• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.' | 24 Δεκεμβρίου 2010, 15:45

    Άρθρο 7: Να συμπεριληφθεί πρόνοια για ανακατανομή κονδυλίων από περιοχές χαμηλής απορροφητικότητας σε άλλες υψηλότερες. Στην σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία ίσως είναι λογικό να υπάρχει ένα όριο ενισχύσεων για την φορολογική απαλλαγή για τις υφιστάμενες επιχειρήσεις. Ωστόσο δεν είναι κατανοητό για ποιο λόγο πρέπει να υπάρχει όριο στον ετήσιο προγραμματισμό των συνολικών ενισχύσεων φορολογικής απαλλαγής για τις νέες επιχειρήσεις. Οι νέες ή υπό σύσταση επιχειρήσεις που σχεδιάζουν μια επένδυση πρόκειται να δημιουργήσουν έσοδα και κέρδη που με την σειρά τους θα φορολογηθούν μόνο εφόσον γίνει η επένδυση. Εάν δεν γίνει η επένδυση, η πολιτεία είναι μόνο χαμένη, ενώ αν γίνει η επένδυση η πολιτεία πρόκειται να κερδίσει από την αύξηση της απασχόλησης, το ΦΠΑ του κύκλου εργασιών της επιχείρησης αλλά και της ελληνικής προστιθέμενης αξίας, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας κλπ Δηλαδή αν υπάρξει μία πρόταση για παραγωγική επένδυση (π.χ. 10 εκ. ευρώ για παραγωγή ελληνικών ηλεκτρικών συσκευών) με κεφάλαια από το εξωτερικό, και η πρόταση αυτή απορριφθεί λόγω μη επάρκειας κονδυλίων του ετήσιου προγραμματισμού και ως εκ τούτου δεν υλοποιηθεί, η πολιτεία θα είναι περισσότερο ωφελημένη απ’ ότι εάν συγκεκριμένη επένδυση εγκριθεί στο καθεστώς της φοροαπαλλαγής. Προφανώς όχι καθώς αν η επένδυση δεν γίνει, το όφελος είναι μηδενικό, ενώ αν η επένδυση γίνει η πολιτεία θα έχει ένα πολύ μεγάλο όφελος (μειωμένο μόνο κατά το σκέλος των φόρων της επιχείρησης των πρώτων ετών). Γρηγόρης Καλαμακίδης Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΑΤΛΑΝΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Α.Ε.