• Σχόλιο του χρήστη 'Φώτιος Κυριακόπουλος' | 20 Δεκεμβρίου 2010, 23:09

    Άρθρο 21 – Οργάνωση και Προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού Προτείνεται η απάλειψη του δεύτερου και τρίτου εδαφίου της 1ης παραγράφου και έτσι η 1η παράγραφος γίνεται: 1. Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λειτουργεί Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της οποίας προΐσταται Γενικός Διευθυντής. Αιτιολογία: Δεν χρειάζεται να υπάρχουν διατάξεις που αναφέρονται στον Οργανισμό μέσα στο νόμο. Εξάλλου στην παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου προβλέπονται όλα τα σχετικά. Άρθρο 21 – Οργάνωση και Προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού Προτείνεται η τροποποίηση της 2ης παραγράφου ως εξής: 2. Ο Γενικός Διευθυντής ασκεί καθήκοντα διεύθυνσης και εποπτείας εν γένει της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία της. Ο Γενικός Διευθυντής επιλέγεται μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης στην οποία προσδιορίζονται τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να πληροί. Ο υποψήφιος διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού και γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, με τριετή θητεία, η οποία μπορεί να επαναληφθεί για ίσο χρονικό διάστημα μία ή περισσότερες, αλλά όχι συνεχόμενες, φορές. Η θέση του Γενικού Διευθυντή μπορεί να πληρούται και με μετάταξη ή απόσπαση, κατά παρέκκλιση από τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού. Ο Γενικός Διευθυντής λαμβάνει τις κάθε είδους αποδοχές, επιδόματα, προσαυξήσεις και λοιπές παροχές που προβλέπονται για τους Γενικούς Διευθυντές των Κεντρικών Υπηρεσιών Υπουργείων. Αιτιολογία: Η τριετής θητεία εναρμονίζει τη θητεία του Γενικού Διευθυντή με τη θητεία των Διευθυντών και των Τμηματαρχών. Η απλή γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου προσθέτει μία δικλείδα ασφάλειας στη διαδικασία επιλογής. Η απάλειψη της δυνατότητας επιλογής δικηγόρου διασφαλίζει την υπηρεσία από ατυχείς επιλογές, όπως αυτή του Απριλίου του 2010. Προτείνεται η τροποποίηση της 4ης παραγράφου, με απάλειψη του πρώτου εδαφίου, ως εξής: 4. Οι Διευθυντές που δεν ανήκουν στο προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού ή έχουν αποσπασθεί ή μεταταχθεί σε αυτή προς πλήρωση θέσης Διευθυντή λαμβάνουν τις κάθε είδους αποδοχές, επιδόματα, προσαυξήσεις και λοιπές παροχές που λαμβάνουν τα μέλη του ειδικού επιστημονικού προσωπικού όταν επιλέγονται ως Προϊστάμενοι Διευθύνσεων. Για τον καθορισμό του μισθολογικού κλιμακίου προσμετράται ο χρόνος προϋπηρεσίας κάθε προηγούμενης σχετικής απασχόλησης, σύμφωνα με βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα. Αιτιολογία: Η απάλειψη της δυνατότητας επιλογής δικηγόρου ως Διευθυντή διασφαλίζει την υπηρεσία από ατυχείς επιλογές, που αντίκεινται σε άλλες θεμελιώδεις διατάξεις (υπαλληλικός κώδικας και κώδικας δικηγόρων). Υπηρεσιακό Συμβούλιο Προτείνεται η τροποποίηση της 9ης παραγράφου, εδάφιο (α), ως εξής: 9. (α) To Υπηρεσιακό Συμβούλιο του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού συγκροτείται με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής από δύο (2) Υπαλλήλους με βαθμό Α΄, που εκλέγονται από την Ολομέλεια αυτής, από τα οποία το ένα ορίζεται Πρόεδρος, από τον Γενικό Διευθυντή και από δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους του προσωπικού, με βαθμό τουλάχιστον Β΄. Οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους. Με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ορίζεται αναπληρωτής του Γενικού Διευθυντή ο Προϊστάμενος μιας από τις Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 3528 / 2007. Αιτιολογία: Η διάταξη για τη συγκρότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου εναρμονίζεται με τα προβλεπόμενα στον Υπαλληλικό Κώδικα, άρθρο 159, § 2 για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Ως Πρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου μπορεί να ορίζεται ο Γενικός Διευθυντής. Προστίθεται στο τελευταίο εδάφιο ρητή αναφορά για εφαρμογή του Υπαλληλικού Κώδικα σχετικά με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο Προτείνεται η τροποποίηση της 9ης παραγράφου, εδάφιο (β), ως εξής: 9. (β) Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο είναι το οριζόμενο από το άρθρο 163 του υπαλληλικού κώδικα (Ν. 3528 / 2007) όπως αυτός ισχύει. Αιτιολογία: Υπάρχει ήδη θεσμοθετημένο όργανο για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνονται τρεις στόχοι: α΄) Ενιαίο της κρίσης, αφού θα υπάρχει ένα μόνον όργανο β΄) Οικονομία πόρων, αφού ήδη λειτουργεί το Δ.Π.Σ. του άρθρου 163 γ΄) Εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων Σε κάθε περίπτωση υπάρχει λανθασμένη αναφορά στο σχέδιο νόμου στον Υπαλληλικό Κώδικα (ν. 2683 / 1999) αφού ως γνωστό ο νόμος αυτός δεν ισχύει πλέον, αλλά βρίσκεται σε ισχύ ο ν. 3528 / 2007, ο οποίος έχει ήδη τροποποιηθεί αρκετές φορές, με τελευταία τροποποίηση τον ν. 3839 / 2010 (Φ.Ε.Κ. 51, τ. Α΄, 29.03.2010). Επικουρική αιτιολόγηση της κατάργησης της διάταξης ως έχει: Η συγκρότηση του υπάρχοντος Δευτεροβάθμιου Πενταμελούς Πειθαρχικού Συμβουλίου (Β΄ Π.Σ.) της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Απόφαση 7909 / 03.11.2009) είναι παντελώς αντισυνταγματική (άρθρο 103, παράγραφος 4 του Συντάγματος, το οποίο επιτάσσει ότι : «Οι δημόσιοι υπάλληλοι . . . δεν μπορούν να μετατεθούν χωρίς γνωμοδότηση ούτε να υποβιβαστούν ή να παυθούν χωρίς απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου, που αποτελείται τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα από μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους.»). Εν προκειμένω, στη σύνθεση του Β΄ Π.Σ. συμμετέχουν τρία (3) μέλη της Ολομέλειας, τα οποία βεβαίως δεν είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως απαιτείται. Για το λόγο αυτό και για άλλους λόγους, ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (Σ.Ε.Ε.Α.) έχει προτείνει και πρόσφατα ακόμη με απόφαση της 6ης ετήσιας τακτικής Γενικής Συνέλευσης τις ακόλουθες τροποποιήσεις στον (καταστατικό) Ν. 703 / 1977 : Με εκτίμηση Φώτιος Κυριακόπουλος