• Σχόλιο του χρήστη 'Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος' | 23 Αυγούστου 2010, 15:22

    Άρθρο 5 (Περιεχόμενο επενδυτικών σχεδίων – Ενισχυόμενες και μη ενισχυόμενες δαπάνες) - 5.1.α: Θα πρέπει να ενταχθούν και οι ακόλουθες δραστηριότητες: α) ανάπτυξη νέων αγορών από ήδη εξαγωγική επιχείρηση β) ξεκίνημα εξαγωγικής δραστηριότητας από υφιστάμενη επιχείρηση - 5.2.β.: Στις άυλες δαπάνες θα πρέπει να προστεθούν και δαπάνες στήριξης της εξωστρέφειας στις οποίες περιλαμβάνονται δαπάνες προώθησης-προβολής και ενίσχυσης υποδομών για την εξωστρέφεια της επιχείρησης. Η ένταξη των εν λόγω ενισχυόμενων δαπανών μπορεί να γίνει με βάση τις προδιαγραφές που θα υιοθετηθούν για Ολοκληρωμένα Επιχειρηματικά Σχέδια, στα οποία θα περιλαμβάνονται κυρίως άυλες επενδύσεις για την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων, με έμφαση σε δραστηριότητες σχεδιασμού και διάθεσης προϊόντων. Ιδιαίτερα μάλιστα ενδιαφέρουσα για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις θα είναι η στήριξη, μέσω του αναπτυξιακού νόμου, ολοκληρωμένων προγραμμάτων marketing στο πλαίσιο των οποίων θα επιχορηγούνται δαπάνες για σχεδιασμό, έρευνα και ανάπτυξη, πιστοποίηση, προώθηση, κ.λ.π. προϊόντων ώστε να γίνουν ελκυστικά και να αποκτούν ανταγωνιστικότητα που θα τους επιτρέπει τη διείσδυσή τους στις ξένες αγορές. H παρακάτω ενδεικτική κατηγοριοποίηση αποτυπώνει την ανάγκη παροχής ενισχύσεων της εξωστρέφειας σε επίπεδο πέρα από τις αμιγώς παραγωγικές υποδομές μίας επιχείρησης: Ενισχυόμενες Δαπάνες Παραγωγής-Σχεδιασμού: • Επενδύσεις για καινοτομικές μεθόδους οργάνωσης της παραγωγής - αυτοματοποίηση παραγωγικής διαδικασίας (μελέτες, κ.λ.π.) • Ενίσχυση της ποιότητας και προσαρμογή προδιαγραφών για προϊόντα προς εξαγωγή (π.χ. συσκευασία) • Τυποποίηση - Πιστοποίηση προϊόντων σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα - Απόκτηση και διατήρηση σημάτων συμμόρφωσης • Χρησιμοποίηση εξωτερικών εξειδικευμένων εργαστηρίων για δοκιμές προϊόντων • Έρευνα και Ανάπτυξη από εξειδικευμένους οργανισμούς για τη δυνατότητα υλοποίησης νέων ιδεών για προϊόντα (concept testing) • Αγορά δικαιωμάτων / τεχνογνωσίας / licensing • Ευρωπαϊκή και διεθνή κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών και βιoμηχανικών σχεδίων (Εuropean Patent Office, WIPO, κ.λ.π.) • Σχεδιασμός και ανάπτυξη νέων προϊόντων και ανασχεδιασμός υφιστάμενων προϊόντων Ενισχυόμενες Δαπάνες Διάθεσης: • Επιχειρησιακά Σχέδια τοποθέτησης προϊόντων στο εξωτερικό – εκπόνηση εξαγωγικού marketing plan για τη διεξοδική διερεύνηση των τρόπων διείσδυσης σε αγορές/προώθησης των προϊόντων στις αγορές – στόχους - ανάπτυξη Εξαγωγικού Πλάνου Ανάπτυξης • Δευτερογενής-Πρωτογενής Έρευνα ξένης αγοράς • Διερεύνηση καναλιών διανομής - πελατολογίου, αναζήτηση/αγορά πληροφοριών για πιθανούς συνεργάτες, εισαγωγείς, χονδρεμπόρους, διανομείς στις αγορές στόχους • Ενίσχυση υποδομών πώλησης στο εξωτερικό (δίκτυα πωλήσεων, μόνιμα εκθετήρια, αποθηκευτικοί χώροι, κλπ) • Ενίσχυση προγράμματος προώθησης-προβολής • Συμμετοχή (ομαδική και ατομική) σε εμπορικές εκθέσεις και εκδηλώσεις προκαθορισμένων επιχειρηματικών συναντήσεων (Partenariat), για τη συλλογή πληροφοριών αναφορικά με τον ανταγωνισμό, τις τάσεις που επικρατούν για το προϊόν («ευγενή βιομηχανική κατασκοπεία»), με κάλυψη όλων των σχετικών δαπανών (ενοικίαση-διαμόρφωση περιπτέρου και λοιπού εξοπλισμού, μεταφορά και ασφάλιση εκθεμάτων, μετακίνηση, διαμονή, διατροφή προσωπικού, διερμηνεία, καταχώρηση σε εκθεσιακούς καταλόγους, διαφημιστική προβολή σε τοπικά ΜΜΕ ευρείας κυκλοφορίας, θέασης και ακρόασης, επιθετική προσέγγιση επιχειρηματιών, φορέων, Αρχών, διαμορφωτών γνώμης, οργάνωση ενημερωτικών σεμιναρίων, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, οργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων, προβολή ντοκιμαντέρ για τη χώρα και το προϊόν με χρήση τεχνολογιών εικονικής πραγματικής και 3D, επισκέψεις σε πρότυπες βιομηχανίες και εμπορικά κέντρα, οργάνωση γευσιγνωστικών και πολιτιστικών δρώμενων • Υλικά προώθησης- προβολής (ξενόγλωσσο διαφημιστικό υλικό, κ.λ.π.) • Ηλεκτρονικές μέθοδοι προώθησης-προβολής (π.χ. δημιουργία διαδικτυακού τόπου της εταιρείας στο διαδίκτυο, στην κινητή τηλεφωνία, κ.λ.π.) Ενισχυόμενες Δαπάνες Γενικής Φύσης: • Μελέτες εξαγωγικής ετοιμότητας: διεξαγωγή έρευνας - μελέτης σχετικά με τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναμίες της επιχείρησης, τα παραγόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, τις δραστηριότητες marketing, την οργάνωση και τη διοίκηση, τις παραγωγικές δυνατότητες, την χρηματο-οικονομική ευχέρεια, τις δυνατότητες έρευνας αγορών και το κυριότερο, τη δέσμευση χρόνου και πόρων για μια συστηματική εξαγωγική ανάπτυξη. Η έρευνα θα πρέπει να εντοπίσει και να συνδυάσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε επιχείρησης με τα κενά και τις ανάγκες των αγορών που επιλέγονται. Θέματα όπως σήματα συμμόρφωσης, απαιτήσεις σχετικά με συσκευασία/ετικέτες και εμφάνιση των προϊόντων, αποτελούν επίσης αντικείμενο διερεύνησης (έρευνας αγοράς και πλάνου διείσδυσης σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού). • Δαπάνες εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης προσωπικού στην Ελλάδα και το εξωτερικό και μέσω e-learning για θέματα που σχετίζονται με την αύξηση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων • Νέα χρηματοπιστωτικά προϊόντα με πιο ευνοϊκά κριτήρια χρηματοδότησης για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις • Χρήση εξωτερικών εξειδικευμένων συνεργατών (εμπειρογνωμόνων, κ.λ.π.) που αφορούν όλες τις παραπάνω δαπάνες (προώθηση-προβολή, τυποποίηση-πιστοποίηση, κ..ά.) • Ειδικές Συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εξαγωγικές ή εν δυνάμει εξαγωγικές επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα χρήσιμες για την ανάπτυξη της εξωστρέφειας είναι οι εξατομικευμένες και εξειδικευμένες συμβουλές (export coaching) για κάθε επιχείρηση για τη διερεύνηση της εξαγωγικής ετοιμότητας καθώς και το monitoring της πορείας με στόχο τη διασφάλιση της σταθεροποίησης της εξαγωγικής ιδιότητας της εκάστοτε επιχείρησης. • Αγορά Ειδικών Εξαγωγικών Εργαλείων - 5.2.δ. Επίσης οι δαπάνες συμβούλων θα πρέπει να ενισχύονται για τις μεγάλες επιχειρήσεις.