• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΡΤΑΛΙΟΥ/ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Δ/ΝΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ' | 23 Δεκεμβρίου 2010, 15:19

    ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ (Σ/Ν) «Απλοποίηση Αδειοδότησης Τεχνικών Επαγγελματικών Δραστηριοτήτων Μεταποιητικών Δραστηριοτήτων, Επιχειρηματικών Πάρκων και Λοιπές Διατάξεις » ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Άρθρο 13 Στις 20-12-2010 οι νυν Διευθύνσεις Ανάπτυξης όλων των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Ν.Α.) της Χώρας [από 1-1-2011 ανήκουν στις οικείες αιρετές Περιφέρειες Τομέας Γ. Φυσικών Πόρων-Ενέργειας-Βιομηχανίας δ.Υποτομέας Βιομηχανίας και Βιοτεχνίας βάσει του άρθρου 186 «Αρμοδιότητες Περιφερειών» του Ν. 3852/2010(ΦΕΚ87Α) «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» και θα λειτουργούν υποχρεωτικά ως Υπηρεσίες μιας στάσης κατά τις ίδιες διατάξεις] έλαβαν γνώση μέσω e-mail από το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (α) Προσχέδιο Νόμου απλούστευσης αδειοδότησης τεχνικών επαγγελμάτων και (β) Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου για αδειοδότηση επιχειρήσεων, επιχειρηματικά πάρκα κ.α. με την επισήμανση ότι η διαβούλευση για σχόλια είναι μέχρι 23-12-2010  για σύνολο 72 άρθρων  διαφορετικών αντικειμένων. Επειδή είναι ανθρωπίνως αδύνατον εντός 2½ ημερών να σχολιάσουμε κατά άρθρο το Σχέδιο Νόμου παραθέτουμε γενικά μερικές απόψεις και προτάσεις μας οι οποίες απορρέουν από την πολυετή εμπειρία εφαρμογής όλων των υπό τροποποίηση – Νόμων ως η καθ’ ύλη μόνη Αδειοδοτούσα Αρχή εφαρμογής των ήτοι : A. Αναφορικά με την «απλοποίηση αδειοδότησης» του Ν.3325/05 (ΦΕΚ 68Α)  Ποιά απλοποίηση ; Αυτή που επαγγέλεται το Σ/Ν που για την εφαρμογή του απαιτούνται πλέον των 63  Π.Δ/των, Κ.Υ.Α. και Υ.Α., το οποίο παραπέμπει σε δεκάδες διατάξεις συναρμοδίων και μη Υπουργείων, σε Οδηγίες και Κανονισμούς της Ε.Ε. που εκ του περισσού αναφέρονται παραπλανητικά, αφού είναι υποχρεωτική η εφαρμογή των από όλους καθόσον έχουν ενσωματωθεί στο Εθνικό Δίκαιο.  Ποιά απλοποίηση διαδικασιών αδειοδότησης όταν υπάρχουν πολλές αδειοδοτούσες αρχές με τις ίδιες αρμοδιότητες των Περιφερειακών Υπηρεσιών με διαφορετικούς κανόνες αντιμετώπισής τους στο χρόνο ικανοποίησης των αιτημάτων, στις κυρώσεις κλπ.  Απλοποίηση και καινοτομία στο Σ/Ν δεν μπορεί να θεωρείται η επαναφορά των διατάξεων του ΑΝ207/67 και αυτών που καταργήθηκαν με το άρθρο 19 του Ν. 2516/97 για την αδειοδότηση με Υ.Δ/σεις ή την υποβολή Υ.Δ/σεων του επενδυτή για να εγκαταστήσει ή λειτουργήσει τις εγκαταστάσεις του για την παραγωγή προϊόντων χωρίς έλεγχο Δηλ. επαναφέρονται διαδικασίες και πρακτικές που είχαν ως αποτέλεσμα την άναρχη ανάπτυξη των μεταποιητικών επιχειρήσεων, το 70÷75% εξ αυτών να λειτουργούν χωρίς άδεια και κανόνες με τελικό αποδέκτη την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από κάθε είδους απόβλητα (υγρά-στερεά-αέρια).Ποιός φταίει για όλα αυτά  Οι εκάστοτε νομοθετούντες ΟΧΙ οι υπάλληλοι που εφαρμόζουν την Νομοθεσία είτε είναι σωστή είτε είναι λάθος, η πολυνομοθεσία, η πολυαδειοδότηση, η επικάλυψη αρμοδιοτήτων συναρμοδίων Υπηρεσιών και Υπουργείων, η μη μηχανογράφηση των Δημοσίων Αρχών και των επιχειρήσεων – επενδυτών και γενικά το μη σταθερό επιχειρηματικό περιβάλλον αδειοδότησης αφού κάθε φορά που αλλάζει Κυβέρνηση, Υπουργός, Γ.Γ. κλπ. καταργούνται όλα μηδενίζονται και ξεκινάμε από το μηδέν. Δεν υπάρχει συνέχεια ούτε σταθερότητα. Λειτουργούμε με την ρήση «ότι δηλώσεις είσαι». Η απλοποίηση δεν επέρχεται με Υ. Δ/σεις ή με τις διατάξεις του Σ/Ν οι οποίες σαφώς φωτογραφίζουν συγκεκριμένα συμφέροντα συγκεκριμένων φορέων, σωματείων και ιδιωτών. Εκτός των άλλων το Σ/Ν είναι ένα μίγμα καταργημένων διατάξεων, παρερμηνευμένων ορισμών και διαδικασιών Οδηγιών και Νόμων του Κράτους. Διατηρεί ορθώς τις ειδικές διατάξεις του Ν. 3325/05(ΦΕΚ 68Α) για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη Αττικής χωρίς να ορίζει και να διορθώνει τις παραπομπές των άρθρων στις γενικές και ειδικές Διατάξεις του Σ/Ν και τον τρόπο εφαρμογής τους στην Περιφέρεια Αττικής όπου δραστηριοποιείται το 60÷70 των επιχειρήσεων του Κράτους εκ των οποίων οι περισσότερες είναι Μ.Μ.Ε. Επί πλέον κρίνουμε σκόπιμο να επισημάνουμε το αυτονόητο ότι ελεγκτές, ελεγχόμενοι, δεν μπορούν να ταυτίζονται. Το άρθρο 28 του Σ/Ν στο σύνολό του είναι ευθέως αντίθετο με τα άρθρα 241, 159 και 160§2 και §3γ του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ». Οι διατάξεις του άρθρου αυτού αφαιρούν τα δικαιώματα των αιρετών Περιφερειαρχών για παραχώρηση αρμοδιοτήτων στους Αντιπεριφερειάρχες κατά την κρίση τους, να ορίζουν τα μικτά κλιμάκια ελέγχων επιχειρήσεων κλπ. Αφαιρεί πόρους από τις αιρετές Περιφέρειες υπό μορφή παραβόλων ως αυτοτελείς πόρους και παραχωρεί σε ιδιώτες επί πληρωμή τους ελέγχους χωρίς να καθορίζει την ακριβή αμοιβή των. Το Σ/Ν διαστρεβλώνει όσα ορίζει ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» τόσο στις αρμοδιότητες και τη λειτουργία των Περιφερειακών Υπηρεσιών (Αδειοδοτούσες Αρχές) όσο και αυτών των εκλεγμένων. Επίσης οι ορισμοί του άρθρου 1, του άρθρου 13 και ιδιαίτερα αυτός της §3 αυτού και η κατηγοριοποίηση των δραστηριοτήτων του άρθρου 15 του Σ/Ν είναι επιεικώς αδόκιμοι τεχνικά. Επισημαίνεται ότι μεταξύ των αστοχιών του άρθρου 19 του Σ/Ν υπάρχει η διάταξη της §5βα η οποία κρίθηκε αντισυνταγματική από το ΣτΕ το 2010. Δεν λύνει υπαρκτά προβλήματα αδειοδότησης. Αντίθετα τα αυξάνει και δημιουργεί προβλήματα στην πιθανή εφαρμογή του λόγω ασάφειας και γενικοτήτων. Δεν καταργεί ρητά στις καταργούμενες διατάξεις όλα τα διατάγματα ΚΥΑ, ΥΑ άλλων Υπηρεσιών ώστε να καταστεί σαφές ότι κάθε επιχείρηση για να λειτουργήσει απαιτείται μια και μόνη άδεια από την αδειοδοτούσα Αρχή η οποία πρέπει να είναι μία και μόνη αυτή της αιρετής Περιφέρειας κατά «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ». Δεν αναφέρει ούτε λύνει υπαρκτά προβλήματα όχι αδειοδότησης αλλά διακοπής λειτουργίας εκατοντάδων επιχειρήσεων στις παρακάτω Περιοχές αρμοδιότητας της Δ/νσης Ανάπτυξης Κεντρικού Τομέα της Νομαρχίας Αθηνών γιατί βάσει των ειδικών Διαταγμάτων που τις διέπουν πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα ή να διακοπεί η λειτουργία τους διά της σφράγισης του μηχανολογικού τους εξοπλισμού, καθόσον έχουν λήξει όλες οι παρατάσεις που έχουν δοθεί στις 31-12-2009 και δεν είναι συμβατή η λειτουργία τους με τις χρήσεις γης της περιοχής. Τα Πολεοδομικά Δ/τα  Ελαιώνα  Α’ και Β΄ Ζώνη Κηφισού (Κόκκινος Μύλος Ν. Φιλαδέλφεια)  Περιοχή Μεταξουργείου  Περιοχή Ψυρρή – Κέντρου Ομονοίας  Περιοχή Αρχαιολογικού Άλσους Ακ. Πλάτωνος  Περιοχή Εμπορικού Τριγώνου Αθηνών  Περιοχή Μετς  Παραδοσιακός Προσφυγικός Οικισμός Ν. Φιλαδέλφειας  Καθορισμός ζωνών ρυθμίσεως και προστασίας της περιοχής όρους Υμηττού  Περιοχή Ακροπόλεως κ.α. Παρόμοιες περιπτώσεις υπάρχουν και στην υπόλοιπη Περιφέρεια Αττικής αλλά και σε όλη τη Χώρα. Δεν αναφέρει ούτε λύνει τα προβλήματα των επιχειρήσεων που ήδη λειτουργούν σε χώρους μη κύριας χρήσης ή/και που δεν διαθέτουν την απαιτούμενη επιφάνεια χώρων (m²) κυρίως για μονάδες υγειονομικού ενδιαφέροντος. Δεν αναφέρει, ούτε λύνει τα θέματα αδειοδότησης ή μετεγκατάστασης για βυρσοδεψεία-χυτήρια- επιμεταλλωτήρια -ασφαλτικά προϊόντα τα οποία στο σύνολό τους (πλην μεμονωμένων περιπτώσεων) λειτουργούν χωρίς άδεια και προδιαγραφές βάσει μιας εγκυκλίου του 1979 του ΥΒΕΤ και ενός εγγράφου του 1984 του ΥΠ.ΕΘΝ.ΟΙΚ. εν όψει μετεγκατάστασής τους από το 1979 σε οργανωμένες Β.Ε.Π.Ε. Ενδεικτικά προτείνουμε τα παρακάτω:  Να προσαρμοστεί στις διοικητικές διαδικασίες και τις αρμοδιότητες με όσα ορίζει ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» για τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Αδειοδότησης (ως Υπηρεσίες μίας στάσης).  Να καταργηθούν όλα τα έντυπα και οι Υ.Δ. που προβλέπονται με το Ν.3325/05 (ΦΕΚ 68 Α) και να αντικατασταθούν με μία και μόνη τυποποιημένη αίτηση πολλαπλών επιλογών σε αντικατάσταση του συνόλου 7 των απαιτούμενων σήμερα.  Να καταργηθούν όλες οι εγκύκλιου και έγγραφα γιατί τροποποιούν το Ν.3325/05.  Να καταργηθεί η πολλαπλή αδειοδότηση των επιχειρήσεων του Ν.3325/05 από συναρμόδιες Υπηρεσίες (π.χ. Δ/νσεις Αγροτικής Ανάπτυξης, Κτηνιατρικής, Τελωνεία, ΕΟΦ, ΕΦΕΤ, Γ.Χ.Κ.,Υγείας κλπ) και να αναφερθεί ρητά ότι απαιτείται μία και μόνη άδεια από την μόνη αδειοδοτούσα Αρχή του δ.Υποτομέα Βιομηχανίας και Βιοτεχνίας της οικείας αιρετής Περιφέρειας κατά τις διατάξεις του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» ως και όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται από διατάξεις, έγγραφα και εγκυκλίους των συναρμοδίων Υπηρεσιών και να αντικατασταθούν με σύμφωνη γνώμη, ως εσωτερική διαδικασία της προαναφερομένης Αδειοδοτούσας Αρχής μ’ αυτές.  Η εν λόγω αδειοδοτούσα Αρχή ως Υπηρεσία μιας στάσης εγκρίνει σύμφωνα με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» Περιβαλλοντικούς όρους για μονάδες χαμηλής όχλησης Β4 Κατηγορίας να επεκταθεί και για τη μέση όχληση. Για δε τις μονάδες μέχρι 22KW κινητήρια ισχύ ή/και 50KW θερμική στις περιπτώσεις μη αναγκαιότητάς τους σε σχέση με την παραγωγική διαδικασία να αναγράφονται κατά περίπτωση όροι στο στέλεχος της άδειας. • Να καταργηθούν όλα τα δικαιολογητικά κατά την έκδοση ανανέωσης απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων σε υφιστάμενα κτήρια ως και οι διαβιβάσεις τους σε συμβούλια, επιτροπές και Υπηρεσίες (π.χ. Αρχαιολογία, Περιφερειακά Συμβούλια κ.λ.π.) πλήν των περιπτώσεων που χρήζουν επανεξέταση εξ’ αρχής (π.χ. κατεδάφιση, σε νέα υπό ανέγερση κτήρια κ.λ.π.) για τις οποίες να απαιτούνται τα άκρως απαραίτητα τα οποία να οριστούν ρητά. • Να καταργηθεί η «ενιαία άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας» για ήδη λειτουργούσες μονάδες γιατί εφόσον διαπιστώνεται πλήρης παραγωγική διαδικασία (παραγωγή προϊόντων) δεν έχει νόημα η άδεια εγκατάστασης. • Να καταργηθεί να περιλαμβάνονται τα πλυντήρια - σιδερωτήρια - ταπητοκαθαριστήρια κ.λ.π. ως μονάδες υγειονομικού ενδιαφέροντος και να καταργηθούν ταυτόχρονα όλες οι διατάξεις, εγκύκλιοι και έγγραφα που το προβλέπουν. Κατά τον τρόπο αυτό καταργούνται πλήθος χρονοβόρων διαδικασιών, δικαιολογητικά που στην πραγματικότητα δεν απαιτούνται κ.λ.π. • Να καταργηθεί το «απαλλακτικό» ως έννοια και ως πράξη. Είναι αδιανόητο να ζητείται «απαλλακτικό» με δικαιολογητικά!!! Ή χορηγείται άδεια ή δεν χορηγείται. Αν δεν χορηγείται δεν απαιτούνται δικαιολογητικά. • Να ρυθμιστούν τα θέματα των μονάδων που είναι σε Περιοχές που διέπονται από ειδικά Πολεοδομικά Διατάγματα ως και αυτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα χώρου (κύρια ή μη χρήση και τα m2 αυτών), τα βυρσοδεψία, χυτήρια, επιμεταλλωτήρια, ασφαλτικά προϊόντα. • Να κατονομαστούν ρητά οι δραστηριότητες βάσει κριτηρίων (π.χ. πρώτες ύλες, παραγωγική διαδικασία κ.λ.π.) για τις οποίες απαιτείται άδεια βιομηχανικών αποβλήτων και ποια Αρχή τη χορηγεί. • Να καταργηθούν το σύνολο των δημοσιεύσεων στον έντυπο τύπο των αποφάσεων (μείωση δαπανών Υπηρεσιών και πολιτών και γραφειοκρατίας) με την υποχρεωτική ανάρτησή τους στο διαδίκτυο. Δηλ. Ενεργοποίηση ενιαίας διαδυκτιακής πύλης για τις μόνες Υπηρεσίες Αδειοδότησης των αιρετών Περιφερειών του δ. Υποτομέα Βιομηχανίας και Βιοτεχνίας σύμφωνα με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ». Οι προτάσεις μας είναι απλές, υλοποιήσιμες και το κυριότερο απλοποιούν πραγματικά διαδικασίες, δικαιολογητικά μειώνουν την γραφειοκρατία, τις εργατοώρες και σχεδόν κατά 2/3 το χρόνο έκδοσης της όποιας άδειας. Σημειώνεται ότι όταν μία επιχείρηση με μία Υπεύθυνη Δήλωση εγκατασταθεί και λειτουργήσει χωρίς έλεγχο πριν την εγκατάστασή της σε συγκεκριμένο χώρο και περιοχή αποκτά δικαιώματα γιατί κατ’ αυτόν τον τρόπο αδειοδότησης κάνει έναρξη στη Δ.Ο.Υ., συνάπτει δάνεια κ.α.. Όταν μετά γίνει έλεγχος για την χορήγηση άδειας λειτουργίας διαπιστωθεί ότι ούτε ο χώρος, ούτε η περιοχή επιτρέπουν την λειτουργία της οι λύσεις που υπάρχουν είναι δυνητικές: ή προθεσμία προς μεταφορά, ή τεχνική ανασυγκρότηση εάν είναι δυνατή ή διακοπή λειτουργίας. Τα έξοδα που έχει κάνει ο επενδυτής πώς αναπληρώνονται και από ποιούς; Ποιός θα ευθύνεται ο υπάλληλος ή ο Νομοθέτης; Άρθρα 1 και 2 Β. Το Σ/Ν αδειών άσκησης επαγγέλματος στην πραγματικότητα σκοπό έχει την κατάργηση του Ν. 6422/34 (ΦΕΚ 412Α) «Περί ασκήσεως του επαγγέλματος του Μηχανολόγου – Ηλεκτρολόγου Μηχανικού ως και του Ναυπηγού». Ο εν λόγω Νόμος είναι παλαιός αλλά διαχρονικός με εξαίρεση ορισμένα στοιχεία. Είναι ο Νόμος και τα κατ’ εξουσιοδότηση αυτού Διατάγματα βάσει των οποίων από την έκδοσή τους μέχρι σήμερα έχουν κατοχυρωθεί εκατοντάδες επαγγελματικά δικαιώματα μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών ειδικοτήτων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης(Δευτεροβάθμιας-μεταδευτεροβάθμια-τριτοβάθμια ΑΕΙ και ΤΕΙ ) αλλά και σε άλλους κλάδους επιστημόνων όπως Αρχιτέκτονες, Πολιτικούς Μηχανικούς, Τοπογράφους κλπ. χωρίς καμία ενέργεια αποδίδει αυτοδίκαια όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στις «απλές» μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις όπως αυτές ορίζονται στα κατ’ εξουσιοδότηση αυτού Διατάγματα. Με παρόμοια κριτήρια το Διάταγμα της 20/26-11-1925 «Περί ασκήσεως του επαγγέλματος του Χημικού» όρισε την υποχρεωτική πρόσληψη, Χημικών ή Χημικών Μηχανικών στις Χημικές Βιομηχανίες υποχρέωση που ισχύει μέχρι και σήμερα χωρίς να αμφισβητείται. Σκοπίμως δεν αναφέρεται στις «απλές» και «μη απλές» εγκαταστάσεις και είναι ευνόητο γιατί με δεκάδες ΥΑ έχουν διευρυνθεί τα όρια προς το μέγιστο που πλησιάζει αυτά των «μη απλών» με αποτέλεσμα όλοι οι υπαγόμενοι στο Νόμο 6422/34 να έχουν σχεδόν ίδια ή ταυτόσημα επαγγελματικά δικαιώματα ανεξάρτητα αν είναι πείρας, δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Προχωρεί κατά αυτό τον τρόπο στην πλήρη ισοπέδωση και απαξίωση των Διπλωματούχων Μηχανικών Μ/Γ, Η/Γ, Ν/Μ. To Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων δεν έχει αρμοδιότητα για την κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων του Ν. 6422/34. Έχει αρμοδιότητα στους Πτυχιούχους των Σχολών που υπάγονται στο Υπουργείο αυτό. Για τις επί μέρους τροποποιήσεις του Ν. 6422/34 συναρμόδια Υπουργεία και φορείς είναι : το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, το Υπουργείο Υποδομών ή και ΥΠΕΚΑ, το ΤΕΕ, οι Πολυτεχνικές Αρχές, οι Αρχές των ΤΕΙ, η ΕΕΤΕΜ, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανολόγων – Ηλεκτρολόγων και εκπρόσωπος των κατά περίπτωση κλαδικών επαγγελματικών σωματείων και οι εκπρόσωποι των νυν Διευθύνσεων Ανάπτυξης των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων. Το Σ/Ν δεν αναφέρει ότι οι υπαγόμενοι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Μ/Γ, Μ/Γ- Η/Γ, Η/Γ, Ν/Μ στο Ν. 6422/34 ασκούν ελεύθερα τα πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα που ορίζονται σ’ αυτόν. Επίσης διαχωρίζει τη μελέτη από την υλοποίηση της μελέτης, την κατασκευή, τη συντήρηση, το χειρισμό και την επίβλεψη  Δηλ. Άμεσα αφαιρεί τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων ΜηχανΙκών ΑΕΙ και αυτά των ΤΕΙ του Ν.6422/34. Οι πτυχιούχοι Μ/Γ και Η/Γ ΤΕΙ του Ν. 6422/34 έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα βάσει των Διαταγμάτων 657/1970 (ΦΕΚ 227 Α΄) και 699/1971 (ΦΕΚ 233 Α΄) αντίστοιχα. Το παράλογο είναι ότι με Υ.Α. των εκάστοτε Κυβερνήσεων έχουν καταφέρει το παράλογο οι Πτυχιούχοι Μ/Γ και Η/Γ ΤΕΙ να έχουν λιγότερα επαγγελματικά δικαιώματα από αντίστοιχες ειδικότητες εγκαταστατών, συντηρητών, τεχνικών δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας ή πείρας. Είναι απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει με τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανολογικών και ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων, ότι όλοι μπορούν να τα αποκτούν όλα ανεξάρτητα από το επίπεδο Σποδών, τη γνώση κ.λ.π.. Όχι δεν είναι όλοι ίσοι και αυτό τεκμηριώνεται από την Εθνική Νομοθεσία, Το Σύνταγμα του Κράτους και τις Οδηγίες της Ε.Ε. οι οποίες αναφέρουν ότι σπούδασες αυτό και μόνο θα κάνεις. Δεν νοείται Πιστοποίηση Προσώπου εάν πρώτα δεν έχεις αποκτήσει Δίπλωμα, Πτυχίο, άδεια με οποιοδήποτε τρόπο. Η Πιστοποίηση Προσώπου είναι ένα επιπλέον προσόν για να ασκήσει ο οποιοσδήποτε πιο σωστά τις εργασίες του αντικειμένου που δραστηριοποιείται. Στο άρθρο 5 το σύστημα αδειοδότησης και οι επιτροπές είναι παράλογες. Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι στις επιτροπές τι σχέση έχουν οι εκπρόσωποι του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων ή τυχόν εκπρόσωπος της ΓΣΕΒΕΕ; Γιατί ορίζονται ειδικά προσόντα στο μέλος της αρμόδιας Υπηρεσίας διενέργειας των εξετάσεων βάσει «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» δ. Υποτομέας Βιομηχανίας και Βιοτεχνίας και δεν ορίζονται τα ίδια προσόντα και στα άλλα μέλη; Γιατί στην επιτροπή έχουν δικαίωμα ψήφου-βαθμολογίας οι κλαδικοί εκπρόσωποι; Είναι αδιανόητο γιατί στις εξετάσεις οι εκπρόσωποι (ελεγχόμενοι) δεν μπορεί να είναι ελεγκτές – βαθμολογητές. Η επιτροπή εξετάσεων πρέπει να αποτελείται μόνο από υπαλλήλους της Περιφερειακής Υπηρεσίας βάσει «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» αντίστοιχης ειδικότητας και εμπειρίας ΑΕΙ -ΤΕΙ με την παρουσία εκπροσώπων των κλαδικών φορέων χωρίς δικαίωμα ψήφου – βαθμολόγησης. Οι ορισμοί και ο σκοπός πολύ διαφέρουν από αυτό που πραγματικά πρέπει να διορθωθεί – συμπληρωθεί- επικαιροποιηθεί στο Ν.6422/34. Είναι αδόκιμοι τεχνικά και λάθος το περιεχόμενό τους. Στο άρθρο 6 αναφέρει ότι θα χορηγούνται και θα κατοχυρώνονται επαγγελματικά δικαιώματα σε Νομικά Πρόσωπα  Τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι προσωπικά και όχι συλλογικά. Ως εκ τούτου η όποια άδεια ή μητρώο (νέα γραφειοκρατία) δεν έχει νόημα γιατί όποια μέλη του Νομικού προσώπου έχουν επαγγελματική άδεια είναι ήδη κατοχυρωμένα στα μητρώα των νυν Δ/νσεων Ανάπτυξης των Νομαρχιών. Εάν υιοθετηθεί το άρθρο αυτό θα έχουμε διπλές ή και τριπλές εγγραφές του ίδιου προσώπου ως φυσικό πρόσωπο και ως μέλος νομικού προσώπου  Πως ελέγχεται αυτό και οικονομικά  Στα άρθρα 7 και 8 παρουσιάζεται στο μεγαλείο των μεταρρυθμίσεων, των πολλαπλών «Αρχών» αδειοδότησης (Περιφέρεια, Αναγνωρισμένοι φορείς, Επιμελητήρια, ΤΕΕ) και ιδιαίτερα των αναγνωρισμένων φορέων για τους οποίους υπάρχει αρνητική εμπειρία στην πράξη από το 1997 μέχρι σήμερα με τους ανελκυστήρες. Οι 10 ÷ 15 αναγνωρισμένοι φορείς ανελκυστήρων όλα αυτά τα χρόνια δεν έχουν πιστοποιήσει ούτε το 1/3 των εγκατεστημένων ανελκυστήρων στην Ελλάδα που είναι περίπου 450.000. Δηλ. 12.000.000 Έλληνες είναι όμηροι των φορέων . Στο άρθρο 10 στην Επιτροπή τεχνικών επαγγελμάτων της Γ.Γ. Βιομηχανίας του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας δεν προβλέπεται η συμμετοχή μέλους από την Υπηρεσία αδειοδότησης του δ. Υποτομέα Βιομηχανίας και Βιοτεχνίας της Περιφέρειας βάση «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» - Γιατί ; … Ευνόητο!!! Στο άρθρο 11 οι κυρώσεις είναι γενικές και αόριστες. Ποιος τις επιβάλλει σε ποιόν, πως εισπράττονται και υπέρ ποιού; Μέχρι σήμερα οι πόροι αυτοί είναι αυτοτελείς πόροι υπέρ της νυν οικείας Νομαρχίας. Στο άρθρα 12, 13 και 14 ισχύουν οι ίδιες παρατηρήσεις και επισημάνσεις που έχουν αναφερθεί για ασάφεια, γενικότητες χωρίς ρητές αναφορές , τι καταργείται, ποιός που γιατί εξετάζει , αποκτά δικαιώματα κλπ. Τέλος προτείνεται η μη κατάργηση του Ν.3325/05 αλλά η διόρθωση – συμπλήρωσή του ως και η μη κατάργηση του Ν.6422/34 αλλά η συμπλήρωση - επικαιροποίησή του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι όλοι μπορούν να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα όλων των ειδικοτήτων του Νόμου αυτού. ΜΕ Ε.Ν.Α. Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΡΤΑΛΙΟΥ Διπλ. Μ/Γ-Η/Γ Μηχανικός με βαθμό Α’ Δ/ντρια Δνσης Ανάπτυξης