• Σχόλιο του χρήστη 'Γλαράκης Δημήτριος' | 22 Αυγούστου 2010, 21:25

    Ένα από τα αδύνατα σημεία του Ν3299/2004 ήταν η έλλειψη δικλείδων προστασίας του επενδυτή έναντι της αναξιοπιστίας των κρατικών φορέων στην εφαρμογή των χρονοδιαγραμμάτων.(π.χ. ο προηγούμενος νόμος προέβλεπε αποφάσεις εντός 2 μηνών αλλά ποτέ δεν ανταποκρίθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες στις υποχρεώσεις τους έναντι του νόμου και φυσικά ποτέ κανείς δεν λογοδότησε για τις αποκίσεις αυτές). Εάν λοιπόν πράγματι ο σημερινός νόμος θέλει να καινοτομήσει ανακτώντας την χαμένη αξιοπιστία του κράτους, πρέπει να συμπεριλάβει σαφείς διατάξεις που θα εξασφαλίζουν τον επενδυτή με αυτόματες διαδικασίες. Προτάσεις: 1. Σε περίπτωση μη έκδοσης της απόφασης έγκρισης ή μη από τον αρμόδιο φορέα εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος(των 2 μηνών)η αίτηση να θεωρείται αυτοδίκαια ως εγκεκριμένη με τα στοιχεία που είχε υποβληθεί. 2.Από την ημερομηνία υποβολής αιτήματος ελέγχου για το 50% ή το 100% της υλοποίησης της επένδυσης και σε διάστημα το πολύ 2 μηνών αν δεν έχει υλοποιηθεί ο έλεγχος να δύναται ο φορέας με το ηλεκτρονικό πρωτόκολλο που έχει στα χέρια του να παραλβμάνει από την τράπεζα της Ελλάδος επιταγή με το αιτούμενο ποσό μέχρι η αρμόδια υπηρεσία να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες ελέγχου. 3.Επίσης εντός το πολύ 2 μηνών από την ημερομηνία ελέγχου της υλοποίησης της επένδυσης να έχει δικαίωμα ο φορέας να παραλαμβάνει επιταγή από τράπεζα της Ελλάδος με το ποσό που του αναλογεί ανεξαρτήτως του χρόνου έκδοσης των όποιων αποφάσεων περιφερειαρχών ή υπουργών, εφόσον δεν υπάρχουν ελλείψεις στα προβλεπόμενα δικαιολογητικά. 4.Στα πλαίσια της διαφάνειας,δημοσιοποίηση στην ιστοσελίδα του υπουργείου όλων των εγκεκριμέων έργων πανελλαδικά με το συνολικό ύψος επένδυσης, τις ημερομηνίες υποβολής, έγκρισης, αιτήματος ελέγχου, επιτόπιου ελέγχου από την επιτροπή, εκταμίευσης δόσεων, ολοκλήρωσης. Έτσι ο κάθε φορέας θα μπορεί να παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου του χρονικά σε σχέση με τα άλλα έργα και δεν θα μπορεί να υπάρξει "προσπέραση" από επιτήδειους.