• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Νικόπουλος' | 14 Δεκεμβρίου 2010, 04:50

    Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας, αλλά να γίνουν επενδύσεις σε τομείς που οι υπάρχουσες επιχειρήσεις κλείνουν είναι δύσκολο. Για να βγούμε από τον φαύλο κύκλο φορολογίας-ύφεσης-ανεργίας-νέας φορολογίας-κοινωνικής αναταραχής χρειαζόμαστε μια πολύ ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση. Απαιτείται να ανοίξουν νέοι τομείς που εδώ απαγορεύονται και αλλού ευδοκιμούν. Δραστηριότητες που αποβλέπουν στην ζήτηση του εξωτερικού και όχι στην μειούμενη του εσωτερικού. Πρέπει να προσδιοριστούν αυτοί οι τομείς και να υπάρξει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξή τους και οι σχετικές προβλέψεις στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης και την λοιπή νομοθεσία ώστε να μη σκοντάφτουν στο ΣΤΕ. Ο νόμος για τις ιχθυοκαλλιέργειες για παράδειγμα επέτρεψε την ανάπτυξη ενός καινούργιου κλάδου στην οικονομία. Πρόσφορους τομείς θεωρώ: Ένα δίκτυο μαρινών από την Αδριατική μέχρι την Τουρκία και την Κύπρο. Με δαντελωτές ακτές, νησιά σε μικρές αποστάσεις και θαυμάσιο κλίμα είμαστε η καταλληλότερη χώρα για θαλάσσιο τουρισμό και δεν το εμεταλλευόμαστε. Οι μαρίνες μπορούν να αντιμετωπισθούν ως δημόσια έργα τα οποία κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού ο ανάδοχος θα κατασκευάσει και θα εκμεταλλευθεί για ορισμένα χρόνια όπως την γέφυρα Ρίου-Αντίρριου. Ομοίως μπορούν να γίνουν λιμενικές εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση την βαλκανικής ενδοχώρας. Κατάλληλα σημεία είναι το Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, το Οφρύνιο στον Στρυμονικό και η περιοχή των Φωσφορικών λιπασμάτων στην Καβάλα. Και τα τρία βρίσκονται σε επαφή με την Εγνατία Οδό. Παράλληλα να χωροθετηθούν ανεκμετάλλευτες περιοχές και ακατοίκητα νησιά για ολοκληρωμένη τουριστική ανάπτυξη. Ενδεικτικά αναφέρω την λωρίδα Σαγιάδας στα σύνορα με την Αλβανία και την Ρήνεια δίπλα στην Μύκονο. Δεν είμαι υπέρ της πώλησης δημόσιας γης. Πιστεύω ότι είναι εφικτές επενδύσεις στον τουρισμό και με μακροχρόνια μίσθωση της έκτασης. Προσοχή πρέπει να δοθεί στην αποφυγή μονοπωλιακών καταστάσεων. Όχι πολλές επενδύσεις από συγγενή συμφέροντα. Βασικό κριτήριο θα πρέπει επίσης να είναι η άμεση και έμμεση απασχόληση κατά την κατασκευή και την λειτουργία της μονάδος. Τέλος θα αναφέρω ότι ο τουρισμός είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις εντάσεις. Επενδύσεις ισχυρών συμφερόντων στον τουρισμό του Αιγαίου εξασφαλίζουν την ειρήνη καλύτερα από υποβρύχια. Ακόμη ότι το ΦΠΑ και οι ειδικοί φόροι (καύσιμα, ποτά) σε ότι καταναλώνουν οι ξένοι εισπράττονται εδώ σε αντίθεση με τα εξαγόμενα προϊόντα.