• Σχόλιο του χρήστη 'Καταναλωτίψ' | 28 Ιουλίου 2010, 14:56

    Δ2. Εντοπίζετε νέες ισχυρές τάσεις στις συνήθειες του καταναλωτικού κοινού που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες και στις οποίες οι επιχειρήσεις λιανικής θα πρέπει να ανταποκριθούν γρήγορα, με νέα τεχνολογικά μέσα; Ποιες είναι αυτές; Φυσικά τα ηλεκτρονικά καταστήματα προϊόντων λιανικής δεν είναι απλώς μια νέα τάση αλλά από αυτά προκύπτουν πλέον αξιοσημείωτοι τζίροι για τις επιχειρήσεις ελληνικές και ξένες. Το θέμα που νομίζω ότι αξίζει να προσεχτεί είναι ότι μια υπηρεσία e-shop δεν είναι αρκετή για να προσφέρει επιτυχία στις πωλήσεις της επιχείρησης. Οι αγοραστές εύκολα στο διαδίκτυο κάνουν αναζήτηση προϊόντων και τιμών αλλά επίσης ανταλλάσσουν κριτικές και σχόλια για την ποιότητα των προϊόντων (reviews). Νομίζω ότι προσθήκη eshop για μία μικρής επιχείρηση που για παράδειγμα πουλάει καλλυντικά ή συμπληρωματικά διατροφής ή τεχνολογικά gadgets δεν θα προσφέρει πολλά στην ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης, καθώς ο καταναλωτής δε θα έχει λόγους να δείξει εμπιστοσύνη στα προϊόντα της. Σκεφτείτε αν θα αγοράζατε από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα ένα ρολόι για καταδύσεις (gadget) χωρίς να έχετε διαβάσει κάποια κριτική για αυτό καθώς και τα ανταγωνιστικά του προϊόντα. Βασικά αυτό που θέλω να πω είναι η γνώμη μου ότι για λόγους καλύτερου ανταγωνισμού και για λόγους μεγαλύτερης προσέλκυσης καταναλωτών (ευχρηστία στην αναζήτηση και αίσθηση εμπιστοσύνης για τα προϊόντα), σωστότερο θα ήταν να χρηματοδοτηθούν σωματεία ή ενώσεις επιχειρήσεων για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων με τη δυνατότητα σχολιασμού των προϊόντων (σε ένα πρότυπο του e-bay) παρά πολλές μικρές επιχειρήσεις να δημιουργούν ξεχωριστά ηλεκτρονικά μαγαζιά, που όμως και τον καταναλωτή δεν προσελκύουν και επίσης δεν υπάρχει η δυνατότητα άμεσης σύγκρισης τιμών και ποιότητας των ανταγωνιστικών προϊόντων. Η πρόταση μου είναι διαφορετική από αυτή που επεξεργάζεται το υπουργείο ως προς τη χρηματοδότηση ηλεκτρονικών καταστημάτων λιανεμπορίου αλλά το καλό είναι να είναι όλες οι προτάσεις προς σκέψη.