• Σχόλιο του χρήστη 'Μανώλης Νικολαίδης' | 10 Αυγούστου 2010, 12:36

    Στον προηγούμενο Νόμο 3299/2004 υπήρχε σαφής αναφορά για την «Ενίσχυση Επενδυτικών Σχεδίων Παροχής Υπηρεσιών εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας». Αναφέρομαι συγκεκριμένα στο Άρθρο 1, παρ. δ, περ. viii του Ν.3299/2004, στον οποίο η ΚΥΑ με Πρωτ. 4355 ΕΦΑ (ΦΕΚ 428 /Β/ 4.4.2005) όριζε τα επιμέρους κριτήρια και τις προδιαγραφές αλλά και προϋποθέσεις αξιολόγησης και βαθμολόγησής τους. Επειδή το συγκεκριμένο πεδίο είναι πολύ σημαντικό αφού υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις με τις ακόλουθες ιδιαιτερότητες: - Λειτουργούν ως αυτόνομες Μονάδες Έρευνας και Ανάπτυξης (Research and Development (R&D) Units) με παραγωγικές δραστηριότητες που βασίζονται στις απαιτήσεις εταιρειών – πελατών του εξωτερικού σε συστήματα τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής (Β2Β με αμιγώς εξαγωγικό προσανατολισμό) ή άλλους τομείς προηγμένων τεχνολογιών. - Παράγουν ενδιάμεσα και όχι τελικά προϊόντα (κατά παραγγελία οίκων εξωτερικού) που παραδίδονται π.χ. στη μορφή πακέτων λογισμικού) συμβάλλοντας στην δημιουργία προϊόντων τα οποία λαμβάνουν τελική μορφή από την εταιρεία-πελάτη σε χώρα του εξωτερικού - Τα οικονομικά αποτελέσματα δεν αποτιμώνται στην βάση επίτευξης λειτουργικών κερδών, αλλά στην βάση διεύρυνσης της απασχόλησης και της παραγόμενης υπηρεσίας (αύξηση των παραγγελιών, πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και κάλυψη του αντιστοίχου κόστους απασχόλησης). - Απασχολούν μεγάλο αριθμό επιστημόνων τηλεπικοινωνιών σε τομείς προηγμένων τεχνολογιών, - Λειτουργούν υπό την διαρκή απειλή της υποκατάστασης των δραστηριοτήτων τους από τις άμεσα ανταγωνιστικές μονάδες των αγορών της Ινδίας, της Πολωνίας, κ.ά. - Θα μπορούσαν να προσκαλέσουν μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για την ανάπτυξη προϊόντων ή υποπροϊόντων και υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής, με αντίστοιχη αύξηση της απασχόλησης, εάν εκμεταλλευόντουσαν μέρος των επενδυτικών κινήτρων που ισχύουν στην χώρα μας για συμβατικές επενδύσεις του δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα. - Ο τομέας που αφορά την προηγμένη έρευνα και ανάπτυξη αποτελεί κατ’ εξοχήν τομέα εντάσεως εργασίας και ως εκ τούτου τα κίνητρα για την περαιτέρω ανάπτυξή του πρέπει να βασίζονται στην ενίσχυση της εξειδικευμένης απασχόλησης, σε σχέση με την επένδυση σε κεφαλαιουχικό εξοπλισμό, η οποία συνάδει με τις συμβατικές επενδύσεις. Για όλους αυτούς τους λόγους οι οποίοι είναι βάσιμοι και μη εξαντλητικοί (θα μπορούσα αν ζητηθεί να παρέχω περισσότερη εξειδίκευση), ερωτάσθε για την συμπερίληψη αυτής της κατηγορίας επενδυτικών σχεδίων στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο και εάν ναι, τότε προτείνουμε τις ακόλουθες αλλαγές: - Να περιληφθεί ο όρος της παραγωγής ενδιάμεσων ή τελικών προϊόντων για τις επιχειρήσεις που παράγουν προϊόντα εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας - Ως εμπορεύσιμο αποτέλεσμα (βάσει της ΚΥΑ Πρωτ. 4355 ΕΦΑ (ΦΕΚ 428 /Β/ 4.4.2005) να χαρακτηρίζεται και η παραγωγή ενδιάμεσων προϊόντων λογισμικού, τα οποία εξάγονται και συμπεριλαμβάνονται στα τελικά προϊόντα τα οποία πωλούνται διεθνώς, - Να συμπεριληφθεί στα κριτήρια καθορισμού των προϊόντων εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας, ο τομέας της ανάπτυξης και διάθεση προηγμένων προϊόντων (ενδιάμεσων ή τελικών) ή/ και υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιακών δικτύων. Οι προτάσεις μας είναι ουσιαστικές, εξειδικευμένες σε ότι αφορά ένα σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων που λειτουργούν στην Ελλάδα ως 100% εξαγωγικού χαρακτήρα, απασχολώντας εξειδικευμένο προσωπικό υψηλού επιπέδου και – κυρίως – αντιμετωπίζουν άμεσα τον ανταγωνισμό από ανταγωνιστικές χώρες με χαμηλότερο κόστος παραγωγής, ως εντάσεως εργασίας. Οι επενδύσεις στον τομέα αυτό αναφέρονται ως εκ τούτου σε πρόσληψη επιστημόνων και δεν αφορούν κεφαλαιουχικές επενδύσεις (στο μεγαλύτερο μέρος τους). Περαιτέρω κίνητρα στις επιχειρήσεις αυτές (ιδίως για κίνητρα στο απασχολούμενο προσωπικό), νομίζουμε ότι θα μεταβάλλουν σταδιακά την Ελληνική οικονομία σε ένταση γνώσης και εξειδίκευσης, αυξάνοντας την παραγόμενη υπεραξία, τόσο για τους νέους επιστήμονες, όσο και για την χώρα στο σύνολό της. Ευχαριστώ