• Tο Επιμελητήριο Εύβοιας συμμετέχοντας σε μια διαβούλευση για τις βασικές αρχές του Νομοσχεδίου για τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο έχει να παρατηρήσει τα εξής : Γενικές παρατηρήσεις 1. Ο Αναπτυξιακός Νόμος θα πρέπει κατ΄ αρχήν να προωθεί την ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ παραγωγικών τομέων και κλάδων, ώστε να αποφεύγεται η υπέρμετρη εξάρτηση των τοπικών οικονομιών από ένα παραγωγικό τομέα η κλάδο. 2. Η προκήρυξη ανά εξάμηνο καθυστερεί τους σοβαρούς και έτοιμους επενδυτές. Η αξιολόγηση από ιδιώτες συνεπάγεται και αυτή καθυστέρηση, μέχρις ότου προκηρυχθεί το έργο τους και διαμορφωθεί ένα μητρώο, ενώ δεν είναι απαλλαγμένη από προβλήματα μεροληψίας. Θα είχε όμως νόημα, εάν μέσω αυτής, μπορούσε να επιτευχθεί χρόνος αξιολόγησης πραγματικά σύντομος (πχ ένας μήνας). 3. Η ηλεκτρονική υποβολή για τις ΜΜΕ είναι μια ριψοκίνδυνη διαδικασία εάν συνεπάγεται, όπως προβλέπεται, αυτόματη απόρριψη των ελλιπών φορέων. Δεδομένου, ότι δεν υφίσταται δημόσιος φορέας, που να προσφέρει άμεσες υπηρεσίες στις ΜΜΕ, θα πρέπει τα πρώτα χρόνια να προβλεφθεί δυνατότητα των ΜΜΕ να προσφεύγουν σε δημόσιο φορέα-σύμβουλο και δη στα τοπικά επιμελητήρια, προκειμένου να λάβουν τεχνική βοήθεια, ώστε να μην γίνονται θύματα της ενδεχόμενης κακής επιλογής συμβούλων. Αυτό ασφαλώς προϋποθέτει ενίσχυση των Επιμελητηρίων στο ύψος του κόστους μιας τέτοιας υπηρεσίας, πχ μέσω των ΠΕΠ. 4. Να επιταχυνθεί η διαδικασία έκδοσης των ΚΥΑ που απαιτούνται για την λειτουργία του νέου Νόμου. Ειδικότερα : Στον ναυπηγικό και ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα. Στον τομέα της αλιείας και της υδατοκαλλιέργειας. Στον τομέα της γεωργίας, όπως τα «γεωργικά προϊόντα». Στον τομέα των μεταφορών ή και σε άλλους τομείς, που διέπονται από ειδικούς κανόνες (logistics, εμπορευματικά κέντρα, κλπ) . 5. Το Σχέδιο Νόμου επιτρέπει κατ΄ εξαίρεση την εκχώρηση του ποσού της επιχορήγησης σε τράπεζες έναντι παροχής ισόποσου δανείου. Σε αυτήν την περίπτωση, η καταβολή της επιχορήγησης γίνεται απευθείας στην τράπεζα με την οποία έχει συναφθεί η δανειακή σύμβαση. Θα αποτελούσε σημαντικό δείγμα αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης, αν ο νόμος προβλέψει σαφή χρόνο καταβολής των ποσών της επιχορήγησης μετά την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της νέας επένδυσης. Μετά την εκπνοή αυτής της προθεσμίας, οι τόκοι με τους οποίους χρεώνεται το τραπεζικό δάνειο θα πρέπει να βαρύνουν τον Ειδικό Λογαριασμό του Αναπτυξιακού Νόμου (ΕΛΑΝ), η σύσταση του οποίου θεωρείται σημαντική πρωτοβουλία προς την ορθή κατεύθυνση. Με αυτόν τον τρόπο θα αρθεί ένα σημαντικό αντικίνητρο, καθώς οι επενδυτές μέχρι σήμερα σπάνια γνώριζαν πότε θα τους καταβληθούν τα βεβαιωθέντα ποσά των επιχορηγήσεων.