• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΗΣ' | 20 Μαΐου 2011, 13:29

    Χρειάζεται πολύ προσοχή στον τρόπο που γίνεται η προσέγγιση του ζητήματος της προστασίας των συναλλασσομένων στα πολιτικά δικαστήρια από σήματα προφανώς διαγραπτέα. Η κανόνας της δέσμευσης των πολιτικών δικαστηρίων από τις αμετάκλητες αποφάσεις της ΔΕΣ είναι σοφός και απολύτως αναγκαίος για την στοιχειώδη προστασία των σηματούχων. Η διαδικασία για την καταχώριση του σήματος είναι μακρά (περίπου 2 έτη). Στο πλαίσιο αυτής υπάρχει δημοσιότητα μέσω του Δελτίου Εμπορικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας όπου δημοσιεύονται όλα τα σήματα που προορίζονται για καταχώριση. Δίνεται επίσης η δυνατότητα Τριτανακοπής σε οποιονδήποτε τρίτο θεωρεί ότι ένα σήμα δεν πρέπει να καταχωρηθεί. Αυτά εξυπηρετούν επαρκώς και επιτυχώς την ανάγκη προστασίας των συναλλασσομένων από σήματα που έχουν εσφαλμένα γίνει κατ' αρχήν δεκτά από τη Διοικητική Επιτροπή Σημάτων. Όμως, από τη στιγμή που ένα σήμα καταχωρηθεί οριστικά δέχεται πολύ υψηλές επενδύσεις (διαφημιστική δαπάνη) από το δικαιούχο του για να γίνει γνωστό και αναγνωρίσιμο. Αυτές οι επενδύσεις σε διαφήμιση είναι πολυδάπανες και διαρκείς. Γι' αυτό το καταχωρημένο σήμα δεν πρέπει να είναι ανοιχτό σε παρεμπίπτοντα έλεγχο από τα πολιτικά δικαστήρια. Διαφορετικά, κάθε φορά που ο σηματούχος θα προσφεύγει στα πολιτικά δικαστήρια για την προστασία του σήματός του, θα είναι εκτεθειμένος στον κίνδυνο τα πολιτικά δικαστήρια να ακυρώσουν το σήμα του. Το πρόβλημα μεγιστοποιείται από το ότι η ποιότητα της απονομής της δικαιοσύνης στη χώρα μας είναι χαμηλή και η εξειδίκευση σε ζητήματα δικαίου των σημάτων ανεπαρκής. Γι' αυτό είναι ζωτικής σημασίας για τα συμφέροντα των σηματούχων να διατηρηθεί πιστά ο κανόνας ότι το σήμα που καταχωρήθηκε οριστικά δεν ελέγχεται παρεμπιπτόντως από τα πολιτικά δικαστήρια, παρά μόνο μέσα από τη διαδικασία της διαγραφής του από τη Διοικητική Επιτροπή Σημάτων, καθώς και ότι η διαγραφή αυτή επέρχεται μόνο με την αμετάκλητη απόφαση. Τα συμφέροντα και οι αναγκαιότητες που εξυπηρετεί η ρύθμιση αυτή είναι πολύ σημαντικότερα από τις μάλλον σπάνιες περιπτώσεις εσφαλμένης καταχώρισης σημάτων που είναι π.χ. περιγραφικά, κλπ. Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να ανατρέψουμε ολόκληρο το σύστημα του σήματος, για να θεραπεύσουμε κάποιες στατιστικά σπάνιες περιπτώσεις. Η πρόταση για την κατάργηση του κανόνα της δέσμευσης των πολιτικών δικαστηρίων από τις αποφάσεις της ΔΕΣ είχε υποβληθεί στο 1ο νομοσχέδιο του 2006-7 για την αναθεώρηση του νόμου των σημάτων, μαζί με την κατάργηση του διοικητικού προελέγχου κατά την κατάσθεση. Τότε οι προτάσεις αυτές είχαν αποδοκιμαστεί σφοδρά και ήταν ο κύριος λόγος που εγκαταλείφθηκε τότε και ορθά το νομοσχέδιο αυτό. Δεν νομίοζω πως χρειάζεται να επανάλθουμε και πάλι στη συζήτηση αυτή.