• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΔΥΣΗΣ ΣΤΡΑΤΗΣ' | 15 Δεκεμβρίου 2010, 14:28

    1) Άρθρο 9, παρ. 4 Αιτήσεις που δεν συνοδεύονται από όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και στοιχεία δεν εξετάζονται και απορρίπτονται με αιτιολογημένη απόφαση του αρμόδιου Οργάνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ………… ΣΧΟΛΙΟ: Δεν είναι δυνατό να αποφασίζει κάποιος να επενδύσει σε μια περιοχή ένα μεγάλο ποσό (π.χ. μια επένδυση 10 εκατομμυρίων σε ένα παραμεθόριο νησί), να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, να αξιοποιήσει ένα τοπικό πόρο, να δημιουργήσει προστιθέμενη αξία κ.λ.π. και να απορρίπτεται ο φάκελος του επειδή (πολύ πιθανό) ξέφυγε ένα χαρτί από τον μελετητή του και δεν το έβαλε στο φάκελο. Είναι προφανές ότι ο συγκεκριμένος επενδυτής δεν θα επανέλθει, όχι μόνο στην περιοχή που τον ενδιέφερε, αλλά πουθενά στην Ελλάδα. Πιστεύει κανείς ότι έχουμε την πολυτέλεια, ιδιαίτερα στην παρούσα φάση, να αντιμετωπίζουμε τους επενδυτές σαν μαθητές και να εξετάζουμε αν έχουν τακτοποιημένο το φάκελο τους; Τα επενδυτικά σχέδια πρέπει να εξετάζονται επί της ουσίας και όχι σύμφωνα με τους τύπους. Έτσι, πρέπει να προβλέπεται διαδικασία εξέτασης της πληρότητας του φακέλου και εφόσον λείπει κάποιο δικαιολογητικό να δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία στον επενδυτή να το προσκομίσει. Η παρατήρηση αυτή είναι γενικότερη και αφορά και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, εκτός του Αναπτυξιακού Νόμου. Έχει παρατηρηθεί ότι τον τελευταίο χρόνο αποκλείονται προτάσεις, λόγω έλλειψης ενός δικαιολογητικού και έχει καταργηθεί η μέχρι πρότινος εφαρμοζόμενη διαδικασία να ζητούνται συμπληρωματικά δικαιολογητικά για να εξεταστεί ο φάκελος του ενδιαφερόμενου. Μάλιστα, αν θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αυτό γίνεται για λόγους επίσπευσης των αξιολογήσεων, είναι προφανές ότι αυτό δεν ισχύει γιατί αντικειμενικά ο χρόνος αξιολογήσεων έχει αυξηθεί σημαντικά, σε όλα τα προγράμματα, σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχουν κάποια στελέχη που πιστεύουν ότι πρέπει να αποθαρρύνονται με αυτό τον τρόπο ακόμα και αυτοί οι λόγοι, που στις σημερινές δύσκολες συνθήκες αποφασίζουν να κάνουν μια επένδυση; 2) Άρθρο 9, παρ. 5: β) Εταιρεία της οποίας επιχειρηματικό σχέδιο έχει υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος νόμου ή του ν. 3299/2004 ή του ν. 2601/1998, δεν μπορεί κατά τη χρονική διάρκεια υλοποίησης του να υποβάλει σε οποιαδήποτε υπηρεσία αίτηση υπαγωγής επένδυσης, η οποία να αφορά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του υλοποιούμενου επιχειρηματικού σχεδίου. ΣΧΟΛΙΟ: Δεν φαίνεται να υπάρχει λόγος για μια επιχείρηση που υλοποιεί ένα επενδυτικό σχέδιο να μην μπορεί να υποβάλλει νέο μέχρι την ολοκλήρωση του υποβληθέντος. Οι ανάγκες της επιχείρησης και οι επενδυτικές ευκαιρίες είναι ανεξάρτητες από το φάκελο που έχει υποβάλλει και δεν μπορεί να προκαθορίσει κανείς πότε θα παρουσιαστούν. Ακόμα και αν για αντικειμενικούς λόγους ή με δική της ευθύνη καθυστερεί η υλοποίηση μιας επένδυσης, δεν είναι απίθανο να παρουσιαστεί μια ευκαιρία ή να βρεθούν τα απαιτούμενα κεφάλαια και η επιχείρηση να αποφασίσει, για παράδειγμα, να τοποθετήσει δύο γραμμές παραγωγής αντί για μια, που είχε υποβάλλει αρχικά. Στην περίπτωση αυτή, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στην επιχείρηση να υποβάλλει νέα συμπληρωματική πρόταση και να αιτιολογήσει τις επιπλέον δαπάνες που θα κάνει. Τι νόημα έχει να ολοκληρώσει το έργο και μετά να υποβάλλει νέα πρόταση; Εφόσον απαιτούνται και τροποποιήσεις στις κτιριακές εγκαταστάσεις, θα πρέπει μετά να γκρεμίζει και να ξαναχτίζει; Όμως, το πρόβλημα είναι πολύ πιο έντονο σήμερα, καθώς ακόμα καθυστερούν εγκρίσεις του Ν. 3299/04 για επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί ακόμα και στις αρχές του 2009. Γνωρίζω περίπτωση επενδυτικού σχεδίου αρκετών εκατομμυρίων, που υποβλήθηκε στο Α’ εξάμηνο του 2009 και μέχρι σήμερα δεν έχει εγκριθεί. Το επενδυτικό σχέδιο έχει ολοκληρωθεί πριν από ένα εξάμηνο και τα προϊόντα της επιχείρησης προωθούνται κανονικά στην αγορά τους τελευταίους έξι μήνες. Ακόμα και σήμερα αν εγκριθεί το επενδυτικό σχέδιο, η διαδικασία ελέγχου και ολοκλήρωσης μπορεί να διαρκέσει ακόμα ένα χρόνο. Επομένως, στην καλύτερη περίπτωση η επιχείρηση μπορεί να υποβάλλει νέα πρόταση (εφόσον επιθυμεί) το Α’ εξάμηνο του 2012. Γιατί, λοιπόν, να αποκλείεται από τον Αναπτυξιακό Νόμο για 2 ολόκληρα χρόνια, χωρίς μάλιστα να έχει η ίδια ευθύνη;