• Σχόλιο του χρήστη 'Θεόδωρος Ασημακόπουλος' | 6 Οκτωβρίου 2010, 22:55

    Ειναι πολύ σημαντικό τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγονται να πωλούνται!! Αυτό όμως σημαίνει μαρκετιν, κάτι που είναι συνήθως άγνωστο στους νέους ιδρυτές εταιριών, άσχετα αν πρόκειται για spin-off πανεπιστημίων ή για τεχνίτη που φτιάχνει την δική του εταιρία. Πιστεύω πως 10%-15% του budget πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ για μαρκετιν και εξωτερίκευση. Αυτό σημαίνει, πως ένα ανάλογο ποσό πρέπει να επιλέξιμο για μαρκετιν δραστηριότητες. Ειναι προτιμότερο να έχεις ένα μισοτελειωμένο προϊόν που να το ζητούν πελάτες, από το να έχεις τελειωμένο το τέλειο προϊόν που φυλαει τα ράφια! Να προβλεφθεί ίσως μία καλύτερη μεταχείρηση όταν αποκτούνται προϊόντα made in Greece, αϋλα και μη. Για κάθε αγορά αξίας πάνω από ένα ορισμένο ποσό, π.χ. 5.000Ευρώ, να είναι υποχρεωτική η προσκόμηση τριών προσφορών από αληθινές εταιρίες (όχι απο μαϊμούδες). Καλό είναι να έχει το υπουργείο και κάποιες συγκριτικές τιμές διαφόρων αγαθών ;-) @Διαφωνώ εν μέρει με τον κ. ΣΔΡΑΒΟΠΟΥΛΟ για τις προσλήψεις: α) ποτέ δεν βρίσκεις τα εξειδικευμένα άτομα όπως τα θέλεις, όταν τα θέλεις. Αρα, μία εταιρία μπορεί να προσλαβει κάποιο νεο ατομο το οποίο θα είναι αποδοτικό μετά από κάποιο training ή ακόμα μπορεί να αποσπάσει άτομο/α που ήδη απασχολούνται στην εταιρεία. Ετσι δεν θέτει σε κίνδυνο την επιτυχή έκβαση του έργου. β) όπως έγραψα παραπάνω, το marketing & sales είναι ζωτικότατο στοιχείο επιβίωσης και επιτυχίας ενός επιχειρήματος. Το καλύτερο μαρκετιν γίνεται μέσα απο την ίδια την εταιρία που παράγει ένα προϊόν/υπηρεσία. Αρα, αν εγω ήμουν στην επιτροπή αξιολόγησης, θα έψαχνα να βρώ στην αίτηση, ποιός και πως γινεται το μαρκετιν, και ανάλογα θα προτεινα την ενισχυση. γ) Λόγω επιχειρηματικής εμπειρίας (λίγο) εντός και (πολύ) εκτός Ελλάδος, θα πρότεινα τα έξοδα των εξωτερικών συμβούλων, να είναι επιλέξιμα μέχρι ενα μέγιστο 2% επί του συνολικού προϋπολογισμού του εκάστοτε έργου. Έχω δεί έργα στην Ελλάδα, που το 50% παει σε εταιρείες συμβούλων, χωρίς εντελει να γίνεται «έργο».