• Θέση της Ε.Σ.Α.μεΑ. είναι ότι εφόσον το εν λόγω «….προτεινόμενο σχέδιο νόμου επιχειρεί να υιοθετήσει τις περισσότερες από τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη σύσταση μιας ανεξάρτητης αρχής δημοσίων συμβάσεων, η οποία θα είναι σε θέση να επιτελέσει αποτελεσματικά τον ρόλο της με την ελάχιστη δυνατή δημοσιονομική επιβάρυνση….», τότε δεν θα πρέπει να αγνοήσει ό, τι τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπαγορεύουν για τις δημόσιες συμβάσεις/προμήθειες και τα άτομα με αναπηρία. Πιο συγκεκριμένα: - Στην πρόσφατη «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Αναπηρία 2010 - 2020», αναφέρεται το εξής: «EU action will support and supplement national efforts to improve accessibility and combat discrimination through mainstream funding, proper application of Article 16 of the Structural Funds General Regulation [20], and by maximising requirements regarding accessibility in public procurement. All measures should be implemented in accordance with European competition law, in particular State aid rules». - Στην Οδηγία 2004/18/ΕΚ «περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών», όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2005/51/ΕΚ της Επιτροπής και την Οδηγία 2005/75/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Νοεμβρίου 2005, που ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία με το ΠΔ 60/2007 (ΦΕΚ 64/Α/16.3.2007), στο άρθρο 53 αναφέρεται το εξής: «….Οι τεχνικές προδιαγραφές, όπως ορίζονται στο σημείο 1) του Παραρτήματος VI, αναφέρονται στην προκήρυξη του διαγωνισμού, στη συγγραφή υποχρεώσεων καθώς και στα συμβατικά τεύχη ή τα λοιπά συμπληρωματικά έγγραφα. Όταν αυτό είναι δυνατό, οι τεχνικές προδιαγραφές θα πρέπει να ορίζονται έτσι ώστε να εξασφαλίζεται προσβασιμότητα των ατόμων με ειδικές ανάγκες…». Επιπρόσθετα: - Σύμφωνα με το Άρθρο 16 «Ισότητα μεταξύ Ανδρών και Γυναικών και μη Διάκριση» του Γενικού Κανονισμού των Διαρθρωτικών Ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης («Κανονισμός (EK) αριθ. 1083/2006 του Συμβουλίου της 11ης Ιουλίου 2006 περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και την κατάργηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1260/1999»), η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει την οριζόντια ένταξη της αρχής της μη διάκριση λόγω αναπηρίας και του κριτηρίου της προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία μεταξύ των κριτηρίων επιλεξιμότητας για τη συγχρηματοδότηση από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία κατά τη διάρκεια της προγραμματικής περιόδου 2007 - 2013 (ΕΣΠΑ) και επίσης υπαγορεύει και την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στις χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βάσει των προαναφερθέντων, η Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει στο άρθρο 2 «Πεδίο Εφαρμογής και Αρμοδιότητες της Αρχής» να προστεθεί παράγραφος 3 μετά την παράγραφο 2 ως ακολούθως (βλ. με έντονη γραμματοσειρά): «3. Η Αρχή παρακολουθεί, γνωμοδοτεί, εκδίδει κατευθυντήριες οδηγίες προς τους αρμόδιους δημόσιους φορείς και τις αναθέτουσες αρχές για θέματα δημοσίων συμβάσεων και διατυπώνει προτάσεις στους αρμόδιους υπουργούς και φορείς, αναζητά αυτεπαγγέλτως πληροφορίες και στοιχεία σχετικά με τις εν εξελίξει διαδικασίες προκήρυξης, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, παρέχει συμβουλές προς τις αναθέτουσες αρχές, παρακολουθεί την πρόοδο της συμμόρφωσης των αρμοδίων φορέων και οργάνων με τις εν λόγω προτάσεις και εν γένει μεριμνά και παρεμβαίνει για την οριζόντια διάχυση σε όλες τις φάσεις προκήρυξης, ανάθεσης και εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων και συμπερίληψης στα τεύχη δημοπράτησης και τα σχέδια συμβάσεων της διάστασης της αναπηρίας και του κριτηρίου της προσβασιμότητας των υποδομών, υπηρεσιών και αγαθών στα άτομα με αναπηρία. Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) δύναται να υποστηρίζει την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων ως τεχνικός σύμβουλος σε θέματα αναπηρίας και προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία».