• Σχόλιο του χρήστη 'Βλάσης Μανθογιάννης' | 30 Μαρτίου 2010, 12:31

    Σχολιασμός των επιμέρους ερωτήσεων -1- Ενέργειες προτεραιότητας με στόχο την αναθέρμανση της Οικονομίας Έχει λεχθεί κατά κόρον ότι κορμός της οικονομίας είναι οι μικρές (έως 50 άτομα) και πολύ μικρές (έως 10 άτομα) επιχειρήσεις. Όλα αυτά τα χρόνια δεν δόθηκε όμως έμφαση στην ενίσχυση αυτών των επιχειρήσεων. Τώρα είναι επιτακτική η ανάγκη να γίνουν στοχευμένες δράσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας αυτών των επιχειρήσεων σε τομείς όπως: Η συνεργασία των επιχειρήσεων για την επαύξηση της προστιθέμενης αξίας (επιχειρηματικά cluster) Η δευκόλυνση της προσέγγισης των αγορών μέσω της δημιουργίας κοινών ψηφιακών καναλιών προβολής και προώθησης ομοειδών προϊόντων. -2- Κατηγορίες αποδεκτών Μεταπρατικές επιχειρήσεις αγροτικών προϊόντων. Η Ελλάδα δεν είναι μια χώρα που μπορεί να βασιστεί στην ποσότητα αλλά στην ποιότητα των προϊόντων. Έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ποιοτική μεταποίηση ποιοτικών προϊόντων, που απευθύνονται σε συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού. Αυτό όταν έγινε στο παρελθόν στέφθηκε με επιτυχία (πχ σπαράγγια στο Έβρο, σαλιγκάρια στην Κρήτη) Τουριστικές επιχειρήσεις. Η βαριά μας βιομηχανία έχει αρχίσει έχει αρχίσει να ρετάρει. Χρειάζεται επαναπροσδιορισμός του τουριστικού προϊόντος σε συνάρτηση φυσικά με την ζήτηση όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στις σημαντικές αγορές του τουριστικού μας προϊόντος στην Ευρώπη και τον Κόσμο. Και εδώ έμφαση πρέπει να δοθεί στα cluster τουριστικών επιχειρήσεων που είναι συμπληρωματικές μεταξύ τους. Βιοτεχνίες σχετικές με την ένδυση, την διακόσμηση και άλλες δραστηριότητες που έχουν καλλιτεχνικό χαρακτήρα. Σαν λαός ξέρουμε πολύ πριν το ανακαλύψουν οι άλλοι το “Κάλλος” και αυτό αποτελεί ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Επιχειρηματικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την Ελληνική Ευστροφία. Είναι γεγονός ότι ο ελεύθερος τρόπος ζωής διαμορφώνει και ελεύθερο τρόπο σκέψης και αν το πρώτο αποτελεί πρόβλημα σήμερα, το δεύτερο είναι επίσης ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (πχ εταιρείες μελετών, εταιρείες παραγωγής λογισμικού κ.λ.π.) -4- Λόγοι χαμηλής ανταποδοτικότητα/ αποτελεσματικότητα των πόρων στα πλαίσια παλαιότερων παρεμβάσεων. Βασικοί λόγοι ήταν η ασάφεια των παρεμβάσεων και η απουσία στόχευσης. Επίσης λόγος αποτυχίας αποτέλεσε η τοποθέτηση του “πήχη” πολύ ψηλά που είχε σαν αποτέλεσμα να μην καταφέρνουμε το άλμα, να απογοητευόμαστε και να μηδενίζουμε το όποιο αποτέλεσμα. -6- κατηγορίες παρεμβάσεων για μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων Εκείνες οι παρεμβάσεις που θα μας μάθουν ή θα μας υποχρεώσουν να δουλεύουμε ομαδικά (team players) και με στοχοπροσήλωση. -7- Δράσεις για την ενίσχυση των ελληνικών επιχειρήσεων ΤΠΕ. Όλες οι δράσεις που τις βοηθούν να προσανατολισθούν και να τοποθετηθούν στην αγορά όπως Καθετοποίηση, εξειδίκευση, στόχευση στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, προσέγγιση αγορών με νόημα (δεν πουλάς άμμο στους Βεδουΐνους, παγάκια στους Εσκιμώους και προγραμματιστές στους Βουλγάρους)