• Σχόλιο του χρήστη 'Μανώλης Μπαλτάς' | 23 Δεκεμβρίου 2010, 21:13

    Επιστημονικός Συνεργάτης της ΚΕΕΕ σε θέματα Βιομηχανικής Χωροθεσίας και ανάπτυξης Επιχειρηματικών Πάρκων, Πολιτικός Μηχανικός Προτείνεται προσθήκη παραγράφου 13: «13. Όταν στην Πολεοδομική Μελέτη που εγκρίνεται προβλέπεται η δημιουργία υπαίθριων ή εστεγασμένων χώρων στάθμευσης σε κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους του ΕΠ, η χωρητικότητα τους υπολογίζεται με βάση τις προβλεπόμενες διαστάσεις και μεγέθη των υπαίθριων ή εστεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 455/76. Στα κτήρια που ανεγείρονται σε ΕΠ όπου προβλέπεται η ύπαρξη κοινοχρήστων χώρων στάθμευσης, ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης που επιβάλλεται να κατασκευαστεί για τις ανάγκες του κτηρίου υπολογίζεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για τις αντίστοιχες χρήσεις, αφού προηγουμένως αφαιρεθεί ο αναλογούν αριθμός κοινόχρηστων θέσεων στάθμευσης. Η αναλογία αυτή προκύπτει ως το κλάσμα της επιφάνειας του οικοπέδου που κατασκευάζεται το κτήριο δια της συνολικής επιφάνειας των οικοπέδων που προκύπτουν από την Πολεοδομική Μελέτη, μετά την αφαίρεση των κοινόχρηστων και κοινωφελών επιφανειών. Η διάταξη αυτή εφαρμόζεται και για ΕΠ, ΒΕΠΕ κ.λπ. που κατασκευάστηκαν με βάση προϊσχύουσες διατάξεις.» Σχόλιο: Η παραπάνω διάταξη δημιουργεί κίνητρο για ευνοϊκότερο πολεοδομικό σχεδιασμό με διασπορά κοινόχρηστων υποδομών στάθμευσης για την καλύτερη συγκοινωνιακή οργάνωση του ΕΠ. Ταυτόχρονα ανακουφίζονται οι επαγγελματικές εγκαταστάσεις και οι επιχειρήσεις από επενδύσεις σε κτηριακά τμήματα χώρων στάθμευσης που ούτως ή άλλως είναι απαραίτητα και πρέπει να δημιουργηθούν για τις παραγωγικές ανάγκες της επιχείρησης στο πλαίσιο της επιτρεπόμενης δόμησης.