ υγεινομικών για το Γ. Κρατικό είναι 35 εκ €. Εαν κάνουμε τους σχετικούς υπολογισμούς η αναμενόμενη χρήση τέτοιων συστημάτων θα βοηθήσει στην εξοικονόμιση τεράστιων πόρων για το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Μπορούμε να περιμένουμε ακόμα για την εφαρμογή του συνδυασμύ των 2 αυτών εφικτών λύσεων που έχουν αποδεδειγμένα επιτύχει διεθνώς ;