• Σχόλιο του χρήστη 'Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος' | 15 Απριλίου 2010, 10:23

    Α. Σχετικά με τον Κύριο Άξονα ενίσχυσης των επιχειρήσεων για χρήση ΤΠΕ που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα νέων και υφιστάμενων επιχειρήσεων ο ΣΕΒΕ προτείνει την Εξατομικευμένη υποστήριξη επιχειρήσεων έντασης κεφαλαίου και τεχνολογίας για την δημιουργία επιχειρησιακών σχεδίων ανάπτυξης τεχνολογιών υποδομής και υποστήριξης των εσωτερικών τους διαδικασιών με τη χρήση ΤΠΕ. Οι επιχειρήσεις θα αναλύονται πλήρως και σε λεπτομέρεια και ένα επιχειρηματικό πλάνο θα δημιουργείται για κάθε μία από αυτές, με τη βοήθεια των συλλογικών τους φορέων. Απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι η εφαρμογή του Επιχειρηματικού Πλάνου τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια. 1. Σχετικά με την προτεραιότητα "σταδιακή μετάβαση από την προμήθεια εξοπλισμού και λογισμικού, στην αγορά υπηρεσιών", ο ΣΕΒΕ προτείνει τις παρακάτω δράσεις: 1.2. Χρηματοδότηση αγοράς υπηρεσιών Δημιουργίας και διαχείρισης ηλεκτρονικών καταστημάτων με προηγμένες λειτουργίες αναζήτησης που εκμεταλλεύονται τις αναλυτικές βάσεις δεδομένων οι οποίες προσφέρονται από τους Συλλογικούς φορείς και interactive web sites μέσω Internet. 1.3. Σύνδεση των διαδικασιών B2C με τις εσωτερικές επιχειρηματικές και διοικητικές διαδικασίες μέσω Internet, για τη μείωση του κόστους και την καλύτερη ολοκλήρωση της εταιρικής λειτουργίας. - Διασύνδεση των εσωτερικών οικονομικών και διοικητικών διαδικασιών με τις εξωτερικές διαδικασίες παραγγελιοδοσίας. - Υιοθέτηση και εγκατάσταση προηγμένων συστημάτων εξυπηρέτησης πελατών (εντοπισμός παραγγελιών, διασφάλιση απορρήτου, πιστοποιητικά κλπ) 1.4. Βελτίωση/ αναβάθμιση websites και ηλεκτρονικών καταστημάτων σε διαδραστικούς (interactive) δικτυακούς τόπους για την δημιουργία και παραγγελία των προϊόντων. - Δημιουργία DIY (do-it-yourself, "κάν' το μόνος σου") On line shops σε υφιστάμενες ή νέες επιχειρήσεις. Να καταστεί δυνατή η προσφορά μιας υπηρεσίας που θα είναι ταχύτερη, οικονομικότερη, θα ελαχιστοποιεί τα λάθη και θα ικανοποιεί στο μέγιστο βαθμό τους πελάτες της επιχείρησης. 2. Αναφορικά με την προτεραιότητα "Ειδικές δράσεις που θα δρουν συμπληρωματικά/ ενισχυτικά ως προς συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και νέες υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης" ο ΣΕΒΕ προτείνει τις παρακάτω δράσεις ενταγμένες σε ένα πλαίσιο (δέσμη) ενεργειών που αφορούν σε εκπαίδευση: 2.1. Δημιουργία Online βάσης δεδομένων με κατάλληλα εκπαιδευμένα στελέχη και ειδικoύς για την υποστήριξη των ΜΜΕ στις διαδικασίες διεθνοποίησής τους. Στόχος είναι η αντιμετώπιση του προβλήματος έλλειψης ανθρώπων εκπαιδευμένων να συμβουλεύουν τις ΜΜΕ γύρω από τα θέματα πρόσβασης στις διεθνείς αγορές. 2.2. Δημιουργία online ομάδων εργασίας με συμμετοχή επιχειρήσεων του ίδιου κλάδου, όπου θα ανταλλάσσονται πληροφορίες και εμπειρίες από την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων, καθώς και τρόποι αντιμετώπισης των δυσκολιών και των εμποδίων που παρουσιάστηκαν. 2.3. Δημιουργία δικτύων συνεργασίας ομοειδών κλάδων (πχ όπως το LinkedIn) με διαβάθμιση των συμμετεχόντων ανάλογα με την εξαγωγική τους δραστηριότητα και την εμπειρία τους από τις εξαγωγές. 2.4. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προώθησης εξαγωγών και διεθνοποίησης ΜΜΕ: Αφορά σε ΜΜΕ, οι οποίες έχουν τις δυνατότητες και τις ικανότητες να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους μέσω της καινοτομίας και της διεθνοποίησης. Βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με το εργαλείο Αυτοαξιολόγησης εξαγωγικής δυναμικότητας των επιχειρήσεων. Αφού μια επιχείρηση διαπιστώσει ότι είναι σε θέση να εξάγει με επιτυχία (σύμφωνα με το εργαλείο online αυτοαξιολόγησης), μπορεί να συνεχίσει με το σχεδιασμό των επιχειρησιακών, εξαγωγικών και τεχνολογικών αναπτυξιακών της πλάνων. Εδώ μπορεί να προσφέρεται χρηματοδότηση των τεχνολογικών πλάνων ανάπτυξης μιας επιχείρησης, εφόσον έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης και εφόσον το πλάνο ανάπτυξης είναι βασισμένο στα αποτελέσματα αυτής. 3. Αναφορικά με την προτεραιότητα "Δημιουργία κουλτούρας εξωστρέφειας, με την ενίσχυση της ανάπτυξης εργαλείων για την ανάδειξη και προβολή των ελληνικών επιχειρήσεων και προϊόντων μέσα από το διαδίκτυο" ο ΣΕΒΕ προτείνει τις παρακάτω δράσεις: 3.1. Συμπράξεις συλλογικών φορέων για την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων υποστήριξης εξαγωγικής δραστηριότητας ΜΜΕ (πχ αυτοαξιολόγηση εξαγωγικής δυναμικότητας, αυτοαξιολόγηση επιπέδου καινοτομικότητας, αξιολόγηση χρηματοδοτικής ικανότητας και δυναμικότητας κλπ). 3.2. Ανάπτυξη Ηλεκτρονικού εργαλείου προσομοίωσης στρατηγικών επιλογών επιχειρήσεων. Στο εργαλείο αυτό θα μπορούν να συμπληρώνονται, από κάθε επιχείρηση, στοιχεία για διαφορετικούς παράγοντες/ δείκτες με σκοπό τη σύγκριση της υπάρχουσας κατάστασης σε διάφορες χώρες. Επίσης, θα συμπληρώνονται και θα ενημερώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα (πχ κάθε χρόνο) από το διαχειριστή του εργαλείου (συλλογικό φορέα), στοιχεία σχετικά με επιλεγμένες χώρες του εξωτερικού (πολιτικοοικονομικά στοιχεία, δημογραφικά, οικονομικοί δείκτες κλπ). Κατά τη χρήση του εργαλείου, ο χρήστης – επιχειρηματίας θα μπορεί να έχει στη διάθεσή του μια γκάμα επιλογών με σκοπό την προσομοίωση των στρατηγικών επιλογών για την επιχείρησή του (π.χ. τι αποτέλεσμα θα φέρει σε διάφορους δείκτες της επιχείρησης η μετοίκηση της σε μια από τις επιλεγμένες χώρες;). Το εργαλείο μπορεί να αναπτυχθεί για την προσομοίωση διαφόρων στρατηγικών επιλογών/ διλημμάτων των επιχειρηματιών και για κάθε μία από αυτές να παρέχονται από το εργαλείο δραστηριότητες βελτίωσης, ανάλογα με τους τομείς που υστερεί η επιχείρηση (πχ στην περίπτωση που η εταιρεία επιλέξει να μην μετοικήσει, τι δραστηριότητες βελτίωσης υπάρχουν για τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών;). Επίσης το εργαλείο θα παρέχει η δυνατότητα να προσομοιάζει τις επιπτώσεις αυτών των δραστηριοτήτων στα έσοδα της εταιρείας. 3.3. Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και δημιουργία επιχειρηματικών εξαγωγικών πλάνων με τη χρήση ηλεκτρονικού online εργαλείου. Το συγκεκριμένο εργαλείο θα βασίζεται στη μεθοδολογία «8 βήματα για να εξάγω», θα αντλεί αποτελέσματα από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης εξαγωγικής δυναμικότητας και θα προχωράει στη δημιουργία ενός αρχικού επιχειρηματικού σχεδίου βήμα – βήμα, απευθύνοντας ερωτήσεις στον χρήστη και κατευθύνοντάς τον με βάση ένα δέντρο σχέσης αιτίου – αιτιατού (cause – effect diagram). Έτσι κάθε επόμενο βήμα στη διαδικασία ολοκλήρωσης του αρχικού επιχειρηματικού πλάνου θα βασίζεται στις απαντήσεις και τα στοιχεία που ο χρήστης παρείχε στα προηγούμενα βήματα, σε γενικά στοιχεία για την επιχείρηση καθώς και σε , πληροφορίες που θα βρίσκονται ενσωματωμένες στο πρόγραμμα σχετικές με τον κλάδο, την αγορά στόχο, τα προϊόντα, τα κανάλια διανομής κλπ. 4. Αναφορικά με την προτεραιότητα "Προώθηση και διαφήμιση της προστιθέμενης αξίας επιχειρήσεων της χώρας μέσω πολλαπλών ψηφιακών καναλιών", ο ΣΕΒΕ προτείνει την προβολή των προτύπων για ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα μέσω του διαδικτύου, με στόχο τη διεθνή αναγνώρισή τους και τη διευκόλυνση της πρόσβασής των προϊόντων αυτών σε αγορές που απαιτούν δικά τους ξεχωριστά πρότυπα, διαφορετικά από αυτά της Ε.Ε. (όπως πχ η Ρωσία). Με τον τρόπο αυτό εξοικονομείται χρόνος και κόστος για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις όταν προτίθενται να εξάγουν τα προϊόντα/ υπηρεσίες τους στις εν λόγω αγορές. 5. Τέλος αναφορικά με την προτεραιότητα "Ανάδειξη τοπικών αναγκών και ενίσχυσης της Περιφερειακής επιχειρηματικότητας, από τον πρωτογενή τομέα μέχρι και το τριτογενή" ο ΣΕΒΕ προτείνει τις παρακάτω δράσεις: 5.1. Συμπράξεις οργανισμών (δημοσίων και ιδιωτικών ή ιδιωτικών) για τη δημιουργία πληροφοριακών περιφερειακών κέντρων στο διαδίκτυο, εντασσόμενα σε ένα ενιαίο σύστημα περιφερειακών Online Κέντρων Εξυπηρέτησης Επιχειρήσεων, διαχειριζόμενων και ελεγχόμενων κεντρικά, τα οποία θα παρέχουν πληροφορίες σχετικές με τη διεθνοποίηση και την εξαγωγική δραστηριότητα των εταιριών. Στόχος είναι η άμεση και το δυνατόν συντομότερη ενημέρωση των επιχειρηματιών σχετικά με οποιαδήποτε πληροφορία αφορά σε διαδικαστικά θέματα εξαγωγών. Πρόκειται για τη δημιουργία one-stop-shop ηλεκτρονικών κέντρων, που ενσωματώνουν πληροφορίες από κρατικούς φορείς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς, συνδέσμους, επιμελητήρια, συμβούλους ΟΕΥ κλπ και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών από πολύ απλές, μέχρι πληροφορίες που απαιτούν σύνθετη αναζήτηση. 5.2. Ταυτόχρονα, δημιουργία συμπράξεων οργανισμών (δημοσίων και ιδιωτικών ή ιδιωτικών) για τη δημιουργία πληροφοριακών κέντρων στο διαδίκτυο, όπου θα παρέχονται πληροφορίες για την ύπαρξη και λειτουργία ήδη υφιστάμενων υπηρεσιών και εργαλείων που υποστηρίζουν την διεθνοποίηση των ΜΜΕ. Ο στόχος είναι η βελτίωση της γνώσης των επιχειρηματιών για τη διαθεσιμότητα υπηρεσιών και χρηματοδοτικών εργαλείων σε όλη την Ευρώπη. που μπορούν να υποστηρίξουν την προσπάθεια διεθνοποίησης μιας επιχείρησης. 5.3. Χρηματοδότηση συμπράξεων επιχειρήσεων και ΟΤΑ/ φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης για την ανάπτυξη καινοτόμων διαδικασιών εξυπηρέτησης επιχειρήσεων. Β. Σχετικά με τον Κύριο Άξονα Ενίσχυσης του κλάδου των ΤΠΕ ο ΣΕΒΕ προτείνει την Χρηματοδότηση επιχειρήσεων ΤΠΕ για τη συνεργασία με ξένες επιχειρήσεις – πελάτες, με σκοπό την ανάπτυξη από κοινού νέων καινοτόμων προϊόντων, υπηρεσιών και διαδικασιών. Ο στόχος αυτής της δράσης είναι να προωθήσει και να ενισχύσει την ικανότητα των ελληνικών ΜΜΕ – προμηθευτών να διεξάγουν έρευνα αγοράς για την ανάπτυξη νέων και καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών σε στενή συνεργασία με ένα απαιτητικό πελάτη. Με τον τρόπο αυτό οι ξένες επιχειρήσεις – πελάτες λαμβάνουν ένα προϊόν / υπηρεσία η οποία είναι απολύτως προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις τους ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις αναπτύσσουν το δίκτυο πελατών τους, αποκτούν ικανοποιημένους πελάτες και συμβάλλουν στην δημιουργία θετικής εικόνας για τα ελληνικά προϊόντα/ υπηρεσίες ΤΠΕ.