Άρθρο 21 Οργάνωση και προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού

1. Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λειτουργεί Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της οποίας προΐσταται Γενικός Διευθυντής. Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού αποτελείται από τρεις (3) Διευθύνσεις, ήτοι δύο (2) Διευθύνσεις Οικονομικής Ανάλυσης και Νομικής Τεκμηρίωσης και μία (1) Διεύθυνση Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης. Ο αριθμός των Διευθύνσεων δύναται να τροποποιείται με το Προεδρικό Διάταγμα της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου.
2. Ο Γενικός Διευθυντής ασκεί καθήκοντα διεύθυνσης και εποπτείας εν γένει της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία της. Ο Γενικός Διευθυντής επιλέγεται μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης στην οποία προσδιορίζονται τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να πληροί. Ο υποψήφιος διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με τετραετή θητεία, η οποία μπορεί να επαναληφθεί για ίσο χρονικό διάστημα μία ή περισσότερες, αλλά όχι συνεχόμενες, φορές. Η θέση του Γενικού Διευθυντή μπορεί να πληρούται και με μετάταξη ή απόσπαση, κατά παρέκκλιση από τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού. Η πρόσληψη δικηγόρου στη θέση του Γενικού Διευθυντή συνεπάγεται αναστολή του δικηγορικού λειτουργήματος. Ο Γενικός Διευθυντής λαμβάνει τις κάθε είδους αποδοχές, επιδόματα, προσαυξήσεις και λοιπές παροχές που προβλέπονται για τους Γενικούς Διευθυντές των Κεντρικών Υπηρεσιών Υπουργείων.
3. Η οργάνωση και η διάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού σε Διευθύνσεις, Τμήματα και Γραφεία, οι αρμοδιότητες αυτών και ο τρόπος πρόσληψης ή επιλογής του Γενικού Διευθυντή, των Διευθυντών και των Προϊσταμένων των Τμημάτων και Γραφείων, τα προσόντα του προσωπικού, ο αριθμός των θέσεων του προσωπικού, η κατανομή αυτών σε κλάδους και ειδικότητες και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα, το οποίο εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ύστερα από γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Ο συνολικός αριθμός των θέσεων του προσωπικού ορίζεται στις διακόσιες (200). Η αύξηση του αριθμού των θέσεων γίνεται με προεδρικό διάταγμα, κατά τα οριζόμενα στο πρώτο εδάφιο, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τις διακόσιες πενήντα (250).
4. Η πρόσληψη δικηγόρου στη θέση Προϊσταμένου Διεύθυνσης συνεπάγεται αναστολή του δικηγορικού λειτουργήματος. Οι Διευθυντές που δεν ανήκουν στο προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού ή δεν έχουν αποσπασθεί ή μεταταχθεί σε αυτή προς πλήρωση θέσης Διευθυντή λαμβάνουν τις κάθε είδους αποδοχές, επιδόματα, προσαυξήσεις και λοιπές παροχές που λαμβάνουν τα μέλη του ειδικού επιστημονικού προσωπικού όταν επιλέγονται ως Προϊστάμενοι Διευθύνσεων. Για τον καθορισμό του μισθολογικού κλιμακίου προσμετράται ο χρόνος προϋπηρεσίας κάθε προηγούμενης σχετικής απασχόλησης, σύμφωνα με βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα.
5. Επιτρέπεται η πλήρωση των θέσεων με α) διορισμό σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2190/1994, όπως εκάστοτε ισχύει, β) με μετάταξη μονίμων ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων ή εμμίσθων δικηγόρων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα και γ) με απόσπαση μονίμων ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπαλλήλων ή εμμίσθων δικηγόρων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. ή άλλων φορέων του ευρύτερου δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων, μετά από έγγραφη δημόσια ανακοίνωση του Προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δημοσιευόμενη σε δύο τουλάχιστον καθημερινές εφημερίδες των Αθηνών. Η μετάταξη και η απόσπαση διενεργούνται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, κατά τις κείμενες διατάξεις, οι δε μετατασσόμενοι και αποσπασμένοι οφείλουν να συγκεντρώνουν τα προσόντα αντίστοιχου διοριζόμενου – προσλαμβανόμενου. Οι μετατασσόμενοι εντάσσονται, με την ίδια απόφαση, στο βαθμό της θέσης όπου μετατάσσονται και, αν η θέση αυτή ανήκει στους ενιαίους βαθμούς του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.2683/1999, ΦΕΚ 19 Α΄), εντάσσονται με βάση το βαθμό που κατέχουν, διαφορετικά με βάση τον συνολικό χρόνο υπηρεσίας τους έως τον τελευταίο ενιαίο βαθμό της θέσης. Για την άρση της απόσπασης απαιτείται η γνώμη του Προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Η απόσπαση υπαλλήλου μπορεί να διακοπεί, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, σε περίπτωση που οι ανάγκες της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, για τις οποίες έγινε η απόσπαση του συγκεκριμένου υπαλλήλου, μπορούν να καλυφθούν από το προσωπικό της.
6. Το ειδικό επιστημονικό προσωπικό, προσλαμβάνεται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν.2527/1997 (ΦΕΚ 206 Α’) όπως εκάστοτε ισχύουν. Η πλήρωση των θέσεων αυτών μπορεί να γίνει και με μετάταξη ή απόσπαση, κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας καθορίζεται ο τρόπος, η διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την δημόσια ανακοίνωση και την υποβολή των υποψηφιοτήτων.
7. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορεί να συμβουλεύεται ειδικούς και εμπειρογνώμονες για ιδιαίτερα θέματα και προβλήματα, εφόσον το κρίνει αναγκαίο και σκόπιμο. Με απόφαση της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού ορίζεται το ύψος της αποζημίωσης των ειδικών και των εμπειρογνωμόνων.
8. Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορούν να απασχολούνται για περίοδο που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες νέοι επιστήμονες, προκειμένου να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στο νομικό ή οικονομικό τομέα του ελεύθερου ανταγωνισμού, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Τα πρόσωπα αυτά δεσμεύονται από τις υποχρεώσεις εμπιστευτικότητας που δεσμεύουν το υπόλοιπο προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού σύμφωνα με το άρθρο 41 παράγραφος 6.
9. (α) To Υπηρεσιακό Συμβούλιο του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού συγκροτείται με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής από δύο (2) μέλη της Επιτροπής, που εκλέγονται από την Ολομέλεια αυτής, από τα οποία το ένα ορίζεται Πρόεδρος, από τον Γενικό Διευθυντή και από δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους του προσωπικού, με βαθμό τουλάχιστον Β΄. Οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους. Με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ορίζεται αναπληρωτής του Γενικού Διευθυντή ο Προϊστάμενος μιας από τις Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού.
(β) Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο συγκροτείται από τρία (3) μέλη της Επιτροπής Ανταγωνισμού που εκλέγονται από την Ολομέλεια αυτής και από τα οποία το ένα ορίζεται Πρόεδρος και από δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους των υπαλλήλων με βαθμό τουλάχιστον Β΄. Οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται, αναλόγως, οι διατάξεις του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν.2683/1999) για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.
10. Οι θέσεις των προϊσταμένων των Διευθύνσεων, Τμημάτων και Γραφείων της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Επιτροπής Ανταγωνισμού μπορεί να καταλαμβάνονται από προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού που υπηρετεί σε αυτήν με απόσπαση ή κατόπιν μετάταξης.
11. Οι υπάλληλοι της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, καθώς και οι αποσπασμένοι σε αυτήν υπάλληλοι και έμμισθοι δικηγόροι, λαμβάνουν ειδική πρόσθετη αμοιβή που καθορίζεται κατά κατηγορία με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και καταβάλλεται από τον προϋπολογισμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στην περίπτωση που οι αποσπασμένοι υπάλληλοι λαμβάνουν από την υπηρεσία τους ειδικές πρόσθετες αμοιβές, υποχρεούνται να επιλέξουν με δήλωσή τους προς τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Επιτροπής Ανταγωνισμού που κοινοποιείται και στην υπηρεσία από την οποία είναι αποσπασμένοι, την ειδική πρόσθετη αμοιβή της παρούσας παραγράφου ή τις ειδικές πρόσθετες απολαβές που προβλέπονται στην οργανική τους θέση. Οι αποδοχές του ειδικού επιστημονικού προσωπικού που προσλαμβάνεται κατά την παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Η πρόσληψη δικηγόρου σε θέση ειδικού επιστημονικού προσωπικού συνεπάγεται αναστολή του δικηγορικού λειτουργήματος. Η παρ. 2 του άρθρου 24 του Ν.1868/1989, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 37 του Ν.2145/1993, εφαρμόζεται αναλόγως, με εξαίρεση τη δεύτερη περίοδο του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 24 του Ν.1868/1989, από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους, για τους δικηγόρους που υπηρετούν στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και τελούν σε υποχρεωτική αναστολή άσκησης του λειτουργήματός τους. Η διάταξη του προηγουμένου εδαφίου εφαρμόζεται για τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και τους Εισηγητές της Επιτροπής Ανταγωνισμού, εφόσον είναι δικηγόροι.

  • 20 Δεκεμβρίου 2010, 23:09 | Φώτιος Κυριακόπουλος

    Άρθρο 21 – Οργάνωση και Προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού

    Προτείνεται η απάλειψη του δεύτερου και τρίτου εδαφίου της 1ης παραγράφου και έτσι η 1η παράγραφος γίνεται:

    1. Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού λειτουργεί Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της οποίας προΐσταται Γενικός Διευθυντής.

    Αιτιολογία:
    Δεν χρειάζεται να υπάρχουν διατάξεις που αναφέρονται στον Οργανισμό μέσα στο νόμο. Εξάλλου στην παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου προβλέπονται όλα τα σχετικά.

    Άρθρο 21 – Οργάνωση και Προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού

    Προτείνεται η τροποποίηση της 2ης παραγράφου ως εξής:

    2. Ο Γενικός Διευθυντής ασκεί καθήκοντα διεύθυνσης και εποπτείας εν γένει της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία της. Ο Γενικός Διευθυντής επιλέγεται μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης στην οποία προσδιορίζονται τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να πληροί. Ο υποψήφιος διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ύστερα από σύμφωνη γνώμη της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού και γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, με τριετή θητεία, η οποία μπορεί να επαναληφθεί για ίσο χρονικό διάστημα μία ή περισσότερες, αλλά όχι συνεχόμενες, φορές. Η θέση του Γενικού Διευθυντή μπορεί να πληρούται και με μετάταξη ή απόσπαση, κατά παρέκκλιση από τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού. Ο Γενικός Διευθυντής λαμβάνει τις κάθε είδους αποδοχές, επιδόματα, προσαυξήσεις και λοιπές παροχές που προβλέπονται για τους Γενικούς Διευθυντές των Κεντρικών Υπηρεσιών Υπουργείων.

    Αιτιολογία:
    Η τριετής θητεία εναρμονίζει τη θητεία του Γενικού Διευθυντή με τη θητεία των Διευθυντών και των Τμηματαρχών.
    Η απλή γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου προσθέτει μία δικλείδα ασφάλειας στη διαδικασία επιλογής.
    Η απάλειψη της δυνατότητας επιλογής δικηγόρου διασφαλίζει την υπηρεσία από ατυχείς επιλογές, όπως αυτή του Απριλίου του 2010.

    Προτείνεται η τροποποίηση της 4ης παραγράφου, με απάλειψη του πρώτου εδαφίου, ως εξής:

    4. Οι Διευθυντές που δεν ανήκουν στο προσωπικό της Επιτροπής Ανταγωνισμού ή έχουν αποσπασθεί ή μεταταχθεί σε αυτή προς πλήρωση θέσης Διευθυντή λαμβάνουν τις κάθε είδους αποδοχές, επιδόματα, προσαυξήσεις και λοιπές παροχές που λαμβάνουν τα μέλη του ειδικού επιστημονικού προσωπικού όταν επιλέγονται ως Προϊστάμενοι Διευθύνσεων. Για τον καθορισμό του μισθολογικού κλιμακίου προσμετράται ο χρόνος προϋπηρεσίας κάθε προηγούμενης σχετικής απασχόλησης, σύμφωνα με βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα.

    Αιτιολογία:
    Η απάλειψη της δυνατότητας επιλογής δικηγόρου ως Διευθυντή διασφαλίζει την υπηρεσία από ατυχείς επιλογές, που αντίκεινται σε άλλες θεμελιώδεις διατάξεις (υπαλληλικός κώδικας και κώδικας δικηγόρων).

    Υπηρεσιακό Συμβούλιο
    Προτείνεται η τροποποίηση της 9ης παραγράφου, εδάφιο (α), ως εξής:
    9. (α) To Υπηρεσιακό Συμβούλιο του προσωπικού της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού συγκροτείται με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής από δύο (2) Υπαλλήλους με βαθμό Α΄, που εκλέγονται από την Ολομέλεια αυτής, από τα οποία το ένα ορίζεται Πρόεδρος, από τον Γενικό Διευθυντή και από δύο (2) αιρετούς εκπροσώπους του προσωπικού, με βαθμό τουλάχιστον Β΄. Οι ανωτέρω ορίζονται με τους αναπληρωτές τους. Με απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού ορίζεται αναπληρωτής του Γενικού Διευθυντή ο Προϊστάμενος μιας από τις Διευθύνσεις της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 3528 / 2007.

    Αιτιολογία:
    Η διάταξη για τη συγκρότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου εναρμονίζεται με τα προβλεπόμενα στον Υπαλληλικό Κώδικα, άρθρο 159, § 2 για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου.
    Ως Πρόεδρος του Υπηρεσιακού Συμβουλίου μπορεί να ορίζεται ο Γενικός Διευθυντής.
    Προστίθεται στο τελευταίο εδάφιο ρητή αναφορά για εφαρμογή του Υπαλληλικού Κώδικα σχετικά με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

    Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο
    Προτείνεται η τροποποίηση της 9ης παραγράφου, εδάφιο (β), ως εξής:

    9. (β) Το Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο είναι το οριζόμενο από το άρθρο 163 του υπαλληλικού κώδικα (Ν. 3528 / 2007) όπως αυτός ισχύει.

    Αιτιολογία:
    Υπάρχει ήδη θεσμοθετημένο όργανο για την άσκηση πειθαρχικής δίωξης για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνονται τρεις στόχοι:
    α΄) Ενιαίο της κρίσης, αφού θα υπάρχει ένα μόνον όργανο
    β΄) Οικονομία πόρων, αφού ήδη λειτουργεί το Δ.Π.Σ. του άρθρου 163
    γ΄) Εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων
    Σε κάθε περίπτωση υπάρχει λανθασμένη αναφορά στο σχέδιο νόμου στον Υπαλληλικό Κώδικα (ν. 2683 / 1999) αφού ως γνωστό ο νόμος αυτός δεν ισχύει πλέον, αλλά βρίσκεται σε ισχύ ο ν. 3528 / 2007, ο οποίος έχει ήδη τροποποιηθεί αρκετές φορές, με τελευταία τροποποίηση τον ν. 3839 / 2010 (Φ.Ε.Κ. 51, τ. Α΄, 29.03.2010).

    Επικουρική αιτιολόγηση της κατάργησης της διάταξης ως έχει:
    Η συγκρότηση του υπάρχοντος Δευτεροβάθμιου Πενταμελούς Πειθαρχικού Συμβουλίου (Β΄ Π.Σ.) της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Απόφαση 7909 / 03.11.2009) είναι παντελώς αντισυνταγματική (άρθρο 103, παράγραφος 4 του Συντάγματος, το οποίο επιτάσσει ότι : «Οι δημόσιοι υπάλληλοι . . . δεν μπορούν να μετατεθούν χωρίς γνωμοδότηση ούτε να υποβιβαστούν ή να παυθούν χωρίς απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου, που αποτελείται τουλάχιστον κατά τα δύο τρίτα από μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους.»). Εν προκειμένω, στη σύνθεση του Β΄ Π.Σ. συμμετέχουν τρία (3) μέλη της Ολομέλειας, τα οποία βεβαίως δεν είναι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως απαιτείται. Για το λόγο αυτό και για άλλους λόγους, ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (Σ.Ε.Ε.Α.) έχει προτείνει και πρόσφατα ακόμη με απόφαση της 6ης ετήσιας τακτικής Γενικής Συνέλευσης τις ακόλουθες τροποποιήσεις στον (καταστατικό) Ν. 703 / 1977 :

    Με εκτίμηση

    Φώτιος Κυριακόπουλος

  • 20 Δεκεμβρίου 2010, 10:25 | ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

    Στο άρθρο 21 παρ.11 προβλέπεται ότι: «Η πρόσληψη δικηγόρου σε θέση ειδικού επιστημονικού προσωπικού συνεπάγεται αναστολή του δικηγορικού λειτουργήματος». H ρύθμιση αυτή προτείνεται να καταργηθεί για τους ακόλουθους λόγους:
    1)Αποτελεί περιορισμό στην άσκηση του επαγγέλματος του δικηγόρου και αντίκειται στη φιλοσοφία του ανοίγματος των κλειστών επαγγελμάτων.
    2)Στερεί από τους δικηγόρους της Επιτροπής τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν υποθέσεις που δεν άπτονται του δικαίου του ανταγωνισμού. Η μη ενασχόλησή τους με τις συγκεκριμένες υποθέσεις διασφαλίζεται από την εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας της Επιτροπής.
    3)Σε περίοδο που καταγράφονται μειώσεις στα εισοδήματα του προσωπικού της Επιτροπής, θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα συμπλήρωσης του εισοδήματός τους (έστω κατά την εκτός ωραρίου τους δραστηριότητα).
    4)Υφίσταται ανάλογο προηγούμενο στην αντίστοιχη ανεξάρτητη αρχή της Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ), όπου σε δικηγόρους-νομικούς με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου ιδιωτικού δικαίου δεν έχει ανασταλεί η δικηγορική τους ιδιότητα. Παρόμοια δυνατότητα δίδεται σε δικηγόρους της Τραπέζης της Ελλάδος ή ειδικούς επιστήμονες-νομικούς που εργάζονται στη Βουλή των Ελλήνων.
    5)Η απόκτηση δικηγορικής εμπειρίας θα βοηθήσει τα στελέχη της νομικής υπηρεσίας να συντάσσουν πληρέστερες και πιο τεκμηρωμιωμένες εισηγήσεις, αλλά και να προλαμβάνουν τυχόν δικονομικές ενστάσεις κατά τη διαδικασία προ της εκδόσεως απόφασης εκ μέρους της Επιτροπής.
    6)Η πιθανότητα κατάργησης ή αναδιάρθρωσης της Επιτροπής στο μέλλον κατά τρόπο ώστε να καθιστά ασύμφορη ή αδύνατη τη παραμονή των ειδικών επιστημόνων-νομικών δεν μπορεί να αποκλειστεί εν μέσω οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να καθίσταται πλέον πολύ δύσκολο στο εν λόγω προσωπικό να ενταχθεί εκ νέου στην δικηγορική αγορά λόγω έλλειψης εμπειρίας.
    7)Το κράτος στερείται πιθανών εσόδων, καθώς, εφόσον οι συγκεκριμένοι νομικοί ασκούν δικηγορικές εργασίες νόμιμα και με διαφάνεια, θα δηλώνουν αυτές στην εφορία και θα καταβάλλουν τους αντίστοιχους φόρους. Σε αντίθετη περίπτωση, θα υφίστανται τις συνέπειες των πλέον πρόσφατων ψηφισθέντων νόμων για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

  • 17 Δεκεμβρίου 2010, 13:55 | ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΛΩΡΑΣ

    Το αρθρο 21 παραγραφος 3 οριζει οτι το προσωπικό της Επιτροπής είναι το πολύ 200 άτομα. Το πρόβλημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν είναι η πρόβλεψη του μέγιστου αριθμού αλλά η μη κάλυψη των θέσεων αυτών. Επι σειρά ετών ο μέγιστος αριθμός ήταν 150-200 άτομα αλλά ο πραγματικός αριθμός ήταν 70-80 άτομα. Η επιλογή αυτή ηταν καταστροφική διότι με την δικαιολογία του μικρού αριθμού εργαζομένων η Επιτροπή δεν εβγαζε έργο ευνοωντας σκανδαλωδώς τα καρτελ με την καθυστερηση.
    Προτείνουμε όπως οριστεί ταυτόχρονα ο μέγιστος αριθμός αλλά και ο ελάχιστος, για παράδειγμα 150 άτομα έλάχιστος αριθμός. Με τον τρόπο αυτόν δεν θα δωθεί η δυνατότητα σε ανθρώπους εντός ή εκτός της Επιτροπής Ανταγωνισμού να επηρεάζουν το έργο της με την μη προσληψη επαρκούς αριθμού προσωπικού.
    Με εκτίμηση
    Φλωράς Γιώργος